Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفتگویی با همشهری آنلاین داشته است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

حتی انتخابات ترکیه هم بر مسائل کشور ما اثر می‌گذارد!

- جامعه ما خیلی سیاسی شده و گاهی بعضی از مسائل و اظهارنظرها حساسیت ایجاد می‌کند. واقعیت این است که تحولات سیاسی همه دنیا بر کشور اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی انتخابات ترکیه هم بر مسائل کشور ما اثر می‌گذارد.

- به خاطر نوع ارتباطی که ما با امریکا داریم طبیعی است که اتفاقات سیاسی آنجا روی برخی مسائل کشورمان اثرگذار باشد. 

تحریم‌های فلج کننده علیه ایران در زمان دموکرات‌ها  شکل گرفت

- در نظر هم داشته باشیم که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران در زمان دموکرات‌ها و آقای اوباما شکل گرفت و در آن زمان همین آقای بایدن، معاون اوباما بود. اما در هر حال تاکتیک‌های آنها به گونه‌ای بود که ما توانستیم با آمریکا به یک توافقی دست پیدا کنیم.

- هرچند که کشورهای اروپایی نمی‌خواستند برجام در تنگنا قرار بگیرد اما به خاطر همان هژمونی آمریکا که ما به آن نظام سلطه یا همان استکبار می‌گوییم اروپایی‌ها نتوانستند در برابر خروج آمریکا خیلی موثر عمل کنند. مثلا اینستکس  که برای گشایش در نظام مالی ما بود، نتوانست کارایی زیادی داشته باشد.

دولت باید از برجام دفاع کند

- دولت باید از لاک محافظه کاری در دیپلماسی خارج شود و از دستاوردهایش با قدرت دفاع کند. معتقدم اجزای دولت از دستاوردی که داشته اند شجاعانه دفاع نمی‌کنند. خصوصا وزارت خارجه. باید از این دستاورد (توافق هسته‌ای) با شجاعت و صراحت دفاع کند.

- آقای ظریف بعد از انتخابات آمریکا شروع خوبی داشت. خصوصا آن توییتی که خطاب به کشورهای منطقه نوشت چرا که ما باید به کشورهای منطقه سیگنال روشن بدهیم. بخشی از تقصیر ارتباط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، انفعال ما بوده است.

- نباید مسیر برگشت آمریکا به برجام را سد کنیم و نباید هم فراموش کنیم که این آمریکاییها بودند که از توافق یا معامله خارج شده‌اند خود آنها آنها باید برگردند.

عملکرد روحانی بعضا مناسب نبود، ظریف هم ایده‌آل نبود

- بخشی از مردم ناامید هستند. البته عملکرد آقای روحانی هم در بعضی جاها مناسب نبوده است و باعث ناامیدی مردم شده است. عملکرد آقای ظریف هم ایده‌آل نبوده است. وقتی ایشان با زبان الکن از دستاورد خودش (برجام) دفاع می‌کند، به مردم ناامیدی القا می‌شود.

- آقای ظریف باید در مجلس محکم حرف بزند و از چیزی نترسد. نهایت کار استیضاح شود، خب بشود. اتفاقا استیضاح را باید فرصتی برای حرف زدن دانست. مردم انتظار داشتند ظریف محکم و قاطع تر از برجام دفاع کند. این موارد باعث شده است که مردم نخواهند یکبار دیگر همه تخم مرغ هایشان را در سبد یک نفر یا دولت بگذارند.

کاندیدای نیابتی نخواهیم داشت

- اصلاح‌طلبان دیگر کاندیدای نیابتی نخواهند داشت، کاندیدایی که نتوانیم عملکرد او را تضمین کنیم.

- اگر کاندیدای قابل قبول در میان اصلاح طلبان تایید صلاحیت نشد در انتخابات شرکت می‌کنیم اما کاندیدا معرفی نمی‌کنیم. در واقع دیگر کاندیدا نداریم و در نتیجه تکلیف نداریم و موضع تشکیلاتی دیگر نداریم. به قول معروف آتش به اختیار می‌شویم و هرکسی خودش تصمیم می گیرد رای بدهد یا نه.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمود صادقی برجام اوباما ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجهٔ آمریکا ظرف چند روز آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودای» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی «به‌دلیل نقض حقوق بشر در کرانهٔ باختری» اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است که انتظار می‌رود وزیر خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن در روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزا یهودا» ارتش رژیم اسرائیل برای نقض حقوق بشر در کرانه باختری وضع کند.

به گفته آکسیوس، این اولین تحریم ایالات متحده علیه واحدی از ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود. این تحریم‌ها تمامی اعضای این گردان را از دریافت کمک‌های نظامی و آموزشی آمریکا محروم می‌کنند. طبق یک قانون تصویب شده در ۱۹۹۷، دریافت کمک‌های خارجی و طرح‌های آموزشی برای ارتش‌ها، نهادهای امنیتی و نیروهای پلیس که نقض فاحش حقوق بشر انجام داده‌اند ممنوع است.

به گزارش آکسیوس، واحد ویژه بررسی نقض حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا این توصیه را ماه‌ها پیش به بلینکن کرده بود زیرا نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری در کنار ارتش آن فعالیت می‌کنند. روز جمعه از بلینکن در ایتالیا در این باره سوال شد و او پاسخ داد که «شما می‌توانید در روزهای آینده منتظر این تصمیم باشید.»

در ادامه این گزارش آماده است که تصمیم بلینکن به جرایم قبل از ۷ اکتبر این گردان در کرانه باختری برمی‌گردد. یک منبع حتی به آکسیوس گفته است که در صورت اصلاح رفتار این واحدها، تحریم‌ها برداشته خواهند شد. گردان نتزا یهودا متشکل است از یگان ویژه سربازهای افراطی ارتدوکس و تمامی اعضای آن مرد هستند. این گردان مقصدی برای افراد افراطی مختلف شده است که در دیگر گردان‌ها پذیرفته نمی‌شوند.

بر اساس گزارش آکسیوس، تحقیقات درباره گردان نتزا یهودا در اواخر ۲۰۲۳ پس از مشارکت سربازان آن در چندین اقدام خشونت‌آمیز علیه شهروندان فلسطینی شروع شد. یکی از این وقایع تلخ کشته شدن مرد ۸۰ ساله فلسطینی-آمریکایی، عمر اسعد بود.

وی در نزدیکی یک ایست بازرسی در روستایش شبانه دستگیر شد و سربازان دست‌ها و دهان او را بستند و وی را روز زمین سرد برای ساعت‌ها رها کردند تا اینکه چند ساعت بعد جنازه وی پیدا شد. در ژانویه ۲۰۲۳ این گردان از کرانه باختری به بلندی‌های جولان اشغالی منتقل داده شد. به گفته هاآرتص این تصمیم به علت انبوه وقایع نقض حقوق بشر و استفاده خشونت علیه مردم فلسطین بوده است.

جای تعجب دارد که دولت بایدن به جای وضع تحریم برای نقض‌های فاحش حقوق بشر در غزه، تحریم‌هایی را علیه یک گردان نامربوط به جنایت‌های غزه وضع خواهد کرد.

کد خبر 746458

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است