Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب وهوای کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور، امشب و فردا در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس شاهد بارش باران و مه غلیظ گاهی رعد وبرق و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: فردا با تقویت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب ، گستره آن به مرکز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز کشیده می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه بارش ها علاوه بر غرب کشور، مناطقی از جمله لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را هم در بر می‌گیرد.

رفیعی با بیان اینکه در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود گفت: شدت بارش باران در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری است.

او گفت:درباره آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و بارش تگرگ در مناطق مستعد هشدار صادر شده است.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا در بسیاری از مناطق از جمله خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آب گرفتگی معابر وجود دارد گفت:به همه نیرو‌های مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر، شهرداری و فرمانداری‌ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اعلام آماده باش داده شده است.

رفیعی اظهار کرد: روز پنج شنبه بارش در غرب و جنوب غرب تضعیف می‌شود بنابراین برای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، سمنان، خراسان رضوی، البرز، قزوین، تهران بارش پراکنده و برای استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل رگبار باران پیش بینی می شود و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روز جمعه در غرب خلیج فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر، غرب استان گیلان، شرق اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی،  بارش باران وگاهی رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

او تصریح کرد:روز شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب کشور بارش گسترده‌ای در غرب، جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز و غرب سواحل خزر آغاز می‌شود.

رفیعی درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی است و در بعد از ظهر شاهد افزایش ابر خواهیم بود . بیشترین دمای تهران به  ۱۴ درجه و کمترین آن  به ۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران پیش بینی هواشناسی وضعیت آب و هوا کارشناس هواشناسی سامانه بارشی جنوب غرب بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) دراستان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبر 6084776 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق