Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، توحید آذربد ظهر سه شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی بازرگان با همراهی فرمانده مرزبانی، بازرس استانداری، مدیرعامل شرکت نفت و مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو اظهارکرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت در خصوص ساماندهی مبادلات مرزی، جلوگیری از قاچاق سوخت، ورود و خروج و جلوگیری از صف‌های طولانی کامیون‌ها تردد در مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور با استفاده از تجهیزات دیجیتالی و بروز تسهیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مرز بازرگان در حال حاضر بزرگترین مرز زمینی کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: هم اکنون تردد، کنترل و نظارت در این مرز توسط گمرکات به صورت دیجیتالی و بروز صورت می‌گیرد که این امر موجب تسهیل در روند تردد کامیون‌ها شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز بازرگان شد و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز بازرگان موجب عدم ایستایی در مرز می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه فعالیت‌ها و رویه‌های گمرکی در بازرگان دومین مرز بزرگ زمینی کشور به صورت الکترونیکی بوده و کامیون‌ها بدون توقف از طریق این مرز تردد می‌کنند افزود: تجهیز مرز بازرگان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگترین مرزهای زمینی کشور خواهد داشت.

آذربد از رشد ۱۵ درصدی صادرات از مرز بازرگان طی سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای صادرات از مرز بازرگان در دوره فعالیت مجدد این مرز رسمی، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اضافه کرد: از آغاز فعالیت مجدد این مرز از اواسط خرداد سال جاری تاکنون ۶۵ هزار و ۵۳۰ تن انواع کالاها از طریق این مرز صادر شده است که از لحاظ وزنی، ۴۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد.

وی با بیان اینکه صادرات سایر گمرکات از این مرز از لحاظ دلاری ۱۴ درصد رشد دارد، افزود: ۴۸۵ هزار و ۲۲۸ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار از طریق این گمرک صادر شده است.

گمرک بازرگان از لحاظ رتبه صادراتی در بین گمرکات کشور رتبه ۵۴ و در بین گمرکات استان رتبه سوم را داراست.

مرز بازرگان از جمله مرزهای فعال کشور در طول دهه‌های مختلف تجارت ایران با کشورها و کریدور ترانزیتی ایران به آسیا و اروپا بوده که حدود ۹۵ سال از آغاز فعالیت آن در شمال غربی‌ترین منطقه کشور می‌گذرد.

کد خبر 5085599

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرکات آذربایجان غربی مرز بازرگان ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف بارش باران کرمانشاه ترور دانشمندان هسته ای آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات مرز بازرگان زمینی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صادق نامدار به کسب رتبه هفت کشوری گمرکات استان در مبادلات تجاری اشاره و اظهار کرد: میزان صادرات سال گذشته از گمرکات استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار بود و این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد برشمرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر و شهر بناب است.

 

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد