Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا اظهار امیدواری کرد: با تداوم همکاری‌های مطلوب مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سرعت شهرهای مختلف از وضعیت قرمز به شرایط مناسب‌تری وارد شوند.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا پس از گزارش کمیته اطلاع‌رسانی، ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر به مردم در زمینه رعایت موارد بهداشتی مورد تاکید قرار داد و گفت: بدون تردید رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب محدودیت‌های دیگری خواهد شد که می‌تواند به زندگی مردم آسیب برساند از این نظر رعایت دستورالعمل‌ها اصلی مهم در تامین سلامت مردم و در عین حال اصلی موثر در تامین زندگی و معیشت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور پس از گزارش قرارگاه فرماندهی ستاد مقابله با کرونا درخصوص وضعیت اجرای محدودیت‌ها و اعمال جرایم تصریح کرد: قرارگاه فرماندهی بایستی درباره اعمال جرایم و اعلام آن به افکار عمومی با جدیت فعالیت کند و در این زمینه هیچ اهمالی پذیرفته نخواهد بود.

در این جلسه کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره افزایش تست‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط به منظور غربالگری وسیع و همچنین در خصوص استفاده از دستگاه‌های جدید در انجام تست‌های سریع گزارشی ارائه داد.

کمیته امنیتی و اجتماعی نیز درباره ردیابی شهروندان مبتلاء به کرونا با استفاده از تجهیزات و فناوری های نو با همکاری وزارت ارتباطات در این زمینه و نیز اعمال جرایم گزارشی ارائه داد. رییس جمهور پس از این گزارش تاکید کرد: اعمال جرایم زمانی می بایست صورت گیرد که هویت فردی که قرنطینه را رعایت نکرده است کاملا با اسناد معتبر از جمله کارت ملی تطبیق داده شود.

در این جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی همچنین گزارشی از راههای موثر در کاهش ترددها و تجمع ها ارایه داد و درخصوص تداوم اعمال محدودیت تردد در ساعت  21 لغایت 4 صبح در شهرهای نارنجی بالای 200 هزار نفر جمعیت بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه پس از گزارشی درخصوص وضعیت ابتلاء و شیوع بیماری در شهرهای مختلف کشور مقرر شد از روز شنبه هفته آینده محدودیت ها در شهرهایی که از ابتدای آذرماه از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی رسیده اند، مطابق وضعیت نارنجی تعریف شده در طرح جامع مقابله با کرونا اعمال شود.

در این جلسه آخرین وضعیت روند بیماری در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ارائه شده از مجموع 160 شهری که از یکم آذر ماه جزو شهرهای قرمز قرار داشت، 64 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین 278 شهرستان در سطح کشور در وضعیت نارنجی و 106 شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

بر این اساس، در شهرهای دارای وضعیت قرمز، به مدت یک هفته دیگر همان محدودیت‌های سطح هشدار 3 مجددا ادامه خواهد یافت. تهران نیز از روز شنبه در وضعیت نارنجی خواهد بود.

 

شهرستان‌هایی که از شنبه 15 آذر  در  وضعیت قرمز خواهد بود:

شهرستان

استان

تکاب

آذربایجان غربی

چایپاره

آذربایجان غربی

شوط

آذربایجان غربی

اردبیل

اردبیل

پارس‌آباد

اردبیل

مشگین شهر

اردبیل

اردستان

اصفهان

تیران و کرون

اصفهان

نایین

اصفهان

نطنز

اصفهان

آبدانان

ایلام

چرداول

ایلام

پیشوا

تهران

سامان

چهارمحال و بختیاری

کیار

چهارمحال و بختیاری

طبس

خراسان جنوبی

خلیل آباد

خراسان رضوی

سبز‌وار

خراسان رضوی

قوچان

خراسان رضوی

مشهد

خراسان رضوی

اسفراین

خراسان شمالی

بجنورد

خراسان شمالی

مانه و سلمقان

خراسان شمالی

زابل

سیستان و بلوچستان

زاهدان

سیستان و بلوچستان

جهرم

فارس

خرامه

فارس

خفر

فارس

داراب

فارس

سپیدان

فارس

شیراز

فارس

قیر و کارزین

فارس

کازرون

فارس

گراش

فارس

ممسنی

فارس

نی‌ریز

فارس

آبیک

قزوین

البرز

قزوین

بویین زهرا

قزوین

تاکستان

قزوین

قزوین

قزوین

راور

کرمان

شهر بابک

کرمان

نرماشیر

کرمان

سنقر

کرمانشاه

بویراحمد

کهکیلویه و بویراحمد

آق قلا

گلستان

بندرگز

گلستان

ترکمن

گلستان

علی آباد

گلستان

کلاله

گلستان

گرگان

گلستان

گمیشان

گلستان

گنبدکاووس

گلستان

مراوه تپه

گلستان

آستارا

گیلان

رشت

گیلان

رودبار

گیلان

طوالش

گیلان

آمل

مازندران

ساری

مازندران

گلوگاه

مازندران

محمودآباد

مازندران

نور

مازندران

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دکتر روحانی مقابله با کرونا وضعیت نارنجی اعمال جرایم خراسان رضوی روز شنبه وضعیت قرمز محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، پنج صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به عمل‌آمد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد لذا به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت نمایند.

کد خبر 6080636

دیگر خبرها

  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران