Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سقز با بیان اینکه در شب‌های اخیر شهروندان چند قلاده گرگ را در محلات حاشیه شهر مشاهده کرده‌اند، گفت: مردم بویژه هنگام تردد در شب بیشتر مراقب باشند.

آکو محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه چند قلاده گرگ در محلات حاشیه مشاهده شده است، اظهار داشت: بعد از بارش سنگین برف و نبود غذا، ورود گرگ و وحوش دیگر به مناطق شهری،  طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مردم هنگام گذاشتن زباله در معابر عمومی بویزه در شب هوشیار باشند و اگر احیانا گرگ یا وحوش دیگری مشاهده کردند کاری انجام نداده و سریعا با شماره تلفن ۳۶۲۲۲۷۶۶ تماس بگیرند تا محیط بانان برای دور کردن وحوش از مناطق مسکونی اقدام کنند.  

محمدی از شهروندان سقزی خواست در ساعات پایانی شب و ابتدای صبح از ترددهای غیرضروری در حاشیه شهر خودداری کرده و در صورت مشاهده اینگونه حیوانات از هر برخورد تهاجمی یا حساسیت بر انگیز پرهیز کنند تا آسیبی متوجه آنها نشود.

در چند شب گذشته مردم چند قلاده گرگ را در مناطقی از حاشیه شهر از جملە قوخ، فاز یک فرهنگیان، گولان و حتی مرکز شهر مشاهده کردند،  گرگ و دیگر وحوش هنگام فرا رسیدن فصل سرد و بارش برف بخاطر نبود غذا در زیستگاه‌ها، به مناطق شهری بویژه اطراف سطل‌های زباله هجوم می‌آورند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003BOs

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سقز گرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • حضور یک قلاده پلنگ در دماوند + ویدئو
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران