Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:59:07 GMT

خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۱۶۱

خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهادل ابول نژادیان با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی خود نوشت: مطابق جدیدترین بررسی‌ها و درنتیجه همکاری خوب مردم و اعمال محدودیت‌ها، هیچ شهری از استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد.

وی افزود: این موضوع نباید موجب سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کوچک شمردن خطر ویروس شود و همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابول نژادیان افزود: با توجه به اینکه خوزستان در آستانه ورود به روزهای سرد سال است؛ از مردم می‌خواهیم مراقب پیک زمستانه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نگرانیم که در ماه‌های آذر و دی با سرد شدن هوا و روشن شدن وسایل گرمایشی، موج افزایشی آمار مبتلایان به کرونا همچون ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مسئولان استان نیز از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در استان شاهد کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها بوده‌ایم.

پیش از این شهر اهواز در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که بر اساس آمارهای جدید منتشر شده، این شهر از وضعیت قرمز خارج شده است و به نظر می‌رسد محدودیت‌هایی که در این شهر اعمال شده است باید کمتر و همانند شهرهای نارنجی یا زرد شود.

در مدت دو هفته ادارات این شهرستان با یک سوم نیروهای خود و بانک‌ها با ۵۰ درصد نیروهای خود مشغول خدمت رسانی به مردم بودند.


 

کد خبر 5085935

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اهواز ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران کرمانشاه بارش برف ترور دانشمندان هسته ای شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای ۱۵ شهرستان در خوزستان در وضعیت قابل قبول و پاک قرار دارد اما هوای شهرستان گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ پنجشنبه نهم فروردین_ در ساعات منتهی به ۱۱:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهرهای مختلف خوزستان نشان از هوای پاک و قابل قبول در ۱۵ شهرستان دارد اما این سامانه وضعیت هوای گتوند را با ۵۰۰ خطرناک نشان می‌دهد، از این رو افراد باید از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 739896

دیگر خبرها

  • مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • خالد مشعل: مقاومت در وضعیت خوبی است
  • بازیکن خارجی آبی ها هپاتیت داشت و از ایران رفت | فسخ قرارداد زودهنگام
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ آزادراه تهران – شمال، محور چالوس و هراز بسته شد
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • فیلم| بی‌توجهی مسافران نوروزی به هشدار قرمز هواشناسی در خوزستان