Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم بازرسی قرار گاه عملیاتی مقابله با کرونای شهرستان پاوه از ادارات خدمات رسان بازدید و چگونگی رعایت پروتکلهای بهداشتی را بررسی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هزارماسوله ، امروز سه شنبه تیم بازرسی، نظارت و پایش قرار گاه عملیاتی مقابله با کرونای شهرستان پاوه متشکل از نمایندگان فرمانداری ، بهداشت، تعزیرات، هلال احمر، دامپزشکی از ادارات خدمات رسان شهرداری، آب و فاضلاب، شرکت گاز و بررسی چگونگی رعایت پروتکلهای بهداشتی در این دستگاههای خدمتگذار با توجه به فراوانی آمار مراجعین به این ادارات بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 با افزایش بازدیدهای مستمر تیم پایش و نظارت و هم چنین انجام سایر کنترلها توسط دیگر تیم های وابسته به قرار گاه عملیاتی مقابله با کرونا در شهرستان ، گسترش و شیوع بیماری کرونا  خوشبختانه فروکش کرده است؛ اما قرار گاه عملیاتی مقابله با کرونای شهرستان همچنان از شهروندان پاوه درخواست کرده که پروتکلهای بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

کارشناسان بهداشت معتقد هستند در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در هفته های آینده با توجه به کاهش محسوس دما امکان شیوع مجدد و حتی خطرناک کرونا در کشور وجود دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکلهای بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی

ایسنا/اصفهان مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با اعلام اینکه در استان اصفهان روزانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ اکیپ نظارتی سیار و حدود ۶۰ اکیپ ثابت در حال بازرسی هستند، گفت: روزانه ۳۰۰ نفر بازرس در سه نوبت کاری صبح، بعدازظهر و شب در حال فعالیت هستند، همچنین سامانه ۱۹۰ در حال رسیدگی به شکایات تلفنی است.

مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به وضعیت واحدهای صنفی در قالب تشدید نظارت‌ها، اظهارکرد: طرح بسیج سلامت نوروزی  همزمان با کل کشور به صورت متمرکز از ۱۵ اسفندماه آغاز و با توجه به تعطیلات عید فطر تا ۲۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.  در این طرح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و مراکز اقامتی استان بطور مستمر مورد نظارت و بازدید بازرسان بهداشت قرار می گیرد، در استان اصفهان روزانه  ۱۰۵ تا ۱۱۰ اکیپ نظارتی سیار و حدود ۶۰ اکیپ ثابت در مرکز بهداشت شماره ۱و۲ و مرکز بهداشت استان اصفهان قرار دارند و تمامی شبکه‌هایی که در سطح استان تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند را نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ نفر بازرس در سه نوبت کاری صبح، بعدازظهر و شب در حال فعالیت هستند و سامانه ۱۹۰ در حال رسیدگی به شکایات تلفنی است، افزود: تعدادی از بازدیدها توسط بازرسان بهداشت محیط و یا ارگان‌های نظارتی دیگری بصورت بین بخشی و با حضور کارشناسان اداره‌هایی مانند اداره کل تعزیرات حکومتی استان، بازرسان اصناف، اتحادیه‌ها و همچنین  بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی انجام می‌شود. تمامی مراکز تهیه توزیع مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اما  اولویت، مراکزِ حساس فرآورده‌های غذایی سطح استان است. مواردی مانند اسکان در مدارس، خانه‌های استیجاری و مجموعه «فَدَک» نیز با همکاری بین بخشی مورد بازرسی قرار می گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه اولویت بسیار مهم ما بازدید از اماکن بین‌راهی است که مجموعه‌ای از خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند، تاکید کرد: اماکن عمومی مانند، مکان‌های تفریحی، فضای سبز، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند نیز در اولویت هستند. همچنین  در این زمان نیز شهرداری و آموزش و پرورش برای اسکان مسافران مکان‌هایی را در نظر گرفته‌اند که  توسط بازرسی و بازدیدهای ما و همکاران در مسائل مختلف بهداشتی مکان‌ها کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان کمپ گردشگری باغ فدک برای مسافران وجود دارد که آن‌ها می‌توانند به عنوان اسکان و تفریح استفاده کنند، افزود: بازید بارزسان از باغ فدک به صورت کامل و روزانه است که آن‌ها آب و فاضلاب، دفع زباله‌ها و عرضه موادغذایی و شرایط بهداشتی واحدهای صنفی مانند هایپر، نانوایی و... داخل باغ فدک را نیز کنترل می‌کنند.  بازدید از باغ فدک صورت گرفته و شرایط خوبی در این کمپ گردشگری مهیاست.  

میرجهانیان از جمله اولویت‌های بازرسان بهداشت در این بازدیدها را جلوگیری از هرگونه مسمومیت و طغیان بیماری دانست و تصریح کرد: این موضوع با رعایت نکات بهداشتی و نگهداری و طبخ و توزیع صحیح مواد غذایی حاصل می شود. در قالب این طرح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران‌ها، واحدهای فروشنده آش و حلیم، غذاهای فوری (فست فود)، آجیل فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها و واحدهای مستقر در اماکن حساس و پُر تردد مانند میدان امام (ره) (نقش جهان) و چهارباغ از نظر رعایت موازین بهداشتی مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نگهداشتن و عرضه غذای مانده از شب گذشته در رستوران ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: اگر بازرسان بهداشت موارد بحرانی را در مراکز حساسی مانند تهیه و توزیع مواد غذایی مشاهده کنند بطور قاطع با آنها برخورد خواهند کرد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان، برخی از موارد بهداشتی بحرانی در اماکن حساس را نگهداری نامناسب مواد غذایی خام یا مشکل در آب آشامیدنی دانست و گفت: این مسائل بحرانی می تواند در کوتاه مدت روی سلامتی مردم تاثیر بگذارد.

وی افزود: اگر موارد بهداشتی بحرانی یا حساس در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی یا اماکن عمومی و بین راهی مشاهده شود و در مدت زمان کوتاه قابل رفع شدن نباشد، واحد صنفی مذکور حداقل به مدت ۴۸ ساعت غیر فعال و پلمب می شود.  میدان امام(ره)، گذرفرهنگی چهارباغ، محور اصفهان شیراز و خیابان آتشگاه بسیار پرترد مسافرین است که تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و هتل‌های این محورها جزئی از هدف‌های اصلی بازدید است.

میرجهانیان با اشاره به آخرین آمار واحدهای مختلف بهداشتی در استان اصفهان گفت: از ۱۵ اسفندماه تا به امروز ۷۲ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع، ۵۳۹ مورد از تعداد نمونه برداری‌های موادغذایی، ۵۴هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل عرضه، ۲۲هزار و ۳۹۰ مورد از تعداد کنترل سامانه آب‌رسانی از جمله نمونه برداری میکروبی یا شیمیایی در سطح استان و در مجموع ۶۷۴ مورد اقدامات قانونی و قضایی ما در برخورد با متخلفان توسط بارزسان انجام شده است. هرگونه سرویس یا خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود، باید مورد تأیید بهداشت باشد. از تمام مراکز و اماکن عمومی بازدید شده است و تاکنون حدود ۴۰۰ مورد اقدام قضائی با همکاری و نظارت سایر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه مشکل حاد یا مسمومیت در سامانه ۱۹۰ ثبت نشده است. اگر مردم شکایتی درباره وضعیت بهداشتی واحدهای صنفی و اماکن عمومی دارند می توانند آن را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸۰۰ کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • ۱۲۴ بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی البرز انجام شد
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • اجرای ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی در کرمانشاه/ ۵۵ واحد تشویق شدند 
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • ۱۷ هزار بازرسی در طرح سلامت نوروزی استان یزد