Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@16:59:03 GMT

دستگیری سه شکارچی متخلف در مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۷۶۴۲

دستگیری سه شکارچی متخلف در مهاباد

رویداد ۲۴ به گفته فاروق سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در عملیات اول موفق شدند ۲ شکارچی را در ارتفاعات روستاهای "نمونجه" و "حسن چپ" از توابع بخش خلیفان را دستگیر کنند که از متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری و سه رشته فشنگدان و تعدادی ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شده است، اضافه کرد: همچنین یک شکارچی دیگر در ارتفاعات کوهستان روستای "بنگوین" حین شکار شناسایی و پس از تعقیب و گریز دستگیر و از وی نیز یک قبضه اسحله شکاری ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: همچنین در یک عملیات دیگر ماموران محیط‌بان و قرق‌بان پاسگاه محیط‌بانی تالاب بین‌المللی "کانی برازان" حین پایش محدوده آبی و نیزارهای بلند داخل تالاب، پناهگاه شکارچیان غیرمجاز را شناسایی کردند.

سخنور اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت در این ارتباط یک کومه شکار پرندگان وحشی را نیز تخریب کردند.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته با تشدید گشت‌های تالابی چهار شکارچی غیرمجاز دستگیر شده و از متخلفان ۲ دستگاه موتورسیکلت و سه قبضه اسلحه شکاری به همراه لاشه سه قطعه مرغابی وحشی کشف شده است.

وی اداره حفاظت محیط زیست مهاباد شکار پرندگان مهاجر را در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ممنوع اعلام کرد و از شهروندان خواست خطر شیوع این بیماری را جدی بگیرند.

وی  از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که درصورت مشاهده هر گونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

مهاباد از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عکس روز تصاویر روز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شواهد تاریخی گویای این است که استان همدان از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی و صادارت آن به دیگر نقاط ایران بوده است.

برخی از این گیاهان علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارند از آنان به عنوان دارو هم استفاده می‌شود.

موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین گیاهان دارویی که در استان همدان یافت می‌شود شامل خارشتر، سیر، پونه، آذربه و بومادران است گفت: ضروریست در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

محمدی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از این گونه‌های گیاهی در خطر انقراض قرار دارند افزود: چرای بیش از حد دام و همچنین ریشه کنی گیاه از جمله مواردی است که باعث آسیب گیاهان و مراتع می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند