Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

با پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امیدها در اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اختلافات چهار سال اخیر میان بروکسل و واشنگتن و آغاز مناسبات جدید با آن سوی اقیانوس اطلس افزایش یافته است.

نشریه بیلد روز سه شنبه با اشاره به این امیدواری اروپایی ها نوشت: بایدن روشن ساخته است که یک میلی متر از خواسته های پیشین واشنگتن، برای مثال لزوم افزایش سهم اعضای ناتو در هزینه های دفاعی، کوتاه نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همچنان سیگنال های دوستانه به ویژه در مورد دو مسئله مهم مبارزه جهانی با ویروس همه گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی به اروپا ارسال می کند.

با این حال اتحادیه اروپا راهی جز دراز کردن دست دوستی به سوی آمریکا ندارد و در این راستا سران این اتحادیه در حال طرح ریزی راهبردی به منظور «آغاز دوباره» مناسباتی هستند که در دوره ترامپ بدترین دوران خود از زمان جنگ جهانی دوم را تجربه کرده است.

در همین حال می توان راهبرد جدید اتحادیه اروپا را به عنوان اعلام جنگ علیه چین ارزیابی کرد. در بخشی از این راهبرد که قرار است در نشست پیش روی سران کشورهای عضو اتحادیه مورد بررسی قرار گیرد آمده است: «ارزش های مشترک کرامت انسانی، حقوق فردی و اصول دموکراتیک ما را به شرکای طبیعی خود تبدیل می کند تا از تغییرات سریع فن آوری استفاده کرده و با چالش سیستم های رقیب مدیریت دیجیتال رو به رو شویم. این به ما فرصتی بی سابقه می دهد تا بتوانیم یک برنامه فن آوری مشترک بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده تنظیم کنیم.»

در این راهبرد از چین به عنوان یک شریک مذاکره برای همکاری با اتحادیه اروپا و در عین حال به عنوان یک رقیب اقتصادی و «حریف» در رابطه با سیستم های دولتی تعریف شده است.

نشانه دیگری که احتمال دارد پکن با نگرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد این است که «اتحادیه اروپا همچنین رهبری فناوری اروپا را برای ایجاد زیرساخت 5G امن در سراسر جهان و آغاز گفت وگو درباره 6G پیشنهاد خواهد کرد.»

این در حالی است که در نخستین گام باید اختلافات تجاری دوجانبه حل شود. استراتژیست ها در بروکسل می گویند این گام شامل تلاش های مداوم برای حل اختلاف بوئینگ - ایرباس است.

اتحادیه اروپا همچنین به دنبال همکاری با آمریکا در مورد رویکرد دوجانبه به سیستم عامل های آنلاین و فن آوری بزرگ و نیز شروع همکاری برای جستجوی راه حل های جهانی به منظور مالیات عادلانه در اقتصاد دیجیتال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اروپا چین امریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا