Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@16:05:31 GMT

مصوبه مجلس موجب رشد قیمت‌ها می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۷۰۳۷

ساعت 24 - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در مجلس نه تنها موجب رشد قیمت‌ها در بازار ارز می‌شود، بلکه نگرش خوش‌بینانه درباره حل مشکلات را به تاخیر می‌اندازد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) با ۲۵۱ رای موافق در جلسه علنی با کلیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این طرح ۹ ماده‌ای چنانچه طرف‌های برجام طی یک ماه آینده به تعهدات خود عمل نکنند بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای و اجرای پروتکل‌های الحاقی متوقف می شود.«محمدرضا بادامچی» نماینده سابق مجلس عصر سه شنبه گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در این باره گفت: تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نه تنها موجب رشد قیمت ارز و سکه می‌شود بلکه نگرش خوش‌بینانه حل مشکلات را به تاخیر می‌اندازد.وی افزود: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست ترامپ و زمزمه‌های بازگشت آمریکا به برجام و کاهش تحریم ها، بسیاری از دشمنان کشور همچون رژیم صهیونیستی و عربستان که خواهان لغو برجام هستند، دست به کار شدند. بادامچی تصریح کرد: دشمنان خارجی و داخلی که نمی‌خواهند برجام باشد وارد عرصه شده و سعی در کارشکنی دارند.

این نماینده مجلس سابق گفت: متاسفانه قانون‌گذاران و نمایندگان مجلس به جای اینکه در شرایط موجود، فضا را آرام کرده و شرایط اقتصادی که فشار مضاعفی را به مردم تحمیل کرده را تعدیل و فضای مذاکرات را فراهم کنند، سعی در لغو برجام دارند. ی ادامه داد: در شرایط تحریمی که ما حتی نمی‌توانیم مطالبات فروش نفت و صادرات خود را از سایر کشورها اخذ کنیم،‌ چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بر مشکلات مالی غلبه کنیم. ادامچی گفت: تصویب طرح لغو تحریم‌ها نگرش خوشبینانه و روزنه‌های امید دریافت مطالبات و حل مشکلات را از بین می‌برد و نه تنها شاهد افزایش نرخ ارز خواهیم بود بلکه بهای سکه و طلا نیز افزایشی خواهد بود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: لغو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند