Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:21:38 GMT

حمایت از کشاورزان فارس در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۶۱۷۱

حمایت از کشاورزان فارس در شرایط کرونایی

خسرو فروغان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده از سوی متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی، تاکنون کمترین شکایت از این اتحادیه شده است  و با تمام توان در خدمت کشاورزان و صنعتگران استان در شرایط سخت مشکلات اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده ترین مشکلاتی که هنگام وقوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون به وجود آمده مرگ و میر ناشی از این بیماری در ابعاد گسترده است، افزود: اتحادیه موتورآلات کشاورزی و صنعتی همگام با دیگر نهاد‌های درمانی و بهداشتی، با در اختیار گذاشتن سمپاش بدون چشمداشت مالی  به مراکز دولتی و خصوصی نقش انسانی  خود را ایفا  کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس  اتحادیه موتور آلات کشاورزی و صنعتی خاطرنشان کرد: همکاران ما در این اتحادیه همپای دیگر گروه‌های جهادی  برای مقابله با شیوع بیماری کرونا به گونه‌ای خودجوش  اقدام به سمپاشی مناطق محروم و کم برخوردار نموده  است و این حرکت خداپسندانه همچنان ادامه دارد.

فروغان تصریح کرد: اتحادیه موتورآلات کشاورزی و صنعتی از بدو تاسیس تاکنون با وجود مشکلات گمرکی  و کارشکنی که برای واردکنندگان تجهیزات کشاورزی و صنعتی به وجود آمده و عده‌ای را مجبور به ترک استان و مشاغل خود کرده است، باز هم برای تسریع در زیرساخت‌های اقتصادی به  ارائه خدمات به صنعتگران و کشاورزان می پردازیم.

وی بیان داشت:  از متولیان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی  درخواست می شود که نسبت به حمایت از این اتحادیه که همواره پیشتیان صنعتگران و کشاورزان هستند، گام‌های اساسی برداشته تا موجب دلگرمی در ارائه خدمت از سوی این اتحادیه شود.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کشاورزان تجهیزات فارس شیراز صنعتگران کشاورزی و صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، جریان آب ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به اصفهان رسید و زیر پل‌های تاریخی این شهر جاری شد.

خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان از عصر روز سه‌شنبه افزایش یافت.

هنوز مشخص نیست که آب قرار است چند روز برای اراضی کشاورزی اصفهان رهاسازی شود و جریان آب در شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

در این ارتباط احمدرضا صادقی سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار مهر گفت که تعداد روز و حجم رهاسازی آب طی جلساتی با نمایندگان کشاورزان و مسؤولان استانداری در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود روز گذشته ۳۸۳ میلیون مترمکعب و میانگین بارش‌ها در ایستگاه (چلگرد) سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود یکهزار و ۲۰ میلیمتر اعلام شد.

پیش از این در سال زراعی امسال ۲ نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق و غرب اصفهان توزیع شد. نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز (تا ۱۵ فروردین) آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

نرسیدن یا کم‌رسیدن آب به برخی کانال‌های کشاورزی در دومین نوبت توزیع آن، سبب خساراتی به کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان شده است.

کد خبر 6081628

دیگر خبرها

  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان