Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:36:59 GMT

خواص جادویی آب قلم

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۷۲۵۱

برای تقویت اعضای بدن و بهبود سلامت آن‌ها عصاره و آب قلم گاو را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید. ناطقان: در یک دسته بندی می‌توان گفت استخوان‌ها وقتی به مدت طولانی در آب می‌جوشند تمامی مواد مغذی آن گرفته که به این عصاره آب قلم هم گفته می‌شود.

از جمله خواص کلی آب قلم می توان به محکم‌تر و سالم‌تر کردن ناخن‌ها، ضد پیری، ضد تومور، تسکین ورم و درد مفاصل، محافظت از سلول‌ها، کاهش دیابت و قند خون، بهبود روند خواب و همچنین تنظیم خونریزی بینی، قاعدگی سنگین، زخم، بواسیر و خونریزی مثانه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 مطالعات انجام شده بر روی قلم و آب قلم نشان داده اند که درد مفاصل را تسکین می‌دهد و عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. به طور کلی سلامت شما را به هزاران روش بهبود می بخشد.
عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این ماده غذایی به تولید خون، بهبود کیفیت و جریان خون کمک می‌کند و در نهایت عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. گلیسین نوعی اسیدآمینه است که در عملکرد سیستم مرکزی اعصاب نقش مهمی ایفا می‌کند. خلق و خو را تنظیم می‌کند و حافظه را بهبود می‌دهد. با ایجاد آرامش، خواب آرام را تضمین می‌کند. پرولین، نوعی اسید آمینه است که کلسترول‌های کوچک و چسبیده به دیواره‌های رگ‌های خون را رها می‌کند؛ بنابراین احتمال گرفتگی قلب و رگ‌های خون را کاهش می‌دهد.
حفظ سلامت پوست

خوردن عصاره قلم گاو به دلیل تحریک تولید کلاژن میتواند به جوان ماندن پوست شما کمک کند. این ماده حاوی مواد معدنی بیشماری است که وقتی با سبزیجات ترکیب شود کربوهیدارت‌های لازم را نیز به غذا می‌افزاید.
تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهمترین خواص قلم گاو کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده غذایی ارزشمند به دلیل دارا بودن آمینواسید‌های حیاتی مانند آرژنین، گلوتامین و سیستنین تاثیر مهمی بر تقویت سیستم ایمنی بدن ما خواهد داشت.آب قلم
حفاظت از مفاصل

مصرف مکمل‌های گلوکوزامین از مدت‌ها قبل به عنوان نخستین درمان افراد مبتلا به درد مفصلی، توصیه شده است، اما آب استخوان هم گلوکوزامین دارد. برخلاف داروها، آب استخوان خواص تغذیه‌ای و بهداشتی دارد که می‌تواند به کاهش درد کمک کند. سولفات کوندروتین که در غضروف‌ها یافت می‌شود از مفاصل حفاظت می‌کند به عنوان مثال به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.
تقویت استخوان

فسفر، منیزیم و کلسیم موجود در آب قلم، مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان‌ها را تامین می‌کند.
کمک به کاهش وزن

افراد می‌توانند برای کاهش وزن خود از عصاره قلم گاو استفاده کنند زیرا این ماده غذایی کالری پایینی دارد و می‌تواند اثر فوق العاده ایی در کاهش وزن داشته باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص جادویی ، آب قلم ، بهبود سلامت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص جادویی آب قلم بهبود سلامت قلم گاو آب قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌