Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-20@03:26:09 GMT

بارگیری و تخلیه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۸۹۶۸

بارگیری و تخلیه

بارگیری و تخلیه عملیاتی است که هر کدام به صورت جدا و توسط دو شخص انجام می گردد. می توان این طور بیان کرد که بارگیری هر کالایی از کانتینر ها و فرآیند آن که ایمن کردن کالای بارگیری شده تا پناه دادن بار است می بایست توسط شخص فرستنده کالا انجام گردد و تخلیه بار از کانتینر یعنی برداشتن جعبه ها و باز کردن آن ها توسط شخص خریدار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بارگیری و تخلیه عملیاتی است که هر کدام به صورت جدا و توسط دو شخص انجام می گردد. می توان این طور بیان کرد که بارگیری هر کالایی از کانتینر ها و فرآیند آن که ایمن کردن کالای بارگیری شده تا پناه دادن بار است می بایست توسط شخص فرستنده کالا انجام گردد و تخلیه بار از کانتینر یعنی برداشتن جعبه ها و باز کردن آن ها توسط شخص خریدار.

 

موارد بارگیری و تخلیه شرکت های حمل و نقل

سازمان های حمل و نقل با توجه به نوع قرار دادی که با یکی از طرفین بسته است می تواند عملیات بارگیری و تخلیه کالا را عهده دار شود. این موارد به ترتیب زیر است:

۱ . محموله های بزرگ کانتینری، خرده بارها و محموله های رول دار

۲ . بارگیری و تخلیه بارهای به صورت رسمی و دائمی، همچون بارهای مربوط به حمل و نقل در راه آهن، حمل و نقل در محیط اداری جهت عوض کردن اتاق ها و … این نوع از بارگیری و تخلیه ها نیاز به داشتن سند و قرارداد مدت دار دارد.

 

روش ها و نحوه بارگیری و تخلیه

انتخاب راه مناسب تر جهت انجام کارهای بارگیری و تخلیه می بایست با توجه به نکاتی در جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کالا و پایین آوردن میزان هر نوع خطر احتمالی صورت گیرد. این مراحل و روش ها در بارگیری و تخلیه بارها به ترتیب زیر هستند:

استفاده از ماشین آلات صنعتی و یکپارچه سازی فرآیند بارگیری و تخلیهاستفاده از سیستم و ماشین هایی که ایمنی کافی را جهت بارگیری و تخلیه دارندنتیجه کار ماشین های تولید با توجه به قوانین نظارتی و فنی و همینطور قرار داد حمل و نقلبه کار بردن علامت ها و دیگر موارد علامت دادن در زمان جابه جا کردن محصول با ماشین های بالابر و حمل و نقلتخلیه و انبارکردن درست محصولات در مکان مشخص شده و یا در ماشین های حمل بارتطبیق با باید ها و قوانین برخی مکان های امنیتی جهت منتقل کردن نیرو و یا منابع تغذیه

گفتنی است که اکثر کارهای بارگیری و تخلیه می بایست با روش های صنعتی و از طریق ماشین های بالا بر و حمل و نقل صنعتی صورت گیرد.

 

انبارداری و توزیع کالا

انبار داری و توزیع کالا از خدمات ارائه شده در گمرک می باشد که لازمه رعایت نکات و برخی فرآیند ها همچون نگهداری ، حمل و نقل و آماده کردن محصول انبار شده در زمان و مکان بهتر جهت ارائه خدمات است که نیازمند انجام برنامه ریزی ها، انجام کارها و رعایت نکات مهم در خصوص نگهداری و انتقال کالا ها از مکانی به مکان دیگر است.

هدف اصلی سیستم انبارداری و توزیع کالا، رساندن محصول به نقطه مورد نظر به بهترین شکل ممکن در زمان مناسب و با به صرفه ترین قیمت ها است. با توجه به مشخص بودن اصل فعالیت و هدف سیستم حمل و نقل، شرکت ها به دنبال انتخاب و ارائه بهترین خدمات مکانیزه با در نظر گرفتن شرایط موجود هستند.

 

موارد تاثیر گذار بر فرآیند انبارداری و توزیع کالا

سفارش مشتریانبارداریحفظ و نگهداری از مقدار اقلام موجودیمسئولیت شرکتی پخش فیزیکی کالا

در واقع می توان گفت شرکت های توزیع علاوه بر پخش و بسته بندی کالا وظیفه نگهداری از کالا به دو صورت دارز مدت و کوتاه مدت با توجه به نوع قرار داد بسته شده را نیز دارند.

مزایای انبارداری و توزیع کالا

دسترسی راحت تر به محصول یا کالاتنظیم سندهای اطلاعاتی و ارائه میزان اجناس موجودیکم کردن هزینه های رفت و آمدمحاسبه قیمت تمام شده و حسابداریجلوگیری از هر گونه سوء استفاده مسئولین و یا متصدیان

انواع روش های انبار داری کالا

انبارداری با استفاده از علامت هایی چون شماره و یا حروف با توجه به مقدار موجودیانبارداری به ترتیب شماره با توجه به میزان کم ترین اقلام موجودیانبارداری به ترتیب وارد شدن محصول به انبارانبارداری به ترتیب وارد شدن کالا با توجه به علامت و شماره های قفسه انبار

انواع شرکت های توزیع کالا

۱ . عمده فروشی: این نوع به صورت شخصی حقیقی و یا حقوقی صورت می گیرد و محصولات تولید شده یا وارد شده را در حجم بالایی تهیه می کند و با استفاده از برخی تغییرات که در کالا اعمال می کنند آن ها را به مقدار کم تر به شکل عمده فروشی به مشتریان ارائه می دهند.

۲ . خرده فروشی: خروده فروشان نیز همچون عمده فروشان می توانند افراد حقیقی و یا حقوقی باشند که با مصرف کننده ها در ارتباط هستند و محصولات مورد نیازشان را از عمده فروشان خریداری می کنند و بدون اعمال تغییر به مصرف کننده ها ارائه می دهند. گفتنی است که بالاترین میزان سود توزیع کالا به خرده فروشان می رسد.

 ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک برای ارائه محصولات و جنس ها به گمرک جهت آزاد کردن آن ها به منظور واردات یا صادرات آن ها به دیگر کشورها صورت می گیرد. به این شکل محصولی که از قبل به عنوان یک کالای قاچاق شناخته می شد به شکل قانونی ترخیص می شود.

مراحل ترخیص کالا از گمرک

اما جهت ترخیص کالا از گمرک لازم است که مراحل ترخیص کالا به صورت کامل گذرانده شود، این مراحل شامل:

کامل کردن مدارک و اسنادوارد کردن اطلاعات کامل و درست توسط سیستم EPLگرفتن پرینت از برگه درخواست جهت ترخیصانجام مراحل ثبت درخواست و مشخص کردن مسیربررسی مدارک ارائه شده توسط کارشناس مربوطه گمرک و گرفتن مجوز های مورد نیازبررسی کالاپرداخت هزینه های حمل و نقلپرداخت هزینه های انبار داریو در نتیجه ترخیص کالا

اهمیت ترخیص کالا از گمرک

در هنگام انجام کارها جهت ترخیص محصول یکی از الزامی ترین اقدامات که می بایست انجام شود مشخص کردن ارزش محصول ترخیص شده است. گفتنی است که نوع ارزش گذاری بر روی کالا و یا محصولات ترخیص شده در مرزهای هر کشوری به شکل های متفاوتی تعیین می گردد و می توان گفت در هیچ گمرکی این مقدار یکسان نیست.

شرایط لازم برای ترخیص کالا از گمرک

جهت ترخیص کالا از گمرک می بایست مجوزهای مربوطه، کارت بازرگانی و سایر مجوزهای مورد نیاز از طریق سازمان گمرک کسب گردد و طی فرآیند ذکر شده در بالا به اداره گمرک ارائه شود.

شرکت نمایندگی کشتیرانی لتکا آبی کیش به عنوان شرکت مرکزی گروه کشتیرانی لتکا افتخار دارد با بیش از چهار دهه سابقه درخشان مالکین گروه در صنعت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی کالا، به عنوان یک شرکت پیشرو ایرانی در این صنعت، با کیفیت ترین و جامع ترین خدمات نمایندگی کشتیرانی، حمل و نقل بین المللی کالا و لجستیک را در سرتاسر جهان به هم‌ وطنان عزیز ارائه دهد. خدمات کلی این شرکت شامل حمل دریایی، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل زمینی و ریلی می باشد اما خدمات این شرکت تنها به حمل‌های ساده ختم نشده و تمرکز این شرکت بر ارائه خدمات جامع حمل و نقل و لجستیک میباشد.

 

 

برگرفته شده از وب سایت شرکت لتکا آبی کیش به آدرس اینترنتی https://www.bluelotka.com/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ترخیص کالا از گمرک بارگیری و تخلیه تخلیه بار جهت ترخیص حمل و نقل توسط شخص شرکت ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، حسن کریمی سنجری در این باره گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی که بخشی از آن‌ها در حال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجموع خودرو‌های سواری که تا سه ماه آینده به بازار عرضه می‌شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که به دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.

کریمی سنجری تصریح کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین صرفه جویی می‌کند، زیرا برق را می‌توان از منابع تجدید پذیر به دست آورد، ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تأمین کرد.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم می‌توانیم منشأ آلودگی را به خارج از شهر‌ها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند.

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارائه کنیم و بخشی از سودی که دولت ناشی از صرفه جویی به دست می‌آورد را به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.

وی گفت: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این امر است، ولی وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه‌های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه‌مند هستند که خودروی برقی سوار شوند. عده‌ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند، ولی می‌توانیم این کار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تأمین کننده حمل و نقل عمومی باشد و بخشی از آن باید به مردم اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • رشد ۱۹درصدی بارگیری راه آهن شرق در فروردین ۱۴۰۳
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • واردات نامرئی خودرو