Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور درپی خودکشی دختر نوجوان در یکی از مراکز تابعه سازمان بهزیستی در شهر مشهد، اطلاعیه ای جهت تنویر افکار عمومی صادر کرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، در این اطلاعیه آمده است: این دختر بی‏گناه که به دلیل مشکلات عدیده خانوادگی از جمله زندانی بودن پدر، اعتیاد شدید مادر و احساس ناامنی در خانه ۶ ماه قبل اقدام به فرار از منزل کرد، به دلیل نداشتن سرپناهی برای اقامت و ماندن در پارک توسط نیروی انتظامی شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شده و مرجع یاد شده دستور نگهداری او در بهزیستی را صادر می ‏کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، بهزیستی پس از دریافت دستور قضائی وی را در خانه سلامت که مرکزی تخصصی جهت نگهداری و ساماندهی دختران در معرض آسیب اجتماعی می باشد، پذیرش نموده و همزمان با انجام اقدامات مددکاری برای خانواده متوجه می ‏شود که او خواهر و برادر کوچکتری دارد که همچنان در همان خانه و در معرض آسیب قرار دارند. بر این اساس برای پیشگیری از آسیب به کودکان، پس از دریافت حکم قضائی آنها را نیز به مراکز نگهداری کودکان بی‏ سرپرست تحت نظارت سازمان منتقل می‏ کند.
این اطلاعیه می افزاید: نامبرده متأسفانه به دلیل وارد شدن آسیب‏ های روحی و روانی شدید در خانه، دچار افسردگی و اختلالات مختلف روانی شده بود و لذا در طول مدت اقامت در مرکز بهزیستی همواره تحت نظارت روانشناس و روانپزشک بود و تلاش شد تا با انجام درمان های داروئی و ارائه خدمات تخصصی روانشناختی به شرایط طبیعی باز گردد.
این گزارش افزوده است: در خانه ‏های سلامت بهزیستی برای جلوگیری از آسیب مددجویان به خود یا به دیگری، همواره مربیان و مددکاران سازمان در کنار آنان حضور داشته و علاوه بر آن دوربین‏ های مدار بسته ‏ای نیز جهت مراقبت بیشتر نصب شده است و تنها جایی که به دلیل لزوم حفظ حریم خصوصی افراد در آن دوربین نصب نشده است حمام و سرویس بهداشتی است.
در این اطلاعیه اضافه شده است: متأسفانه ایشان با آگاهی از موضوع فوق در روز حادثه با رفتاری کاملاً طبیعی به سرویس بهداشتی رفته و در همان جا اقدام به حلق آویز کردن خود نموده و از آنجایی که جهت حفاظت از جان مددجویان این مراکز هیچگونه طناب یا اشیاء برنده در دسترس آنان نمی باشد، او برای این کار از شال سرخود استفاده کرده است.
بر اساس این گزارش،  با طولانی شدن غیبت (س.د)، حاضرین در مرکز به موضوع مشکوک شده و با مراجعه به سرویس بهداشتی با صحنه هولناک حلق آویز شدن دختر نوجوان روبه رو می ‏شوند که بلافاصله او را پایین آورده و سعی در احیای او می‏ کنند و همزمان با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته که اورژانس هم بلافاصله در مرکز حاضر شده و تکنیسین های متخصص آن اقدام به انجام عملیات احیای قلبی - ریوی می کنند که متأسفانه موفقیت آمیز نبوده است.
این گزارش افزوده است: به محض گزارش این موضوع از سوی بهزیستی استان به سازمان بهزیستی کشور همزمان یک تیم تخصصی کارشناسی و یک تیم خبره مدیریتی به استان اعزام شده و به بررسی علل و عوامل این اتفاق ناگوار پرداخته و همچنان در استان حضور دارند.
بر اساس این اطلاعیه، اکنون سازمان در انتظار اتمام بررسی های تخصصی و دریافت گزارش تیم‏ های اعزامی است تا براساس آن و به قید فوریت تصمیمات لازم را اتخاذ نماید. بدون شک در صورتی که مشخص شود که قصور یا تقصیری در این خصوص صورت گرفته، برخوردی قاطع و بدون هیچ اغماضی با مقصرین احتمالی صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/003BPC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خودکشی دختر نوجوان مشهد بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت 9 هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۱۹ بازیکن به اردوی والیبال دختران نوجوان فراخوانده شدند
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی