Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@07:39:46 GMT

راز تغییر تن صدای افراد در شرایط مختلف چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۵۴۴

راز تغییر تن صدای افراد در شرایط مختلف چیست؟

ساعت24-براساس تحقیقات صورت گرفته افراد براساس موقعیت اجتماعی خود در شرایط مختلف با تن صدای متفاوتی صحبت می کنند اما علت این کار چیست

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که معمولا افراد هنگام صحبت کردن با فردی که موقعیت اجتماعی بالاتری دارد، از تن صدای بلندتری استفاده می‌کنند. به اعتقاد محققان زمانی که افراد احساس کمبود شخصیت کنند یا خود را از نظر اجتماعی پایین‌تر ببینند، طنین صدایشان بیشتر می‌شود و تن صدایشان بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب‌تر این‌که وقتی افراد احساس غرور می‌کنند و از سطح اجتماعی بالایی برخوردارند، صدای آن‌ها تمایل به کمرنگ شدن و پایین آمدن دارد و به بیان دیگر، از تن صدای پایین استفاده می‌کنند.


دکتر ویکتوریا میلوا (Viktoria Mileva) از پژوهشگران حاضر در این تحقیق توضیح می‌دهد: «شاید این تغییرات آگاهانه یا ناآگاهانه صورت می‌گیرند، اما می‌توان گفت ویژگی‌های صوتی، راهی مهم برای برقراری ارتباط با وضعیت اجتماعی افراد است. ما در بررسی‌های خود دریافتیم هم مردان و هم زنان در پاسخ به افرادی که از سطح اجتماعی بالایی برخوردارند، تن صدای خود را تغییر می‌دهند.»

محققان در بررسی‌های خود، مصاحبه‌ای ساختگی را برنامه‌ریزی کردند که در آن با افراد مختلف مصاحبه شد. نتایج نشان داد افرادی که خود را در وضعیت اجتماعی بالاتری نسبت به فرد مصاحبه‌کننده ببینند، تمایلی به تغییر صدای خود ندارند و با تن صدایی معمولی به سؤالات پاسخ می‌دهند.

دکتر میلووا در توضیح این نتایج گفت: « سیگنال‌ها و ادراکات وضعیت اجتماعی انسان تقریبا بر کلیه تعاملات او نسبت به ویژگی‌های ریخت‌شناسی همانند شکل چهره، وضعیت بدن، استفاده از زبان خاص یا عبارات و صداهایی متفاوت، تأثیر می‌گذارد. درواقع این سیگنال‌ها یا اثرات آن‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند تا بخش مهمی از رفتار انسان را درک کنیم.»

سیمرغ

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تن صدای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، ۳ برنامه پرمخاطب رادیو گیلان
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را پس بفرستید
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • افزایش آمار این عمل زیبایی ۳۰۰ میلیونی!