Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از افراد سعی دارند با کمک انواع مکمل‌ها و روش‌های تغذیه ای، سیستم ایمنی بدن خود را بهبود ببخشند، با این وجود، روش‌هایی دیگر نیز برای بهبود سیستم ایمنی بدن وجود دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛"تئوری انعطاف پذیری مغز" می‌گوید که خواب با کیفیت برای عملکرد مطلوب مغز مورد نیاز است؛ بنابراین، هنگامی که خوب، طولانی و مداوم می‌خوابیم، این امر به سیستم مغز ما زمان کافی برای بازسازی سلول‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خواب به اندازه کافی خوب نیست، یک خواب خوب شبانه، همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند منجر به کاهش وزن، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و حتی کاهش اشتیاق برای غذا‌های پر چربی شود. از سوی دیگر، خواب خوب به مغز ما این امکان را می‌دهد تا چارچوبی را برای بهبود حافظه ایجاد کرده و انتقال دهنده‌های عصبی و هورمون‌های مغز ما را دوباره در روز تأمین کند. انتقال دهنده‌های عصبی که در طول روز حضور بیشتری دارند و GABA، یک انتقال دهنده عصبی آرامش بخش، نقش بیشتری دارد.

جالب است بدانید که تمرکز و یادگیری نیز می‌توانند با تقویت سلول‌های مغزی، سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشند وقتی از مغز خود به خوبی کار می‌کشید و وقتی شما هر شب خوب می‌خوابید (یا حداقل بیشتر شب ها)، مغز شما یک فرآیند ترمیم پیچیده را پشت سر می‌گذارد. در طول چرخه خواب مغز شما سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند، هورمون‌های رشد را برای بازسازی و ترمیم سلول‌ها ترشح می‌کند و برای سازماندهی اطلاعات جمع شده در طول شب تلاش می‌کند.

منبع: انتخاب

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن تقویت سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس امروز اظهار کرد: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.

او ادامه داد: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت و کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟