Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گوترش با محکوم کردن شهرک سازی اسرائیل گفت که این فعالیت ها در چهار سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.
دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای گفت: گسترش شهرک سازی و طرح های ساخت و ساز هنوز ادامه دارد و عملیات تخریب خانه های فلسطینیان و تسلط بر آنها از سوی مقام های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی در ۴ سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوترش ادامه داد: این اقدام ها با قوانین بین المللی مغایرت دارد و چشم انداز ایجاد کشور فلسطین که قابل زندگی باشد را از بین می برد.

سازمان ملل متحد پیشتر در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد، چشم‌انداز راهکار دو کشوری (فلسطینی و یهودی) برای فلسطین همچنان دور از دسترس است.

 در بیانیه روز یکشنبه استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: همچنان مجموعه‌ای از عوامل از جمله گسترش شهرک‌های غیرقانونی، تشدید تخریب منازل، خشونت و ادامه فعالیت شبه نظامیان در مساله فلسطین نگران کننده است.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا به منظور تاکید بر پایبندی بر حمایت از ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مسلم آن، همکاری کند.

سخنگوی گوترش تأکید کرد که مسؤولیت بررسی فرصت‌ها برای بازگرداندن امید و ایجاد راه حلی مبتنی بر تشکیل دو کشور بر دوش رهبران اسرائیل و فلسطین است.

پیش از این نیز الأزهر مصر در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی با تصویب قطعنامه ۱۸۱ به طرح تقسیم فلسطین به دو کشور عربی و عبری رأی داد.

برچسب‌ها آنتونیو گوترش رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش رژیم صهیونیستی فلسطین آنتونیو گوترش رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی لحظاتی قبل به صدا درآمد.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک مجاور آن در الجلیل از بیم رخنه پهپادی از لبنان به صدا درآمده است.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6085564

دیگر خبرها

  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد