Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنانی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان را محکوم و اعلام کرد که شهرک‌سازی این رژیم طی چهار سال گذشته به بیشترین میزان خود رسیده است.

وی در ادامه سخنانش گفت که توسعه شهرک‌ها و طرح‌های ساخت و ساز همچنان ادامه داشته و روند ویران کردن خانه‌های فلسطینیان و مصادره آن از سوی مقامات اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی به بالاترین میزان خود طی 4 سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که این اقدامات در تضاد با قوانین بین‌المللی بوده و افق‌های ایجاد کشور فلسطینی را از بین می‌برد.

گوترش که این سخنان را در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مطرح می‌کرد، درباره اوضاع در نوار غزه و محاصره آن از سوی رژیم صهیونیستی نیز ابراز نگرانی کرد.

اخیرا دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی در تحمیل واقعیت‌ها بر اراضی فلسطینی و اجرای گسترده پروژه‌های نژادپرستانه و توسعه شهرک‌سازی، از زمان سبقت گرفته‌اند.

در این گزارش به طرح صهیونیستی ساخت بیش از ۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک «هار حوماه» واقع در اراضی جبل ابوغنیم در قدس شرقی اشاره شده بود.

اخیرا نیز جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی در طول چهار سال گذشته در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دو برابر افزایش یافت.

در این گزارش آمده بود که در چهار سال گذشته (۲۰۱۷-۲۰۲۰) با ساخت ۲۶۳۳۱ واحد صهیونیست‌نشین موافقت شد حال آنکه طی سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۶ با ساخت ۱۰۳۳۱ واحد موافقت شده بود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل اسرائیل رژیم صهیونیستی شهرک سازی سال گذشته شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رسانه عبری: احداث شهرک‌ها در نوار غزه آغاز شده است

رسانه عبری زبان مدعی شد اسرائیل عملا کار احداث چند شهرک صهیونیست نشین را در عمق نوار غزه آغاز کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی امروز فاش کرد، نهادهای ذیربط اسرائیل در حال ساخت و احداث چند شهرک در عمق نوار غزه و دقیقا در مسیر جاده راهبردی است که بین شمال و جنوب نوار غزه وجود دارد، می‌باشد.

این رسانه تاکید کرد، با توجه به تصاویر ماهواره‌ای و نیز عکس‌های خبرنگاران شاهد آن هستیم که کار احداث و توسعه حداقل در دو نقطه از جاده‌ای که ارتش اسرائیل برای جدا کردن شمال و جنوب نوار غزه در تصرف خود دارد، در حال انجام است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی نام این جاده را گذرگاه نتساریم نهاده است و دلیل این نامگذاری هم شهرک قدیمی است که در سال 1977 در نوار غزه احداث و در سال 2005 بعد از خروج صهیونیست‌ها از نوار غزه تخریب و از بین رفت و اکنون به نام خیابان صلاح الدین شهرت یافته است.

هاآرتص تاکید کرد، اسرائیل به دنبال ساخت کانون‌های شهرک نشینی در این جاده است تا بتواند از این طریق حرکت فلسطینیان بین شمال و جنوب نوار غزه را در کنترل خود گرفته و در صورت نیاز برای تهاجم به بخش‌های مختلف نوار غزه دسترسی داشته باشد.

قرار است یکی از شهرک‌ها در تقاطع نتساریم، خیابان صلاح الدین و دیگری در حد فاصل این جاده با جاده ساحلی احداث شود.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، عملیات عمرانی برای ساخت این شهرک‌ها به سرعت آغاز شده است به نحوی که می‌توان تغییرات به وجود آمده در این مناطق را از طریق ماهواره هم ملاحظه کرد.

تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از این منسقه نشان می‌دهند که واحدهای مسکونی پیش ساخته‌ای به این مکان منتقل شده و زیر ساخت‌های همچون ژنراتورهای تولید برق، دستشویی و حمام نیز در آنجا مستقر شده‌اند، شماری از شهرک نشینان نیز برای این منظور آماده شده و قرار است با حمایت ارتش اسرائیل به همراه اثاثیه خود به این مناطق منتقل شوند.

گفتنی است 29 ژانویه گذشته بود که گروه‌های راستگرای افراطی با حضور 12 نفر از وزرای کابینه نتانیاهو پنج عضو کنست در کنگره‌ای تحت عنوان شهرک نشینی و مهاجرت خواهان بازگشت به نوار غزه و اشغال مجدد آن شدند.

آنها در این راستا پیشنهاد احداث چند شهرک در نوار غزه را دادند و آن را یکی از راهکارهای از بین بردن گروه‌های فلسطینی توصیف کردند.

رسوایی مقامات اسرائیلی در فریب شهرک‌نشینانفرار از اسرائیل شدت گرفت/ سخنرانی نتانیاهو برای شهرک‌نشینان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • ترس علنی سخنگوی فارسی‌زبان رژیم صهیونیستی از ایران قدرتمند! | بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! | ویدئو
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • ادعای رسانه عبری: احداث شهرک‌ها در نوار غزه آغاز شده است
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه