Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذرماه)  مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور، با جزء ۵ بند الف ماده واحده این طرح موافقت کردند که براساس آن؛ دولت مکلف به ثبت معاملات بزرگ و متوسط در سامانه ستاد در راستای ساماندهی خرید های دولتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند الف ماده واحده طرح مذکور آمده است:

دولت مکلف است لایحه بودجه سنواتی را با رعایت احکام زیر تهیه، تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید:

در جزء ۵ بند الف این ماده واحده آمده است: منوط شدن هرگونه پرداخت وجه بابت انعقاد و اجرای معاملات بزرگ و متوسط دستگاه های مشمول قانون "برگزاری مناقصات" به ثبت معاملات مذکور در سامانه ستاد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار بودجه کل کشور ثبت معاملات متوسط کمیسیون برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد

۴۱ شرکت و نماد در صنعت فلزات اساسی بازار سرمایه درج شده و معامله می‌شوند، اما از بین تمام آن‌ها تنها ۵ شرکت وجود دارد که محصولات اصلی آن‌ها میلگرد و تیرآهن است. پس قاعدتاً آن شرکت‌ها به واسطه افزایش نرخ پایه رقابتشان در بورس کالا بیشتر مورد توجه بازار قرار خواهند گرفت؛ چرا که محصولات خود را با قیمت‌های بالاتری به فروش رسانده و سود بیشتری شناسایی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، قبل از بررسی شرکت‌های تولید کننده تیرآهن و میلگرد، به بررسی نرخ دلاری که شمش فولاد خوزستان با آن معامله می‌شود، میپردازیم. بررسی نرخ‌های هفتگی معاملات شمش فولاد خوزستان در بورس کالا نشان می‌دهد که رقابت صورت گرفته در معاملات، عملا نرخ‌گذاری بالاتر دلار را نشان می‌دهد.

همانطور که مشاهده میشود این نرخ در ابتدای سال ۱۴۰۲ حوالی ۳۲ هزار تومان بوده است و طی یک روند صعودی به ۴۱ هزار تومان رسیده است که حاکی از کم شدن فاصله بین دلار آزاد و دلار معاملاتی است. از سوی دیگر، در مقطع فعلی نرخ دلار نیما به ۴۱ هزار تومان رسیده و قطعا نرخ معاملاتی برای اردیبهشت و خرداد بالاتر از این اعداد را خواهد دید!

حال با فرض نرخ دلار ۵۰ هزار تومان و همچنین اعمال فرمول جدید در معاملات ۵ شرکت تولید کننده تیرآهن و فولاد یعنی فرود، کویر، فجهان، فخاس و ذوب، می‌توان عملکرد آن‌ها را به روز رسانی کرد.

در صورتی که نرخ پایه ۱۶ درصد بالاتر از بیلت باشد، شرکت‌های مذکور به طور متوسط ۲۶ درصد افزایش سودآوری را تجربه خواهند کرد. (شرکت ذوب آهن اصفهان به علت زیان‌ده بودن آن، از محاسبات حذف شده است)

با این تفاسیر میتوان p/e آینده‌نگر شرکت‌ها را به دست آور که به اعداد خارق العاده‌ای میرسیم؛ اعدادی که سهامداری در این شرکت‌ها را بسیار کم ریسک کرده و در کنار رشد خزنده نرخ دلار نیما، این ریسک به صفر نزدیک می‌شود.

جدول زیر p/e کنونی و آینده شرکت‌های مذکور را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد