Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@07:10:42 GMT

وضعیت کسری بودجه ایران در سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۸۸۵۵

وضعیت کسری بودجه ایران در سال آینده

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی نوشت: میزان فروش نفت ایران تاثیر زیادی در میزان کسری بودجه سال آینده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در تحلیلی با اشاره به تهیه شدن لایحه بودجه سال ١٤٠٠ نوشت: احتمال افزایش درآمدهای نفتی ایران در سال آینده در صورت بازگشت دولت بایدن به برجام و رفع تحریم ها وجود دارد اما باید توجه کرد که رشد درآمدهای نفتی ایران احتمالا طولانی و تدریجی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکونومیست در بخش دیگری از تحلیل خود با اشاره به شیوع کرونا در ایران نوشت: با توجه به حمایت های مالی دولت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور، میزان کسری بودجه امسال و سال آینده احتمالا بیشتر از پیش  بینی قبلی خواهد بود. ایران یکی از اصلی ترین کانون های درگیر با کرونا محسوب می شود و شیوع کرونا بازار نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بهای این محصول در بازارهای جهانی به یکی از پایین ترین سطوح چند سال اخیر رسیده است. 

به نوشته اکونومیست، تاکنون جزییات کمی از لایحه بودجه سال آینده ایران منتشر شده است اما طبق گفته برخی از مقامات سازمان برنامه و بودجه، قیمت پیش بینی شده برای نفت ۴۰ دلار و میزان صادرات روزانه نفت حدود ۶۵۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است. حسن روحانی- رییس جمهور ایران در یکی از نشست های اعضای کابینه گفته است کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، خصوصی سازی بیشتر و تلاش برای کاهش فقر از جمله اهداف در نظر گرفته شده در لایحه بودجه است. 

به نوشته واحد اطلاعات اکونومیست، با توجه به احیای اقتصاد چین و احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا، صادرات نفت ایران احتمالا در سال آینده بیشتر خواهد شد اما این مساله تدریجی خواهد بود؛ چرا که تحریم ها احتمالا به صورت تدریجی و مرحله ای لغو خواهند شد. با توجه به ترکیب فعلی مجلس تصویب بودجه دشوارتر از سال های قبل خواهد بود و دولت باید در حالی بودجه را نهایی کند که چشم انداز مشخصی از شرایط آتی وجود ندارد

لینک کوتاه: asriran.com/003BPQ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کسری بودجه سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)

عصر ایران - خانه تیون که توسط گروه معماری FB+MP طراحی شده است، در سئارا برزیل در منطقه Chapada do Araripe که به‌ واسطه جنگل ملی حفاظت‌ شده و وسیع خود معروف است، قرار دارد. مفهوم این معماری متمایز از تعادل دقیق میان نظرات و خواسته های مشتری برای طراحی  و همچنین الزام به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از روند ساخت و ساز، منشا گرفته است.

زمین چالش‌ برانگیز منطقه که با شیب‌ های تند مشخص می‌ شود، تصمیم به افزایش سطح خانه نسبت به زمین را ضروری می‌ سازد. چنین انتخاب هوشمندانه ای نه تنها مشکلات تماس با زمین مانند نفوذ و نیاز به عایق بندی اصولی را برطرف می کند، بلکه به حمایت از چشم‌ انداز طبیعی نیز یاری می رساند. یکی از نکات کلیدی رعایت شده در این پروژه حفظ نمای پانوراما از خط افق شهر بوده است که از طریق یک حصار بزرگ روی پشت بام و چارچوب استراتژیک داخلی به دست آمده است.

انتخاب مصالح و مواد نیز توسط FB+MP در کمال هنرمندی انجام شده است. این فرآیند زیبایی‌ شناسی صنعتی را در بر می‌ گیرد و از بلوک‌ های بتنی برای نرده ‌ها و  همچنین پروفیل‌ های فلزی با اسلب های بتنی برای سازه استفاده می‌ کند. علاوه بر این پنل های شیشه ای ارتباط یکپارچه با فضای باز را تقویت می کنند و به طور متفکرانه ای در طراحی برای نور طبیعی و هماهنگی فضایی ادغام می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: 3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • ببینید | احتمالا ظرف ۱۵ روز آینده ابلاغ می‌شود
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بارسلونا در جهنم؛ آینده بلوگرانا چه می شود؟
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • ادعای کارشناس تلویزیون محل جدید تامین کسری بودجه توسط دولت! | فیلم
  • برداشت 200 هزار میلیاردی دولت از بورس برای کسری بودجه
  • (ویدئو) تامین کسری بودجه دولت با برداشت ۲۰۰ هزار میلیاردی از بورس