Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نظری روز سه‌شنبه در جلسه مبارزه با زمین‌خواری با تاکید بر اهمیت اجرای هر چه سریع‌تر احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها و روستاهای استان‌، اظهار داشت: تعدادی ساختمان، بدون اخذ مجوزهای لازم در استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرمجار در حریم شهرها و روستاهای استان موجب افزایش پرونده‌های قضایی در این حوزه شده است، تصریح کرد: طبق تبصره۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ملی، نیاز است جهت جلوگیری از اتلاف وقت در راستای رفع تصرف اراضی ملی، اجرای احکام در این حوزه تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با اشاره به اینکه رفع تصرف اراضی ملی اقدامی موثر در راستای جلوگیری از زمین‌خواری است، افزود: باتوجه به قرارداد منعقد شده بین سازمان امور اراضی کشور و امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین منابع مالی جهت تجهیزات و هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای احکام قلع و قمع ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، نیاز است فرمانداران، دادستان و ادارات متولی در این شهرستان‌ها درخواست برای تامین تجهیزات و هزینه‌های جانبی را به سازمان امور اراضی در سریع‌ترین زمان ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغات برای تغییر کاربری بدون اخذ مجوزات غیرقانونی است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با مساحت حدود ۱۶ هزار و ۵۳۳ کیلومتر مربع مساحت یک درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود که ۸۶.۵ درصد این میزان مساحت را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها زمین خواری چهارمحال وبختیاری تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین خواری چهارمحال وبختیاری تغییر کاربری اراضی زمین خواری چهارمحال وبختیاری تغییر کاربری اراضی اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد