Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰۰ زمین لرزه در استان ثبت شده و با توجه به فرسوده بودن ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی از مردم می خواهیم که برای مقاوم سازی واحدهای خود و دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

وی افزود: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور ساخته می شود که سهمیه سال های قبل استان دو هزار واحد بود که با رایزنی های صورت گرفته سهمیه سال قبل به ۱۱ هزار واحد و سهمیه سال جاری به ۱۰ هزار واحد افزایش یافت و به دنبال آن هستیم که جهش مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بخش تولید و تامین مسکن مورد نیاز هم استانی ها را تحقق بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به زلزله رامیان ادامه داد: زلزله در شهرستان رامیان به ۲۷۰ واحد خسارت وارد کرد و هم اکنون همه واحدهای خسارت دیده ارزیابی شده، و برای همه واحدها پروانه و نقشه رایگان تهیه شده است.

وی گفت: تاکنون ۱۹۵ واحد فونداسیون زده شده و ۷۰ واحد دیوارچینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهارکرد: ۹۰ میلیون تومان برای هر واحد خسارت دیده احداثی از منابع داخلی بنیاد جذب اعتبار شده و هنوز هیچ مبلغی توسط دولت تصویب و ابلاغ نشده است.

حسینی افزود: تامین سیمان رایگان از دیگر خدمات بود که توسط بنیاد مستضعفان اتفاق افتاد و تاکنون دو هزار تن سیمان تامین شده است.

وی توضیح داد: به هر واحد مسکونی احداثی ۱۰ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض اجاره بها پرداخت شده است.

حسینی اظهارکرد: یکی از فعالیت های اصلی بنیاد مسکن استان تامین مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر است که هم اکنون ساخت سه هزار واحد مسکونی با اعتبار ۱۹۵ میلیارد تومان در سطح استان در حال ساخت است که به هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله با کارمزد پنج درصد و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

_ مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: طرح اقدام ملی با هدف تامین مسکن اقشار متوسط جامعه در سطح استان در حال پیگیری است که تاکنون زمین مورد نیاز جهت ساخت واحدهای مسکونی این طرح در همه شهرستانها تهیه شده و احداث دو هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در سطح استان در قالب این طرح در حال کارسازی است.

کد خبر 5085857

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی بنیاد مسکن گلستان گرگان ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران کرمانشاه بارش برف ترور دانشمندان هسته ای بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات میلیون تومان واحد مسکونی بنیاد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، محمود رضا طالبان، افزود: تاکنون ۷۸ هزار نفر  از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان وجه خود را واریز کرده و برای ۱۰۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در فارس، زمین تامین شده است.
او ادامه داد: این واحد‌ها پنج تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اینک ۵۰ هزار واحد مسکونی از مجموع واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در فارس در مراحل مختلف از اجرای فونداسیون تا مرحله نازک کاری و نما قرار دارد.
طالبان افزود: برای ۷۱ هزار نفر از متقاضیان  هم پروانه ساختمانی صادر شده و برای باقیمانده افراد هم تا پایان اردیبهشت امسال پروانه ساختمانی صادر می‌شود.
وی همچنین اعلام کرد: تاکنون ۴۷۸ هزار متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۸ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند
  • ۸۰۰ روستای گلستان مددجوی فاقد مسکن ندارند
  • افتتاح ۳ هزارمین واحد مسکن روستایی بوشهر+ تصویر
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • ساخت ۳۰۶ واحد مسکونی در گنبد کاووس
  • واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • افتتاح و واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد
  • تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس