Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن گلستانه که به او آقای فیتنس ایران می‌گویند و اولین کسی است که این ورزش را وارد ایران کرد در این خصوص و اوضاع و احوال بدنسازی به گفت‌وگو پرداخت.

حسن  گلستانه در خصوص شرایط بدنسازی به خبرنگار گروه ورزشی برنا گفت: اکثر باشگاه‌ها بسته است و من در خانه و یکی، دوتا از باشگاه‌های دوستانم تمرین می‌کنم. ورزش حرفه ماست و ما در هر شرایطی برای اینکه از شرایط ایده آل دور نشویم و روحیه‌مان را حفظ کنیم باید تمرین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به این سوال که مسئولان چه کاری می‌توانند برای ورزشکاران بدنساز انجام دهند تا در  ایام کرونا آسیب کمتری ببینند؟ گفت: به نظر من در ابتدا کار می‌توانستند با فاصله‌گذاری با توجه به اینکه ورزش بدنسازی یک ورزش فردی است کاری کنند که ما بتوانیم راحت به تمرینات‌مان بپردازیم. می‌توانستند باشگاه‌ها را ساعتی کنند و یکسری از افراد محدود بتوانند بیایند و تمرین کنند و در واقع سانسی شود. باشگاهداران واقعاً هزینه‌های زیادی کردند و  جدا از سرمایه زیادی که باید بدهند و  دستگاه بخرند، بحث اجاره‌های زیادی هم هست که باید پرداخت کنند. همچنین آنها باید حقوق کارمندان‌شان را بپردازند. متاسفانه در این بین ورزش بدنسازی است که آسیب خیلی زیادی دیده وگرنه بیشتر ورزش‌ها دارند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او در پاسخ به این سوال که به جز ورزش بدنسازی چه فعالیت دیگری انجام می‌دهد؟ ادامه داد: من نماینده جهانی فیتنس در فدراسیون ایران هستم و فعالیت‌های ما هم وابسته به ورزش است و اگر فعالیت‌های جانبی نداشتیم مثل دوستانی که بیکار شدند کل سیستم ما به هم می‌ریخت.

قهرمان فیتنس با اشاره به اینکه در تمام دنیا مسابقات بدنسازی برگزار می‌شود، گفت: در تمام دنیا مسابقات بدنسازی در بالاترین سطح  دارد برگزار می‌شود، ورزشکاران خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت می‌پردازند و خدا را شکر هیچ مشکلی هم برای آنها پیش نیامده، در ایران رشته‌های دیگری مثل کشتی که انفرادی هم نیست برگزار می‌شود و همانطور که مشاهده کردید یکسری از کشتی‌گیران متاسفانه مبتلا به ویروس کرونا شدند اما در این بین ورزش انفرادی مثل بدنسازی واقعاً مظلوم واقع شده است.

گلستانه که اولین مدال آور فیتنس ایران و بنیانگذار این ورزش در کشورمان است در این خصوص عنوان کرد: تقریباً 12 سال پیش برای اولین بار فیتنس را وارد ایران کردم. با دعوت از فدراسیون بدنسازی اولین همایش فیتنس در ایران را برگزار کردم و زمانی که این همایش برگزار شد خیلی طرفدار داشت. در ورزش پرورش اندام ژنتیک‌های خاص و تلاش بسیار زیاد می‌خواهد و  هر کسی نمی‌تواند به آن ورود کند ولی فیتنس چون هم سبک زندگی سالم است، هم ورزش و هم ترکیب بدنی. آنهایی که می‌خواهند ورزش حرفه‌ای کنند و چه کسانی که به دنبال سبک زندگی سالم هستند، از خردسال گرفته تا بزرگسال می‌توانند به این حرفه رو بیاورند. از بچه 5 ساله تا 90 ساله می‌توانند در راستای سبک زندگی سالم فیتنس کار کنند. بعد از این همه سال هنوز که هنوز است این موضوع در ایران قانونی نشده است. فیتنس هیچ متولی در ایران ندارد و ما سعی کردیم این ورزش را به فدراسیون همگانی ببریم اما مجدداً شامل بخش بدنسازی شد، هنوز که هنوز است این ورزش معلق است اما خیلی تقاضا داشتیم که از بدنسازی جدا شود زیرا استایلش کاملا متفاوت است. فیتنس لاین‌های مختلفی مثل فیتنس کودکان، بارداری، مسابقات و غیره دارد که مسابقات آن باز هم لاین‌های مختلفی در نوع خود دارد.

گلستانه در پایان گفت: ما یک پیشنهاد جالب در خصوص مسابقات فیتنس دادیم و آن هم این بود که اگر کسی قرار است شرکت کند می‌تواند با لباس منطقه خودش بیاید و در مسابقه‌های که داریم که یکی از آنها می‌تواند با استایل ورزشی باشد برای مثال یک نفر از ورزشکاران می‌تواند لباس بختیاری بپوشد یا اینکه یکی لباس کشتی‌گیری بپوشد. این مسئله‌ای است که ما سال‌های قبل پیشنهاد دادیم و همه اینها فعلا معلق است و قانونی نشده است. انتخابات فدراسیون بدنسازی به‌خاطر بحث کرونا فعلا خیلی طولانی شده و هنوز مشخص نیست چه کسی به عنوان مدیران آن انتخاب شود و به همین خاطر در یکسری مسائل دچار بلاتکلیفی هستیم. 3/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بدنسازی فیتنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش هلث دی نیوز، تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون توضیح دادند که همه چیز به خاطر توانایی فعالیت بدنی برای کاهش سطح استرس در مغز است.

با تقویت این یافته، مطالعه نشان داد که ورزش بیشترین فواید قلبی را برای افراد دارای سابقه افسردگی به ارمغان می‌آورد.

دکتر «احمد توکل»، سرپرست این مطالعه متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق بیمارستان عمومی ماساچوست، خاطرنشان کرد: «فعالیت بدنی در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی تقریباً دو برابر مؤثرتر بود.»

در این تحقیق، تیم توکل میانگین داده‌های ۱۰ ساله بیش از ۵۰۰۰۰ نفر را بررسی کردند. تمامی شرکت کنندگان سوابق فعالیت بدنی خود را گزارش کرده بودند.

زیرمجموعه‌ای از ۷۷۴ نفر هم تحت اسکن مغز و آزمایش‌های دیگر برای اندازه‌گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که در طول یک دهه پیگیری، تقریباً ۱۳ درصد از شرکت کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند.

با این حال، افرادی که توصیه‌های استاندارد برای فعالیت بدنی را رعایت کردند، ۲۳ درصد کمتر احتمال داشت چنین تشخیصی دریافت کنند.

گروه تحقیق دریافتند که این افراد همچنین نسبت به افرادی که کمتر ورزش می‌کردند، فعالیت مغزی مرتبط با استرس در آن‌ها به طور قابل توجهی کمتر بود.

تیم بوستون توضیح داد که این ناحیه به عنوان کنترلی بر مراکز استرس مغز شناخته شده است.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می‌رسد که کاهش سطح استرس نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد. این واقعیت که به نظر می‌رسید ورزش به ویژه به افرادی که سابقه افسردگی دارند کمک می‌کند، این تصور را تقویت کرد.

توکل گفت: «اثرات ورزش بر فعالیت مرتبط با استرس مغز ممکن است این مشاهدات جدید را توضیح دهد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • نوزدهمین جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • مسیر آسیا از قزوین می‌گذرد