Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@05:34:55 GMT

نماینده آمریکا در ناتو: درباره «اس-۴۰۰» نگرانیم

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۷۱۱

نماینده آمریکا در ناتو: درباره «اس-۴۰۰» نگرانیم

خبرگزاری فارس: همزمان با شدت گرفتن اظهارنظرهای برخی چهره‌های ارشد جمهوری‌خواه درباره لزوم حضور دونالد ترامپ در «مراسم تحلیف جو بایدن»، نماینده آمریکا در «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در یک سخنرانی بایدن را رئیس‌جمهور منتخب خواند.

بنا بر گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، «کِی بیلی هاچیسون» نماینده این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سخنرانی برای این ائتلاف غربی بار دیگر از مخالفت و «نگرانی» واشنگتن درباره استقرار سامانه اس-۴۰۰ روسیه در ترکیه خبر داد و درباره تنش‌های ترکیه با یونان در شرق مدیترانه هم اظهارنظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده آمریکا در سخنرانی برای نشست این ائتلاف که به صورت مجازی برگزار شد، در ابتدا از مقام‌های ناتو و همکارانش در این ائتلاف قدردانی کرد و خبر داد که این نشست آخرین حضور او در نشست ناتو به عنوان نماینده آمریکا در ناتو است.

این مقام آمریکایی در سخنان خود باز هم مخالفت واشنگتن با استقرار سامانه موشکی پدافندی اس ۴۰۰ روسیه در ترکیه را تکرار کرد.

یکی از خبرنگاران از نماینده آمریکا در ناتو سوال کرد: «ترکیه در چند جبهه در حال به چالش کشیدن ناتو بوده است: اس ۴۰۰، شرق مدیترانه و منطقه ناگورنو-قره‌باغ (قره‌باغ کوهستانی). شما چه نظری درباره نقش ترکیه و آینده‌اش در ناتو دارید؟»

این مقام آمریکایی در جواب گفت: «بله ما درباره برخی از رفتارهای ترکیه نگرانی داریم. ترکیه برای مدت مدیدی متحد مهم ناتو بوده است امابرخی از رفتارهایش که (در سوال) به آنها اشاره شده، برای وحدت ائتلاف (ناتو) مشکل ساز است و ائتلاف به این علت قوی است که ما یکپارچه هستیم. به همین خاطر ما نگران هستیم بیشتر از هر چیز دیگر درباره اس ۴۰۰ نگران هستیم».

وی ادامه داد: «این ایده که شما یک سامانه پدافند موشکی ساخت روسیه را در وسط ائتلافمان مستقر کنید، یک ایده خارج از مرزهای مجاز است و ما بارها از ترکیه خواسته‌ایم و امیدواریم که ترکیه قبل از روشن کردن (استقرار) این سامانه پدافند موشکی، آنها عواقبش و میزان آسیب وارده به قابلیت بقیه ما در زمینه همکاری درون ائتلاف را درک کنند».

نماینده آمریکا در ناتو افزود: «من امیدوارم که ترکیه به این موضوع فکر کند و امیدوارم که از تصمیم اشتباهشان در زمینه قرار دادن سامانه پدافند موشکی روسی در آنکارا عقب بکشند. بسیاری از ماها در تلاش برای همکاری با ترکیه به روشی هستیم که سبب تحکیم ائتلافمان شود و ما بار دیگر از ترکیه می‌خواهیم همان متحد مهمی باشند که در گذشته بوده‌اند».

یک خبرنگار یونانی هم در این نشست از نماینده واشنگتن در ناتو سوال کرد: «آیا شمار هیچ اظهارنظری درباره تنش‌ها در شرق مدیترانه بین ترکیه و یونان دارید؟»

هاچیسون به این سوال اینطور پاسخ داد: «قطعا (اظهارنظر دارم). ناتو موضع مهمی در تلاش برای کاستن از تنش در مدیترانه، شرق مدیترانه اتخاذ کرده است؛ منطقه‌ای که در آنجا تفاوتی اساسی و اختلاف مرزی بین یونان و ترکیه وجود دارد و ما مجمعی داریم که آنها می‌توانند ریشه اختلاف را تعیین و برای حصول میانجیگری جهت رفع اختلاف تلاش کنند. این موضوع هم اکنون باعث تنش‌هایی شده که همچنان ادامه دارد. بنابراین، بله ناتو بسیار در تلاش برای کاستن از تنش بین این دو متحد و اطمینان حاصل کردن از این موضوع که تشدید تنش ایجاد نشود، بوده است».

در ادامه این نشست، یک خبرنگار فرانسوی از نماینده آمریکا در ناتو سوال کرد: «آیا به نظر شما جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب (آمریکا) مسیر ناتو را تغییر دهد و در قیاس با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور (آمریکا) موضع حمایتی‌تر از اروپا اتخاذ کند؟»

هاچیسون که یک مقام مسئول در دولت دونالد ترامپ است در جواب به این پرسش، دو بار نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را «رئیس‌جمهور منتخب» توصیف کرد.

تاکید این نماینده دولت آمریکا در ناتو بر اینکه بایدن رئیس‌جمهور منتخب این کشور است، در شرایطی صورت گرفته که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور تاکنون شکست در انتخابات را نپذیرفته و بر تقلب گسترده در این انتخابات تاکید کرده است.

نماینده واشنگتن در ناتو گفت: «می‌خواهم این را بگویم که آمریکا بسیار به ناتو متعهد است و قرار نیست در این موضوع تغییر ایجاد شود. قطعا رئیس‌جمهور منتخب بایدن طرفدار ناتو است».

وی که پیشتر سابقه عضویت در سنای آمریکا به عنوان نماینده ایالت تگزاس را دارد، ادامه داد: «من با او (بایدن) در سنای ایالات متحده خدمت کردم و می‌دانم که او حامی سرسخت این سازمان چند جانبه است. ما خواهان آن هستیم که متحدانی داشته باشیم و دوست داریم که متحدانی داشته باشیم و این موضوع از یک دولت به دولت بعدی صادق است».

نماینده آمریکا در ناتو افزود: «به نظر من، اولین سفر رئیس‌جمهور منتخب (بایدن) به اروپا و به (مقر) ناتو خواهد بود چرا که او حامی واقعی پیوندهای فراآتلانتیکی است و همچنین به این دلیل که به طور سنتی اولین سفر روسای جمهور آمریکا به اروپا، متحدان مهم ما و ناتو بوده است».

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده آمریکا در ناتو اس 400 نماینده آمریکا در ناتو رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ شرق مدیترانه اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

«مگی هابرمن» خبرنگار سیاسی ارشد روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ ظاهرا خواب است و سپس به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: «به نظر می‌رسید که او خواب بوده است و به طور معمول سرش به پایین می‌افتاد.»

او با تحلیل حرکات ترامپ استدلال کرد: دونالد ترامپ به یادداشتی که وکیلش برای او فرستاده بود توجه نکرد و فک او مدام رو به سمت پایین می‌افتاد و دهانش سست می‌شد.

عکاسان فقط در لحظه شروع دادگاه اجازه ورود و عکس‌برداری را داشتند و لحظاتی را که این خبرنگار توصیف می‌کند، ثبت نشده‌اند.

«کیت بدینگفیلد» مدیر سابق ارتباطات رئیس‌جمهور بایدن، در پاسخ به این گزارش نوشت: «دون (دونالد) خواب‌آلود!»

«دن فایفر» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گزارش اولیه هابرمن را به اشتراک گذاشت و افزود: «اگر ترامپ برای بیدار ماندن در دادگاه کیفری خودش آنقدر پیر و ضعیف باشد، فکر می‌کنید در اتاق وضعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

«جیم مسینا» مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ اوباما ضمن اشتراک‌گذاری مصاحبه هابرمن با سی‌ان‌ان گفت: «ظاهرا ترامپ خوابیده است.»

«کرس جکسون» استراتژیست دموکرات عکسی را از ترامپ منتشر کرد و گفت: «چه ناراحت‌کننده!»

برخی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که «اگر جو بایدن در لحظه مشابهی می‌خوابید، داستان بزرگی می‌شد.»

دونالد ترامپ دیروز پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام عنوان کرد که «این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است».

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در حال محاکمه بوده است.

این پرونده یکی از چهار اتهام کیفری در طول دوره ریاست‌جمهوری او بوده و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. هم‌چنین اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

پیش از سوژه خواب دونالد ترامپ در دادگاه، جو بایدن بسیار به این کار معروف بوده و بارها گاف‌ها و لحظاتی از او منتشر شده که این رئیس‌جمهور را به فردی که هوشیار نیست، شبیه کرده است.

جو بایدن، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا پیشتر اذعان کرد که متوجه سن بالای خود است اما قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد زیرا «دونالد ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند» البته باید اشاره کرد که ترامپ تنها ۴ سال از بایدن کوچکتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد