Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از ایرنا، «جمال شریفی»  گفت: در ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران مبنی بر گیر افتادن کوهنورد (آقایی ۳۰ ساله) در صخره‌ها و مسیرهای صعب‌العبور منطقه غارپلنگ دربند، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات قوچک و یک تیم عملیاتی از مرکز هلال احمر شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: پس از حضور تیم‌های عملیاتی در محل حادثه به دلیل عدم داشتن نقطه ثابت، جستجو برای نجات کوهنورد گرفتار آغاز شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات افزود: نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست نجات کوهستان موفق شدند کوهنورد گرفتار را از خطر سقوط نجات دهند و فرد مذکور را بدون هر گونه مصدومیت از ارتفاع ۸ متری به منطقه امن و به پایین کوه انتقال دهند.

شریفی بیان داشت: به دلیل صعب العبور بودن مسیر صخره‌ها عملیات در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با موفقیت پایان یافت.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جمال شریفی کوهنورد گرفتار ارتفاعات دربند هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان مرکزی به ۶۵ حادثه دیده امدادرسانی کرد

امدادگران هلال احمر استان مرکزی به ۶۵ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، امدادگران هلال احمر استان مرکزی تا پایان دور اول سفرهای نوروزی در ۱۸ مرکز شامل ۱۵ پایگاه و سه ایست سیار به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

امدادگران هلال احمر استان مرکزی در مجموع به ۶۵ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، ۵۷ نفر در قالب ۱۹ تیم امداد و نجات موفق به درمان سرپایی سه نفر و رهاسازی چهار نفر شدند.

همچنین در این طرح ۱۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

امدادگران از روز بیست‌وچهارم اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ۱۴۰۳ در ۱۹ مأموریت شامل ۱۶ مورد جاده‌ای، دو مورد خدمات کوهستان و یک مورد خدمات حضوری به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری هلال‌احمر ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

کد خبر 739133

دیگر خبرها

  • رهایی 170 نفر گرفتار در کولاک تکاب
  • طبیعت‌گردهای مفقود شده جنگل‌های سوادکوه پیدا شدند
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی
  • جان‌باختن ۲ نفر بر اثر وقوع حوادث جوی/ ۵۷ نفر نجات یافتند
  • نجات ۵۷ نفر از گرفتار شدگان در سیل و آبگرفتگی/ دو نفر جان باختند
  • هلال احمر استان مرکزی به ۶۵ حادثه دیده امدادرسانی کرد
  • نجات عشایر ۷۵ ساله در ارتفاعات کنجانچم مهران
  • ۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۸۰۰ هموطن گرفتار در شرایط جوی
  • نجات پنج نفر طبیعت گرد در ارتفاعات البرز