Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیاس تاج الدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال۷۸هزار و ۶۵۶ تن مرکبات شامل لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح باغ های مرکبات استان امسال چهار درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است افزود:۱۱هزار و ۴۳۶ هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد که از این میزان باغستان مرکبات هفت هزار و ۸۴۳ هکتار آن بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برداشت محصولات پرتقال، نارنجی و لیموشیرین در سطح پنج هزار و ۳۰۰ هکتار باغ استان شروع شده است.

تاج الدینی اضافه کرد: پیش بینی می شود ۲۳ هزار و ۲۹۵ تن محصول پرتقال در ارقام نافی، والنسیا، خوشه ای و ارقام محلی از باغ های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۳۲۱ هکتار باغ بارور  و ۸۷۶هکتار باغ غیربارور پرتقال در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی های کارشناسی نشان می دهد  امسال ۱۱هزار و ۲۳۲تن نارنگی در ارقام خارو، فرانسوی و سایر ارقام در باغستان های استان برداشت می شود.

تاج الدینی گفت: یکهزار و ۲۳۵ هکتار باغ بارور و ۴۹۶هکتار باغ غیربارور نارنگی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ابراز داشت: همچنین چهارهزار و ۳۹۲ تن محصول لیموشیرین در کهگیلویه و بویراحمد تولید و در حال برداشت است.

وی تاکید کرد: ۴۰۰ هکتار باغ بارور و ۲۲ هکتار باغ غیربارور لیموشیرین در استان وجود دارد.

تاج الدینی اظهار داشت:امسال  همچنین ۴۰ هزار تن محصول لیموترش در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار و ۲۸۳هکتار باغ از سال ۱۳۹۲ تاکنون در استان احداث شده است.

تاج الدینی اظهارداشت: این میزان شامل باغستان های انجیر، انگور، بادام، مرکبات، میوه های هسته دار در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه وبویراحمد می شود.

وی بیان کرد:تامین نهال و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از جمله حمایت های دولت برای توسعه باغستان های استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:سطح باغستان های استان در سال ۱۳۹۲، ۳۲هزار و۴۷۶ هکتار بود.

تاج الدینی گفت:هم اکنون سطح باغستان های کهگیلویه وبویراحمد به ۳۹ هزار و ۷۵۵ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: توسعه باغستان های استان افزون بر تامین میوه مورد نیاز مردم استان و استان های مجاور باعث ایجاد اشتغال نیز شده است.

وی گفت: سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.
کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۸۰ هزار هکتار آن آبی است.
این استان با یک درصد از مساحت خاک ایران هشت درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

سالیانه۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید کهگیلویه وبویراحمد گچساران وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید کهگیلویه وبویراحمد گچساران اخبار کنکور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد تولید کهگیلویه و بویراحمد باغستان های کهگیلویه باغستان های استان تاج الدینی هکتار باغ تن محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات عید فطر این استان ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.

«مهرجو فرخی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در ایام تعطیلات عید فطر ۱۳۵ هزار و ۷۸۰ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

وی اظهارکرد: در این مدت تعداد ۱۳۱ هزار و ۳۳۵ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد میزان تردد کل در سطح جاده های این استان در تعطیلات عید فطر را ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد عنوان و خاطرنشان کرد: طی این ایام متوسط تردد روزانه در سطح جاده های استان ۲۲۲ هزار و ۱۰ تردد، و متوسط تردد ساعتی در سطح جاده های استان ۲۴۳ مورد تردد بوده است.

فرخی تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید فطر به ترتیب محورهای یاسوج به پاتاوه با ۱۵ هزار و ۵۰ تردد روزانه، یاسوج به بابامیدان با ۱۴ هزار و ۳۳ تردد روزانه، گچساران به بابامیدان با ۱۲ هزار و ۸۳۱ تردد روزانه پرترددترین محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وی بیان کرد: بعد از پلاک های استان کهگیلویه و بویراحمد، به ترتیب پلاک‌های استان فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، چهارمحال و بختیاری و بوشهر بیشترین تردد را طی تعطیلات عید فطر در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • توزیع کودشیمیایی در۷۰ کارگزاری خصوصی و دولتی کهگیلویه و بویراحمد
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰۰هزار میلیارد برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح حجاب و عفاف در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد