Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل میرغضنفری سه شنبه در جلسه مرحله چهارم طرح غربالگری سلامت شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت : وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره انسانی انتقال؛ مرحله چهارم طرح غربالگری را برای شناسایی و جداسازی افراد ناقل را در امتداد طرح های گذشته اجرایی کرده است.
وی تصریح کرد : وزارت بهداشت و درمان پس از وقفه ای با توجه به عادی سازی روابط در بین مردم و شدت یافتن شیوع ویروس مرحله چهارم طرح غربالگری را برنامه ریزی و برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : در این طرح تیم های سه نفره متشکل از نیروهای بسیج و سپاه، هلال احمر، شبکه بهداشت و نیروهای مردمی  شهروندان را نسبت به ابتلا به این ویروس غربالگری می کنند.
میرغضنفری سلامت مردم را از دغدغه های اصلی حاکمیت دانست و تاکید کرد : در این راستا با اجرای این طرح افراد آلوده به ویروس شناسایی می شوند، ویروسی که علاوه بر لطمات جسمی و روحی؛ خسارات اقتصادی و مشکلات معیشتی نیز برای مردم در بر داشته است و تلاش دولت و حاکمیت رفع و کاهش این فشارها و مشکلات است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه اظهار داشت : گام چهارم غربالگری کووید ۱۹ بصورت خانه به خانه اجر می شود و جمعیت ۱۳۹ هزار و ۱۶ نفری نفوس و مسکن انزلی چهره به چهره و از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرند.
بابک صیاد هدف اصلی این طرح را شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اعلام کرد و افزود : افراد از نزدیک ردیابی سلامت می شوند تا این زنجیره انتقال از هم گسسته شود.
وی ابراز امیدواری کرد : با اجرای این طرح در یک ماه ۸۰ درصد میزان شیوع کرونا و ۳۰ درصد آمار مبتلایان و ۱۰ درد آمار مرگ و میر کووید ۱۹ کاهش یابد و در سه ماه  بعد اجرای این طرح ۹۰ درصد میزان انتقال ویروس،  ۵۰ درصد تعداد مبتلایان و ۴۰ درصد مرگ و میرها افت نماید.
وی خاطر نشان کرد : از زمان اجرای مرحله چهارم غربالگری کووید ۱۹ تاکنون هزار و ۸۱۰ خانوار توسط نیروهای سپاه، شبکه بهداشت و هلال احمر مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد : ۲۵ نفر از داوطلبین هلال احمر شهرستان در قالب ۱۲ تیم نظارتی از ۴۴۴مورد از اماکن عمومی و اداری شهر بازدید کردند که ۸۰ درصد از خدمت گیرنده ها و ۷۷ درصد از خدمات دهنده ها از ماسک استفاده کرده بودند.
وی همچنین از اختصاص تست راپید در روزهای اخیر خبر داد و گفت : با دریافت راپید تست می توانیم در عرض ۲۰ دقیقه بیماری را تشخیص داده و دیگر نیازی به انجام تست pcr نیست درصورتیکه این تست ها به صورت انبوه در اختیار ما قرار گیرد وضعیت شهرستان را به حالت تثبیت در می آوریم.  

برچسب‌ها رشت بندرانزلی ویروس کرونا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت بندرانزلی ویروس کرونا گیلان رشت بندرانزلی ویروس کرونا گیلان اخبار کنکور کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با فرماندار جدید کاشان با حمایت وهمراهی از حمیدرضا محمدی فشارکی گفت::بیانیه گام دوم انقلاب فرموده رهبر معظم انقلاب باید دغدغه فرماندار در دوره مسئولیتش باشد.
امام جمعه کاشان افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه اصلی ما نسبت به امام عصر (عج) است یعنی ما ظهور را در پیش داریم، حضرت امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۲ قیام کردند و در بیانات ایشان آمده که هدف من بسترسازی اجتماعی در جهان برای ظهور است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمشان به حقیر از کلمه مکرم استفاده کرده و فرمودند شما را به شهر مکرم کاشان اعزام می‌کنم انتظار از فرماندار جدید تقویت وجه مکرم شهر است وفرماندار جدید همه تلاش خود را برای صیانت از مکرم بودن کاشان انجام دهند و برای تقویت این تکریم تلاش کنند.
امام جمعه کاشان افزود: خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی سه جمله نخست بیانیه گام دوم انقلاب است، نگاه فرماندار جدید کاشان این باشد که قرار است فرمایش ولی امر را در کاشان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟