Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@18:35:20 GMT

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۵۸۵۳

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش برنا؛ اخبار پر بازدید گروه سیاسی خبرگزاری برنا را بخوانید:

دکتر روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: دشمن از نرسیدن به هدف خود در توقف اقتصاد ایران عصبانی است/ متکی نبودن به نفت در بخش جاری و توجه به قشرهای ضعیف جامعه مبنای اصلی بودجه سال آینده

رییس جمهور گفت: تحریم‌های دشمن اگرچه بدون آسیب و اخلال در اقتصاد کشور و زندگی و معیشت مردم نبوده اما دشمن به هدف اصلی ترسیم شده برای تحریم‌ و جنگ اقتصادی که فروپاشی اقتصاد ایران بوده دست نیافت و با قدرت می‌توانیم اذعان کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


///

یادداشت؛ طرح مجلس تحریم ها را رفع می کند یا مستحکم؟

یادداشت- سید محمد مبین


///

دکتر روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: دشمن از نرسیدن به هدف خود در توقف اقتصاد ایران عصبانی است/ متکی نبودن به نفت در بخش جاری و توجه به قشرهای ضعیف جامعه مبنای اصلی بودجه سال آینده

رییس جمهور گفت: تحریم‌های دشمن اگرچه بدون آسیب و اخلال در اقتصاد کشور و زندگی و معیشت مردم نبوده اما دشمن به هدف اصلی ترسیم شده برای تحریم‌ و جنگ اقتصادی که فروپاشی اقتصاد ایران بوده دست نیافت و با قدرت می‌توانیم اذعان کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی شده است.


///

سخنگوی دولت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها فراقوه‌ای است/ شورای نگهبان توجه کند

سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: مجلس به تنهایی نمی‌تواند به بحث خروج از برجام ورود کند.


///

سخنگوی وزارت امور خارجه: دولت با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها موافق نیست/ گزارشی از شهادت فرمانده ایرانی دریافت نکرده‌ایم/ بدهی تاریخی از کره جنوبی برای ملت ایران باقی ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ تردیدی نداریم که نمایندگان بدنبال احقاق حقوق ملت هستند اما در خصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نظرات خود را گفتیم، دولت موافق ارائه این طرح به این نحو نیست.


///

معاون اول رییس جمهور: بانک مرکزی برنامه ای دقیق برای حمایت از صادرکنندگان بازارهای هدف داشته باشد/ رویکرد جدی دولت حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی است

جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.


///

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها: اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در روند فعالیت‌های هسته‌ای ایجاد نمی‌کند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با اشاره به نظر دولت مبنی بر مخالفت با توقف اجرای پروتکل الحاقی، گفت: اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در روند فعالیت های هسته ای ایجاد نمی کند.


///

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم: شورای عالی امنیت ملی باید از طرح مجلس استقبال کند/ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به منزله خروج از برجام نیست

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم در رابطه با کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: همه باید از طرح مجلس استقبال کنند، شورای عالی حتما باید استقبال کند، شورای عالی بخشی از قدرت حاکمیت است و طبیعتا تابع منافع ملی و قدرت ملی است چون این طرح، خلاف امنیت ملی نیست و شورای عالی امنیت ملی هم موافق مصالح ملی است.


///

نماینده ادوار مجلس: تصمیم‌گیرنده ورود به برجام، مجلس نبود که اکنون بخواهد از آن خارج شود/ تصویب برجام مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود

نماینده ادوار مجلس در خصوص برخوردهای مجلس یازدهم با برجام عنوان کرد: تصمیم گیرنده ورود به برجام، مجلس نبوده که اکنون بخواهد، تصمیم گیرنده خروج از برجام باشد.


///

یک نماینده مجلس دهم: اصلاح طلبان با چالش متقاعد سازی مردم مواجه هستند/ نظامی‌ها با هویت مدنی وارد انتخابات شوند

یک نماینده مجلس دهم گفت: اصلاح طلبان حتی در صورت تایید شدن کاندیداهای خود در انتخابات، باز هم با این چالش روبرو خواهند بود که چگونه مردم را متقاعد کنند و اگر بتوانند این چالش ها را مدیریت کنند و بر آن فائق بیایند، به طور طبیعی در انتخابات شرکت می‌کنند.


///

سفارش کمپوت توسط سخنگوی دولت برای بعد از ۱۴۰۰!

جلسه امروز سخنگویی دولت با حاشیه جالبی همراه شد.


///

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران موافقت کردند.


///

یک کارشناس ارشد مسائل استراتژیک: تصمیم مجلس قطعه پازل گم شده‌ای از نگاه اسرائیل است/ طرح مجلس به لغو تحریم‌ها کمکی نمی‌کند/ اسرائیل برای این اتفاق لحظه شماری می‌کند

یک کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در رابطه با طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: این تصمیم مجلس قطعه پازل گم شده ای از نگاه اسرائیل است که می‌تواند کار را برای ایران، سخت تر کند.


///

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری: ۱۹بهمن ۹۴ در بی‌نشانی و گمنامیِ ناگزیر، نشان خدمت بر سینه‌ فخر ایران نشست

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در توییتر خود نوشت: ‌۱۹بهمن ۹۴ در بی‌نشانی و گمنامیِ ناگزیر، نشان خدمت بر سینه‌ فخر ایران نشست؛ اما حالا که ‎ترور و نفرت دژخیمان، سرمایه‌ای بی‌بدیل را از ایران ستانده، وقتش رسیده است که بیشتر از او بشنویم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گروه سیاسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اقتصاد ایران رییس جمهور شورای عالی امنیت ملی طرح مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هم میهن، عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه؛ در نشست مجازی کلاب کافه خبر در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک‌های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است. مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمی‌رسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری می‌شدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است. از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه در مقابل عدم حمله ما اتفاق بیفتد. این حرف‌ها بخشی از همان جنگ‌های روانی و رسانه‌ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند. باز هم تاکید می‌کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمی‌رسیم.

احتمال حمله به رفح هنوز زیاد است

عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، معتقد است: احتمال حمله به رفح در غزه، هنوز زیاد است و منتفی نشده ولی اسرائیل را نمی‌تواند از این بن بست نجات دهد. درگیری با ایران اسرائیل را به مراتب ضعیف‌تر کرده است.

عراقچی همچنین می‌گوید: پس از کاهش تنش فعلی، باید با افزایش تحرکات دیپلماتیک اجازه ندهیم که فشار و هزینه به کشور وارد شود.

وی در همین رابطه افزود: باید سیاست‌ها و راهبردهای همسایگی با کشورهای همسایه را تقویت و به‌روز کنیم. نباید اجازه داد ایران را خطری برای کشورها قلمداد کنند.

دبیرشورای راهبردی سیاست خارجی گفت: پس از تحولات اخیر، قدرت ایران به حدی افزایش یافته که فراتر از منطقه رفته است.

عراقچی خاطرنشان کرد: گاهی در گذشته به موقع از فرصت‌های پیش آمده استفاده نشد و آن فرصت‌ها تبدیل به تهدید شدند. برعکس گاهی حتی تهدیدها با مدیریت درست به فرصت تبدیل شده‌اند مثل حمله به سفارت ایران در دمشق که به فرصت بزرگی برای ایران مبدل شد. الان باید از این فرصت به دست آمده بهترین و بیشترین استفاده را کرد. میدان، دیپلماسی و رسانه در هر رویدادی باید با هم حرکت کنند. میدان و دیپلماسی احتیاج به رسانه هایی دارند که بتوانند روایت مطلوب از یک واقعه سیاسی یا نظامی را تولید کنند. روایت‌سازی خودش یک فن و تخصص است. در داستان اخیر (درگیری نظامی ایران و اسراییل) ضلع سوم یعنی رسانه، کمی عقب ماند؛ اما میدان و دیپلماسی با هم کار کردند و خیلی قوی ظاهر شدند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، خاطرنشان کرد: در درگیری با اسراییل، تا لبه حساس جنگ رفتیم، اما در نهایت با مدیریت هوشمندانه با موفقیت بازگشتیم. می‌توان گفت حداقل در کوتاه مدت دیگر درگیری نخواهیم داشت ولی احتمال اینکه اسرائیل باز دست به اقداماتی مثل ترور بزند وجود دارد.

عراقچی اضافه کرد: اسرائیلی‌ها در محاسبات ژئوپولتیک و راهبردی عرصه را به ایران باختند. در حوزه راهبردی، ضربه موشکی ایران به معادلات امنیتی منطقه شکل جدیدی داد و معادلات قدرت به نفع ایران عوض شد. ایران بصورت مستقیم وارد عملیات شد و ضربه ای وارد کرد که اسرائیل نتوانست در همان تراز پاسخ دهد. ۳ لایه دفاعی "گنبد آهنین"، "پیکان" و "فلاخن داود" و چهارمین لایه "هواپیماهای جنگنده آنان" و لایه پنجم هم دوستان اسرائیل، یعنی امریکا و انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه بودند که به دفاع در مقابل حمله موشک‌های ایران برخواستند. موشک‌های ما از این ۵ لایه عبور کردند و به هدف رسیدند.

دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: اسرائیلی‌ها علیرغم اظهارات اول خود که مدعی بودند ٩٩ درصد موشک ها را زده اند در آخرین آمار اذعان کردند که تنها توانسته اند ۸۴ درصد موشک‌ها و پهبادها را بزنند. این درحالی است که پهپادها اصولاً برای فدا شدن و راه باز کردن برای موشک‌ها شلیک شده بودند.

این یک واقعیت است که اسرائیل همه توان دفاعی خود را بکار گرفت تا حمله را دفع کند ولی ایران همه توان تهاجمی خود را بکار نگرفت. ایران به لحاظ راهبردی توانست بازدارندگی را احیا و تثبیت کند و این اهمیت بسیار زیادی دارد. ارزش فنی عملیات ایران بسیار بالا بود. اکنون توان ژئوپلیتیک ایران به شدت بالا رفته است و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898616

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • ایران قدرت جهانی
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • رئیسی : موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است