Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:51:42 GMT

افزایش تولید گندم، جو و کلزا در ساوه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۱۱۹

افزایش تولید گندم، جو و کلزا در ساوه

ایسنا/مرکزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه از افزایش ۱۰ درصدی تولید گندم در این شهرستان تا پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال ۳۶ هزار هکتار گندم در مزارع شهرستان ساوه در قالب کشت پائیزه کشت می شود که ۱۰ هزار هکتار آن آبی و ۲۶ هزار هکتار دیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به دلیل برداشت با تاخیر محصول ذرت در این شهرستان ۸۰ درصد اراضی زیر کشت گندم و جو آبی رفته است، اما میزان کشت گندم دیمی پائیزه در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش داشته اشت.

وی میزان سطح زیر کشت محصول جو در ساوه  را هفت هزار هکتار اعلام کرد و افزود: بیش از  هزار هکتار از اراضی نیز زیر کشت کلزا رفته است و پیش بینی می شود  به طور میانگین از هر هکتار یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم محصول تولید شود.

مدیر جهادکشاورزی ساوه در خصوص افزایش تولید گندم در سال جاری، گفت: شرایط اقلیمی مطلوب، پراکنش مناسب بارندگی  و شرایط دمایی مناسب و بویژه رعایت اصول فنی انتظار می‌رفت نسبت به سال گذشته در تولید گندم و جو روند افزایشی بوجود آید.

وی گفت: سال قبل ۷۰ هزار تن گندم در مجموع کشت بهاره و پائیزه در سطح شهرستان تولید شد که ۵۵ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان به مراکز خرید عرضه یا در سیلوهای ذخیره سازی گندم شهرستان ذخیره شد.

به گفته شریفی پیش بینی می شود این میزان در پایان امسال به ۸۰ هزار تن برسد که ۶۵ هزار تن آن تحویل مراکز ذخیره سازی گندم شود.

وی همچنین گفت: امسال ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول کلزا رفته است که نشانگر رشد ۱۰۰ درصدی در میزان سطح زیر کشت این محصول است. در سال گذشته ۶۰۰ تن کلزا در ساوه تولید شد که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری تا ۸۰۰ تن افزایش یافته و رشد ۲۰ درصدی در عملکرد این محصول وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشت پاییزه گندم کشاورزی ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها تولید گندم هزار هکتار سال جاری زیر کشت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت