Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله سهرابی گفت: محصولات تولید شده از سوی شرکت های داروسازی زیر نظر مسئول فنی به شکل باکیفیت و با نظارت عالیه وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو تولید می شود. مردم هیچ نگرانی در این باره نداشته باشند.

 به گزارش برنا؛ به طور روزانه اخبار ضد و نقص متعدد در فضای مجازی دست به دست می شود. در ایام کرونا هم بر میزان اخبار ضد و نقص در زمینه‌های متعدد به ویژه روند درمان کرونا،  کیفیت و اثر بخشی برخی از داروها منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان پیامی در فضای مجازی به این شرح دست به دست می شود: «قرص استامینوفن جدیدی وارد بازار شده که در زیر آن به صورت ریز نوشته شده"دگلوفین  یا   باکلوفن"به هیچ وجه  .....به هیچ وجه ......استفاده نکنید که ظرف مدت 72 ساعت صد در صد سبب مرگ می‌شود.» حال صحت و سقم این ادعا جای تامل دارد.

افزایش اخبار فیک نیوزها درباره کیفیت استامینوفن 

یدالله سهرابی، عضو شورای عالی نظام پزشکی در واکنش به خبری درباره کیفیت استامیوفن‌های موجود در داروخانه‌های کشور به خبرنگار برنا گفت: طی سال‌های اخیر به کررات این شایعه از سوی  فیک‌نیوزها منتشر  شده است.  

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: محصولات تولید شده از سوی شرکت‌های داروسازی زیرنظر مسئول فنی به شکل با کیفیت و با نظارت عالیه وزارت بهداشت، معاونت سازمان غذا و دارو تولید می‌شود. مردم هیچ نگرانی درباره کیفیت داروهای مورد تایید وزارت بهداشت نداشته باشند چون تمامی داروهای موجود در داروخانه‌ها تایید سازمان غذا و دارو را دارند.

او افزود: مردم نباید به اخبار فیک نیوز در فضای مجازی توجه کنند، بلکه باید اطلاعاتشان را از سایت‌های معتبر سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و تخصصی  و سازمان غذا و دارو اخذ کنند.

سهرابی تاکید کرد: مردم دقت کنند که منابع خبری یا فرد ارائه کننده اطلاعات باید از افراد شاخص و مورد تایید باشند در غیر این صورت هر گونه ادعایی کذب محض است. 

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استامینوفن زهرا سلیمانی غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای آموزش عالی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها باید بر روی افزایش کیفیت‌بخشی و فضای علمی تمرکز کنند تا ضریب تاثیرگذاری این نهاد افزایش یابد.

وی گفت: همه بخش‌ها و حوز‌ه ها اگر رسالت خودشان را به درستی انجام بدهند نیل به توسعه و اهداف مد نظر راحت‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با اتصال ظرفیت‌های بیرونی به ظرفیت‌های دانشگاهی، اهداف مورد نظر به سمت تحقق خواهد رفت.

نظری تاکید کرد: باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، جهش تولید در حوزه‌های مختلف در نتیجه مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • چاپ اسکناس‌های ریز دیگر بصرفه نیست | چاپ اسکناس درشت تورم‌زاست؟
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن