Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:36:22 GMT

دورزدن سلامت و فعالیت زیرزمینی برخی اصناف فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۸۴۶۲

دورزدن سلامت و فعالیت زیرزمینی برخی اصناف فارس

هر راهکاری که به ذهنش رسیده و با هر ترفندی تلاش کرده تا خود را تافته جدا بافته ای بداند و در روزهایی که بیشتر واحدهای صنفی تابع و تسلیم طرح جامع محدودیت هایی کرونایی شده و فعالیتشان را تعطیل کردند، عرض اندام کند.
وقتی وارد واحد صنفی خود می شود با هر صدایی از جای خود بلند می شود و به خود می گوید نکند بازرسان و ناظران باشند و واحد صنفی او نیز به لیست واحدهای پلمب شده اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوش به زنگ نشسته و دائم دوربین های مداربسته را چک می کند و مشتریان را براساس آشنایی قبلی با رعایت توصیه های مختلف از درب پشت وارد کافه می کند و به آنان خدمات ارایه می دهد.
درون کافه پر از آدم هایی است که هیچ کدام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند و گویا می خواهند سلامت را دور بزنند و به استقبال مرگ بروند.
این وضعیت این روزهای برخی واحدهای صنفی متخلفی است که نمی خواهند همگام و همراه با دیگر واحدهای صنفی باشند.
برخی اجاره را بهانه می کنند، برخی از اقساط خود می گویند، برخی هم هنوز با گذشت ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا و آسمانی شدن هزاران نفر از مردم، کرونا را باور ندارند.
اما هیچ کدام دلیل نمی شود که بخواهند جان خود و شهروندان دیگر را به خطر بیاندازند و از طرفی نیز هرچقدر با عبور از مقررات به کمک کرونا بیایند شرایط برای فعالیت کسب و کارهای غیرضرور بدتر می شود.
در حال حاضر براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیوع ویروس کرونا در فارس خانوادگی شده است و دیگر جنبه فردی ندارد و بی احتیاطی یک عضو خانواده عامل سرایت بیماری کرونا به سایر اعضای خانواده است.
هرچند این روزها بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی گروه های شغلی ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز، گروه های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی و گروه های شغلی چهار در شهرهای زرد تابع مقررات و محدودیت های وضع شده هستند اما بخش اندکی با دور زدن محدودیت ها و زیر پا گذاشتن مقررات وضع شده، زحمات و سختی های سایر اصناف را ضایع می کنند.
برخی واحدهای صنفی کره کره مغازه را نیمه باز گذاشتند و فعالیت می کنند، برخی با کره کره بسته از در پشتی میزبان مشتریان هستند و برخی نیز به طور رسمی و بدون ترس از پلمب شدن به فعالیت خود ادامه می دهند.
در این میان برخی آرایشگران زنانه و مردانه پا را فراتر گذاشته و با مراجعه به منازل افراد فعالیت خود را ادامه می دهند، هرچند که برخی از آنان همچنان در واحد صنفی خود فعالیت دارند اما هنگام مراجعه بازرسان در را باز نمی کنند.

تعداد اندک واحدهای صنفی متخلف با اکثریت همراه شوند
رییس اتاق اصناف مرکز فارس در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی تابع محدودیت های پیش بینی شده در طرح جامع محدودیت هایی کرونایی هستند و تنها عده اندکی قوانین و مقررات را زیر پا می گذارند.
سید محمود هاشمی افزود: وقتی اکثریت اصناف به رغم درگیری با مشکلات مختلف، سلامت مردم را بر معیشت ترجیح دادند، انتظار است تعداد اندک واحدهای متخلف نیز  با اکثریت همراه شوند.
وی ادامه داد: محدودیت های اعمال شده در کنار حفظ سلامت مردم، حفظ سلامت خود فعالان صنفی را نیز به دنبال دارد لذا انتظار است همه دست به دست هم دهیم تا این زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود.
رییس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: هر چقدر کمک کنیم تا کرونا زودتر ریشه کن شود به نفع همگان است و فعالیت های کسب و کار نیز زودتر به روزهای پررونق بازمی گردند.
هاشمی افزود: قطعا شیوع بیشتر ویروس کرونا شرایط را برای فعالیت واحدهای صنفی سخت تر خواهد کرد لذا باید تلاش کنیم با اجرای محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، این ویروس هرچه سریعتر ریشه کن شود.

واحدهای صنفی متخلف ۲ هفته پلمب می شوند
مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز فارس نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا ۱۲ تیم بازرسی با محوریت فرمانداری شیراز، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و بازدیدهای صبح و عصر را انجام می دهند.
سید محمدعلی ملک سعیدی افزود: اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی به صورت مجزا نیز تیم های بازرسی را برای نظارت بر واحدهای صنفی پیش بینی کردند و در حال گشت زنی و پیگیری گزارش های مردمی هستند.
وی ادامه داد: واحدهای صنفی که دارای ممنوعیت فعالیت هستند و در آنان به صورت نیمه باز است یا متوجه شویم مشتری در داخل این واحد صنفی حضور دارد برخورد لازم انجام و این واحد به مدت ۲ هفته پلمب می شود.

واحدهای صنفی متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شوند
مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز فارس گفت: برخی واحدهای صنفی به صورت زیرزمینی فعالیت می کنند که شناسایی این واحدها برای ما سخت است و منع قانونی برای ورود به این واحدها وجود دارد.
ملک سعیدی افزود: این مساله امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا مطرح و مقرر شد واحدهای صنفی که گزارش های مردمی در مورد آنان زیاد است در جلسه ستاد مطرح و با اخذ نامه دادستانی، از طریق دستگاه قضایی برخورد لازم با آنان صورت بگیرد.

محدودیت ها برای بازگشت به روال عادی است
وی ادامه داد: سخت گیری ها و محدودیت ها برای شکست ویروس منحوس کرونا است تا وضعیت بازار و جامعه به روال عادی بازگردد.
مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز فارس گفت: اینکه یک عده بخواهند با دور زدن محدودیت های کرونایی، سوءاستفاده و فرصت طلبی کنند باعث می شود روند شیوع ویروس کرونا افزایش یابد و همچنان در وضعیت قرمز شیوع این ویروس قرار داشته باشیم و هیچ کس در آسایش و آرامش اقتصادی و اجتماعی نباشد.
ملک سعیدی بیان کرد: براساس مصوبه امروز ستاد مدیریت بیماری کرونا مقرر شد دیگر برخورد با واحدهای صنفی که غیرقانونی فعالیت می کنند و قانون را دور می زنند، صنفی نباشد و برخورد قضایی با این واحدها صورت بگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث سلامت جامعه در میان است دادستان شیراز همراهی خود را در این زمینه اعلام کرده و از فردا این روند آغاز می شود.
این مقام مسئول گفت: بازرسان اتاق اصناف مرکز فارس در ۲ روز گذشته به جز تامین نیرو برای گشت های مشترک با محوریت فرمانداری شیراز، از ۴۵۶ واحد متخلف بازدید داشتند که منجر به تشکیل ۱۱۱ پرونده بهداشتی و پلمب ۳۷ واحد صنفی شده است.

برچسب‌ها اصناف شیراز فارس محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصناف شیراز فارس محدودیت های کرونا اصناف شیراز فارس محدودیت های کرونا اخبار کنکور اتاق اصناف مرکز فارس واحدهای صنفی متخلف شیوع ویروس کرونا بیماری کرونا محدودیت ها واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه طی نشستی که با حضور رؤسای اتاق سراسر استان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس و بسیج اصناف و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت رؤسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه مندی مساله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.

کد خبر 6085686

دیگر خبرها

  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود