Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@11:17:10 GMT

«دنیاگیری» به عنوان لغت سال ۲۰۲۰ معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۴۳۳

صراط: واژه «دنیا گیری» یا «پاندمیک» از سوی دو کمپانی بزرگ فرهنگ لغت دنیا یعنی «مریام وبستر» و «Dictionary.com» به عنوان واژه سال انتخاب شد.

به گزارش صبا، روز دوشنبه ۳۰ نوامبر برای اولین بار دو کمپانی فرهنگ لغت دنیا یعنی «مریام وبستر» و «Dictionary.com» هر دو به طور مشترک واژه «دنیاگیری» را به عنوان کلمه سال انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واژه «دنیا گیری» یا «پاندمیک» که یک واژه تخصصی است به واسطه بحران ویروس کرونا وارد جریان زندگی مردم شد.

هفته گذشته دیگر کمپانی بزرگ فرهنگ لغت دنیا یعنی اکسفورد اعلام کرده بود واژه سال را نمی‌تواند انتخاب کند.

سردبیر «مریام وبستر» درباره این انتخاب گفت احتمالا معرفی این واژه برای مردم شوک آور نبوده است.

مدیر ارشد وبسایت «دیکشنری» هم گفت از مارس امسال که این واژه از سوی سازمان جهانی بهداشت اعلام شد میزان جستجوی کلمه بیش از ۱۳۵۰۰ درصد نسبت به سال قبل در این فرهنگ لغت افزایش پیدا کرده است.

میزان جستجوی این واژه در فرهنگ لغت «مریام وبستر» نیز در مارس امسال نزدیک به ۱۱۵ هزار درصد نسبت به همین تاریخ در سال قبل از آن افزایش داشته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دنیاگیری لغت پاندمیک صراط فرهنگ لغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس اشتغال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: تسهیلات اشتغال زایی مشاغل خانگی در قالب تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ قانون بودجه، به اهالی فرهنگ و هنر نیشابور پرداخت شد.

حوریه نعیمی افزود:  در غالب تسهیلات تبصره ۱۶، ۳۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۳۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و دریافت وام به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند.

وی گفت: در غالب تبصره ۱۸ هم ۸ نفر از نیشابور و ۳ نفر از زبرخان و ۴ نفر از میان جلگه به بانک‌های عامل معرفی شدند و به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

 کارشناس اشتغال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: این تسهیلات به هنرمندانی که در پی ایجاد و یا توسعه شغل هنری مورد نظر خود بوده و دارای مستندات قابل قبول باشند، تعلق می‌گیرد لذا هنرمندان برای اطلاع از لیست رشته‌هایی که شامل دریافت تسهیلات‌ می‌شوند، به سامانه مشاغل خانگی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید 
  • فرهنگ گیاهان دارویی ایران را به دنیا صادر خواهیم کرد