Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@23:17:12 GMT

اولویت های بودجه آموزش و پرورش در سال ١۴٠٠ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۶۹۱۰

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های در نظر گرفته شده برای بودجه آموزش و پرورش در سال ١۴٠٠ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و براساس مفاد سند تحول بنیادین، موضوع آموزش در زیست بوم جدید مورد توجه قرار می‌دهیم و بر این اساس برنامه‌هایی احصا و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امسال برای بودجه سال ١۴٠٠ هم سرخط کار‌ها و اولویت‌ها اجرایی شدن سند تحول بنیادین و تمرکز بر آموزش در زیست بوم جدید است و بسته‌های یادگیری که از جمله بسته‌های تحولی در نظر گرفته شده است، هم در این فضا مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود توجه به سند تحول بنیادین و سال‌ها پس از ابلاغ چرا هنوز این سند به طور کامل اجرایی نشده است، اظهار کرد: موانع اجرای سند تحول بنیادین چند وجهی است و مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم می‌دهند.

او ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در جلسه شهریور امسال فرمودند جا‌هایی از سند تحول بنیادین باید اصلاح شود و بر همین اساس هم موانع اجرای سند بخشی مربوط به بودجه، بخشی مربوط به محتوا و بخش‌هایی هم نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌های بیرونی است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش با همه ظرفیت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین تلاش می‌کنیم، گفت: در دوره یکساله متناسب با زیر نظام‌های موجود بسته‌های تحولی در نظر گرفته شده و به مرحله ابلاغ و اجرا رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح‌های تحولی با برد اجرایی یکساله هستند، افزود: طرح های، چون بسته‌های یادگیری و طرح کوچ با هدف شناسایی BMI دانش آموزان از جمله این طرح‌ها بوده که در واقع معطوف به عمل هستند و بعد از تدوین و ابلاغ از تیر امسال در مرحله اجرا قرار گرفتند و عملکرد آن‌ها بررسی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد