Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@09:44:21 GMT

مصوبه مجلس موجب رشد قیمت‌ها می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۶۴۵۶

مصوبه مجلس موجب رشد قیمت‌ها می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) با ۲۵۱ رای موافق در جلسه علنی با کلیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران موافقت کرد. براساس این طرح ۹ ماده‌ای چنانچه طرف‌های برجام طی یک ماه آینده به تعهدات خود عمل نکنند بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای و اجرای پروتکل‌های الحاقی متوقف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمدرضا بادامچی» نماینده سابق مجلس در این باره گفت: تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نه تنها موجب رشد قیمت ارز و سکه می‌شود بلکه نگرش خوش‌بینانه حل مشکلات را به تاخیر می‌اندازد.
وی افزود: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست ترامپ و زمزمه‌های بازگشت آمریکا به برجام و کاهش تحریم ها، بسیاری از دشمنان کشور همچون رژیم صهیونیستی و عربستان که خواهان لغو برجام هستند، دست به کار شدند. 
بادامچی تصریح کرد: دشمنان خارجی و داخلی که نمی‌خواهند برجام باشد وارد عرصه شده و سعی در کارشکنی دارند.
این نماینده مجلس سابق گفت: متاسفانه قانون‌گذاران و نمایندگان مجلس به جای اینکه در شرایط موجود، فضا را آرام کرده و شرایط اقتصادی که فشار مضاعفی را به مردم تحمیل کرده را تعدیل و فضای مذاکرات را فراهم کنند، سعی در لغو برجام دارند. 
وی ادامه داد: در شرایط تحریمی که ما حتی نمی‌توانیم مطالبات فروش نفت و صادرات خود را از سایر کشورها اخذ کنیم،‌ چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بر مشکلات مالی غلبه کنیم. 
بادامچی گفت: تصویب طرح لغو تحریم‌ها نگرش خوشبینانه و روزنه‌های امید دریافت مطالبات و حل مشکلات را از بین می‌برد و نه تنها شاهد افزایش نرخ ارز خواهیم بود بلکه بهای سکه و طلا نیز افزایشی خواهد بود. 
 این مصوبه مجلس برای عملیاتی شدن و تبدیل به قانون، نیاز به تایید شورای نگهبان دارد.

پربیننده ترین فرصت استخدام رسمی برای معلمان مدارس غیردولتی/ دریافتی دانشجو معلمان افزایش می‌یابد ۳میلیون خانواده فقیر ایرانی هیچ تراکنش بانکی ندارند/ مخالفت ضمنی شورای نگهبان با طرح تامین کالاهای اساسی یک فوریت طرح خروج از برجام در مجلس تصویب شد/ الزام دولت به افزایش ظرفیت غنی‌سازی انحصار وکلا به پایان می‌رسد؟/ مجلس در یک قدمی غیرقانونی خواندن انحصار بخش وکالت دو فوریت طرح خروج از برجام تصویب شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز عربستان مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی تحریم علیه ایران تحریم ها علیه ایران طرح دو فوریتی مجلس سهام عدالت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پاسخ به اینکه رفتار دولت شائبه افزایش قیمت بنزین را در جامعه ایجاد کرده است، به اعتقاد شما با توجه به شرایط موجود اقتصادی، جامعه پذیرش افزایش قیمت بنزین را دارد یا خیر؟ به «انرژی پرس» گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ تورم و گرانی‌های موجود، اگر افزایش قیمت بنزین هم در دستور کار دولت باشد، یکی از اشتباهات استراتژیک دولت آقای رئیسی خواهد بود.

به گزارش انرژی پرس، نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به ارتباطی که با مردم و جامعه داریم به خوبی می دانیم که دیگر گنجایش و کشش افزایش قیمت ها را ندارند. بنابراین به اعتقاد من بنزین در کشور ما نسبت به درآمد و وصولی مردم، قیمت متناسبی نسبت به کشورهای اروپایی دارد.

او اضافه کرد: تاکید می کنم به جای اینکه دولت تمرکزش را روی افزایش قیمت بنزین بگذارد، بهتر است روی کاهش مصرف بنزین متمرکز شود؛ آن هم نه با افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه سوخت! بلکه با واردات خودروهای کم مصرف.

رشیدی کوچی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دولت تعدادی خودرو به اسم خودروی هیبریدی وارد کشور کرده است، اما عملا مصرف این خودروهای چینی فرق چندانی با خودروهای دیگر ندارد و کم مصرف نیستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به دولت توصیه کرد دست از لجبازی با مردم در قصه واردات خودرو بردارد و اجازه دهد واردات خودرو نزدیک به قیمت جهانی وارد کشور شود.

او همچنین تاکید کرد: در این صورت در کنار واردات خودروهای خارجی کم مصرف آن هم به قیمت بازار جهانی، اگر مایل بود، می تواند بنزین را هم به قیمت جهانی به مردم عرضه کند.

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: نمی توانیم بنزین را به قیمت جهانی به مردم بفروشیم، اما خودروهایی که دست مردم می دهیم دو دهه نسبت به خودروهای جهانی عقب تر باشند. لذا امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک رقم بخورد و مردم احساس بهتری نسبت به شرایط پیش رو داشته باشند و دولت دست به چنین ریسک خطرناکی نزند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟
  • تغییر ساعت کار ادارات باید در هیئت دولت تصویب شود
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است
  • لایحه عفاف و حجاب در پیچ و خم تصویب توسط آقایون/ انصاری‌راد: اجرای طرح حجاب نباید موجب توهین به پیامبر اسلام (ص) شود