Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: مطابق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۴ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۱۰ مترمربع بوده است. این قیمت در مقایسه با بهار ۹۹ و تابستان سال گذشته به ترتیب ۳۶.۴ و ۸۶.۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تسنیم، حداکثر قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین مسکونی کلنگی ۱۵۵ میلیون و حداقل آن حدود ۵ میلیون تومان در شهر تهران بوده است. مطابق گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تابستان سال گذشته حداکثر قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین مسکونی کلنگی در تهران ۷۲.۵ میلیون تومان بود. به عبارت دیگر از تابستان ۹۸ تا تابستان ۹۹ قیمت زمین کلنگی ۱۱۳.۸ درصد در شهر تهران افزایش یافته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران ۲۴ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده که نسبت به بهار امسال و تابستان سال گذشته به ترتیب ۲۸.۳ و ۷۶.۴ درصد افزایش داشته است.

حداقل و حداکثر قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی به ترتیب ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار و حدود ۱۳۰ میلیون تومان بوده است. تابستان سال گذشته حداقل و حداکثر قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی ۲ میلیون و ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. حداکثر قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰۴.۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۶۴۱۹۱۱ ریال با میانگین مساحت ۷۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده که نسبت به فصل قبل ۱۵.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۷.۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن زمین لرزه زمین کلنگی قیمت زمین تهران صراط مترمربع زیربنای مسکونی تابستان سال گذشته افزایش یافته مترمربع زمین حداکثر قیمت درصد افزایش یک مترمربع قیمت فروش شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان

پویا تابعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: از سال ۸۴ تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۹۴ هزار مترمربع در روستاها انجام شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در دولت سیزدهم و همچنین با احتساب برنامه امسال که حدود ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت بوده، دو میلیون و ۴۷۵ هزار مترمربع آسفالت روستاها انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در لرستان، بیان داشت: از سال ۹۶ تا قبل از دولت سیزدهم ۲۶۴ طرح هادی بازنگری شده، این در حالی است که در سه سال اخیر طرح هادی ۵۳۸ روستا بازنگری شده است.

تابعی با بیان اینکه این عدد دوبرابر دولت قبلی است، گفت: همچنین تا قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۵۴۰ روستای استان اجرا شده بود و این در حالی است که طی دولت سیزدهم طرح هادی در ۴۴۰ روستای استان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در بحث حساب ۱۰۰ امام و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان، طی سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکونی را تعمیر و یا احداث کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده به‌صورت بلاعوض دراین‌رابطه حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 6080453

دیگر خبرها

  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا