Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:28:04 GMT

افزایش خیره کننده معامله زمین درتهران

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۵۹۱۱

قیمت زمین در ابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶.۵ درصد رشد کرده و تعداد معاملات نیز ۹۲.۲ درصد افزایش یافته است. ناطقان: مرکز آمار، گزارشی از وضعیت همه معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن بنگاه‌های معاملاتی شهر تهران در تابستان گذشته را منتشر کرد.

گزارش معاملات بنگاه‌های املاک از این نظر اهمیت دارد که کاهش یا افزایش تعداد داد و ستد در تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رشد ۹۲ درصدی تعداد معاملات زمین

طبق این گزارش متوسط قیمت زمین معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملاتی در تابستان امسال ۳۴ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۱۰ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل (بهار ۹۹) ۳۶.۴ درصد رشد قیمت و ۲۰ درصد رشد از لحاظ تعداد معاملات داشته است.

طبق اعلام مرکز آمار قیمت زمین در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶.۵ درصد رشد داشت،  متوسط قیمت آن در فصل تابستان برابر ۳۴ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان بود.

مقایسه تعداد معاملات مسکن در تابستان ۹۹ نسبت به گذشته

متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در کلان شهر تهران برابر ۲۴ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر ۱۲ سال بوده است. براساس این گزارش متوسط قیمت مسکن در تابستان امسال نسبت به فصل قبل ۲۸.۳ درصد و در مقایسه با تابستان ۹۸ نیز ۷۶.۴ درصد رشد داشته است.

در کنار رشد قیمت مسکن در تهران شاهد افزایش معاملات بودیم، تعداد معاملات تابستان امسال نسبت به بهار ۲۷.۴ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۱۶۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد ۴۷ درصدی اجاره‌بها در تابستان ۹۹

با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای جلوگیری از گسترش این بیماری در کشور، جابجایی مستاجران در تابستان که فصل جابه‌جایی خانوار است،  کاهش چشمگیری داشته است.

طبق اعلام مرکز آمار میزان جابه‌جایی در تابستان امسال نسبت به سال قبل ۱۰.۲ درصد افزایش یافت. البته در تابستان امسال نسبت به فصل قبل میزان جابه‌جایی‌ها و تعداد معاملات ۱۶۴.۹ درصد بیشتر شد.

متوسط اجاره‌ ماهیانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در تابستان امسال برابر ۶۴ هزار و ۱۹۱ تومان بود که نسبت به فصل قبل ۱۵.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۴۷.۴ درصد رشد داشت. منبع: خبر انلاین برچسب ها: افزایش معامله ، زمین ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش معامله زمین تهران تابستان امسال نسبت نسبت به فصل قبل تعداد معاملات متوسط قیمت سال گذشته درصد رشد ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!

بازار سهام روز دوشنبه شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌هایی بود که مالک باشگاه پرسپولیس شدند.

به گزارش اکوایران، بورس تهران بعد از ظهر روز شنبه با اعلام خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همراه بود. شش بانکی که ۸۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس تهران را مالک شدند؛ روز یکشنبه با روند‌های معاملاتی متفاوتی همراه بودند، اما با نهایی شدن معامله سهام این باشگاه در روز دوشنبه، شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌های خریدار پرسپولیس بودیم.

بانک شهر که با تملک ۳۰ درصدی، بیشترین میزان مالکیت پرسپولیس را به دست آورد؛ دیروز با خروج جریان پول حقیقی از سهام خود، در کنار ریزش ۳۲ صدم درصدی قیمت پایانی سهام وشهر مواجه بود.

سهام دو بانک ملت و تجارت که هر کدام ۲۰ درصد از مالکیت پرسپولیس را به دست آوردند؛ با وجود افزایش مالکیت حقیقی، شاهد کاهش قیمت بودند. دو بانک صادرات و اقتصاد نوین نیز که هرکدام ۵ درصد از سهام پرسپولیس را خریداری کردند نیز، با کاهش قیمت و خروج جریان پول حقیقی مواجه بودند و بانک رفاه نیز با توقف نماد خود در بازار پایه زرد فرابورس مواجه است.

نکته قابل توجه دیگر در روند قیمتی سهام این پنج بانک، افزایش قیمت یک دست آن‌ها در روز یکشنبه بوده که با نهایی شدن معامله سهام پرسپولیس معکوس شد.

دیروز به گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم ۳ هزار و ۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳ هزار و ۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار