Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد: بودجه دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۷حدود ۴۲۰ میلیارد تومان در عرصه فرهنگی و دانشجویی بوده است که با رشدی ۵۸ درصدی به مبلغ ۷۳۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرد. در سال ۱۳۹۹ تلاش‌های بسیاری از سوی سه معاونت "فرهنگی و دانشجویی"، "آموزشی" و "تحقیقات و فناوری" وزارت بهداشت در دفتر معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه انجام شد تا به دنبال رسیدن به سقف خواسته خود یعنی افزایش این رقم تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر سید عابدین حسینی آهنگری در نشست وبیناری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که با حضور سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران و مسؤولان ستادی برگزار شد، گفت: مانند گذشته تا حد امکان بودجه‌های ستادی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰ تزریق خواهیم کرد.

ردیف بودجه "تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز صلاحیت‌های بالینی" به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت

وی به ردیف تملکی بودجه "تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز صلاحیت‌های بالینی" اشاره کرد و بیان داشت: ردیف بودجه تملکی "تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز صلاحیت‌های بالینی" ستاد در سال ۱۳۹۷ حدود ۳ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌های صورت گرفته این عدد به ۱۷ میلیارد تومان افزایش یافت. در سال ۱۳۹۹ تلاش شد تا این عدد را در سازمان برنامه و بودجه به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم که امروز در آخرین فرصت باقی مانده تا بسته شدن لایحه بودجه دولت و در حالی که لایحه تقریبا بسته شده بود، با ارائه توضیحات لازم (از این جهت که تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی تنها ردیف تملکی است که می‌توانیم از این محل به دانشگاه ها کمک کنیم)، موفق شدیم این ردیف را به ۴۰ میلیارد تومان افزایش دهیم که عدد قابل توجهی است.

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که در این خصوص اقناع نشده و در مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش این لایحه خواهیم بود، خاطر نشان کرد: اتفاق مهم دیگر در این ردیف، تغییر عنوان این فعالیت از "تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجوی" به "تکمیل، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی" است که بر این اساس می‌توان پروژه‌های خوابگاهی نیمه تمام را بدون محدودیت، از محل این منبع کامل کرد.

حسینی در ادامه در خصوص سرانه بودجه  دانشگاه‌ها تاکید کرد: با توجه به این که سرانه وعده غذایی برای هر دانشجو مبلغ ۸ هزار و ۷۵۶  تومان در سال گذشته در نظر گرفته شده بود، این عدد در سال ۱۳۹۹ به ۲۰ هزار تومان افزایش یافت که بر این اساس سرانه بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در عرصه فرهنگی و دانشجویی به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش مفدا، مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی را خطاب قرار داد و گفت: برای دانستن سرانه بودجه دانشجویان دانشگاه خود می‌توانید عدد ۵۰۴ پرس به ازای هر دانشجو را در عدد ۲۰ هزار تومان ضرب کرده و با توجه به تعداد دانشجویان هر دانشگاه، سرانه یا بودجه دانشجویی هر دانشگاه را به دست بیاورید.

وی در پایان ابراز داشت: مبلغ ۵ میلیارد تومان در حوزه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی از سمت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشجويان علوم پزشكي معاونت فرهنگی وزارت بهداشت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی میلیارد تومان افزایش تومان افزایش یافت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین