Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خوراک راگو، خوراک لذیذ و مشهور است که می‌توانید همراه با برنج، ماکارونی، نان، نودل و غذا‌های دیگر میل کنید. همچنین این خوراک را می‌توانید در وعده‌های اصلی یا افطاری به عنوان یک غذای نونی خوشمزه و ساده میل کنید. تهیه این خوراک آسان است و تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بپزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات

مواد لازم

مرغ چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم

کرفس: ۱/۲ لیوان دسته‌دار به صورت خردشده

هویج: ۴/۱ لیوان دسته‌دار به صورت خردشده

آب مرغ: ۱/۲ لیوان دسته‌دار

گوجه‌فرنگی: ۲ عدد متوسط

پیاز: ۲ عدد متوسط

سیر: ۴ حبه

رزماری: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از رولت مرغ کبابی و توپ سیب زمینی با ژامبون و پنیر تا یک کوکوی متفاوت با چیپس و ترشی بادمجان بوشهری + تصاویر

طرز تهیه

خوراک راگو بیشتر شبیه یک خورش غلیظ و کم آب است. برای تهیه راگو مرغ و سبزیجات ابتدا باید مرغ را چرخ کنید و تمام سبزیجات را خرد کنید. سپس تابه‌ای بردارید و در آن روغن بریزید. پس از گرم‌شدن روغن، پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید. پس از مدتی، سیر خردشده را اضافه کنید و تفت دهید. در گام بعدی، هویج خردشده را اضافه کنید و دوباره پس از کمی تفت‌دادن، کرفس خردشده را به سبزیجات قبلی اضافه کنید و تفت بدهید.

در این مرحله، مرغ چرخ‌کرده را به سبزیجات درون تابه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. پس از مدت کمی، رزماری، نمک و فلفل را برای خوش‌طعم شدن غذا، به آن اضافه کنید.

در این مرحله، گوجه‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس به مواد روی گاز، اضافه کنید و هم بزنید. پس از مدت کمی تفت‌خوردن مواد، آب مرغ را به ترکیب اضافه کنید و صبر کنید تا خوراک جا بیفتد.

خوراک راگوی مرغ و سبزیجات شما آماده است. نوش جان!


طرز تهیه خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

مواد لازم

گوشت: ۳۵۰ خردشده و بدون استخوان

لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم خردشده

پیاز: ۱ عدد متوسط

هویج: ۳ عدد متوسط

سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۴ لیوان دسته‌دار

نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

آبلیمو: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم


طرز تهیه

ابتدا تمام سبزیجات از جمله سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای، پیاز و لوبیا سبز (به جای لوبیا سبز از لوبیا چیتی هم می‌توانید استفاده کنید) را خرد کنید. سپس هویج را حلقه‌حلقه کنید. در گام بعدی، تابه‌ای متوسط بردارید و گوشت خردشده را با روغن و پیاز خردشده، تفت دهید. خوراک راگو را با گوشت چرخ کرده هم به جای گوشت خرد کرده می‌توانید درست کنید که سریعتر هم آماده می‌شود.

پس از اندکی تفت‌خوردن مواد، ۴ لیوان آب را به تابه اضافه کنید. سپس هویج حلقه‌حلقه شده و لوبیا سبز خردشده را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید مواد تفت بخورند. سپس در تابه‌ای جدا، فلفل دلمه‌ای را با مقدار کمی روغن یا آب تفت بدهید و سپس به تابه اصلی اضافه کنید.

پس از نیم‌پز شدن گوشت و مواد دیگر، سیب‌زمینی خردشده (در صورت تمایل قارچ تفت داده شده یا بادمجان تفت داده شده و خرد شده هم می‌توانید به راگو اضافه کنید) و رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه کنید. سپس در تابه را ببندید و صبر کنید تا غذا جا بیفتد.

در آخر، می‌توانید آبلیمو یا فلفل و نمک را به راگوی گوشت اضافه کنید تا غذا خوش‌طعم‌تر شود. خوراک راگو مرغ و سبزیجات یا خوراک راگو گوشت و سیب زمینی را با نان به صورت یک غذای نونی یا به عنوان سس ماکارونی با ماکارونی و البته انواع پلو و برنج می‌توانید سرو کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه تابه اضافه کنید لیوان دسته دار اضافه کنید مقدار لازم اضافه کنید خوراک راگو لوبیا سبز عدد متوسط سیب زمینی طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش جوان فلسطینی برای تولید نشاء سبزیجات در فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از غزه، پس از آنکه رژیم صهیونیستی با حملات خود زمین های کشاورزی فلسطینیان را در شمال نوار غزه نابود کرد، یک جوان فلسطینی تلاش می کند با تولید نشاء سبزیجات و توزیع آن بین شهروندان فلسطینی گامی برای جلوگیری از گرسنگی هموطنانش بردارد.

دیگر خبرها

  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • تلاش جوان فلسطینی برای تولید نشاء سبزیجات در فلسطین
  • طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)