Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عیلرضا میریوسفی» سخنگوی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک به نشریه آمریکایی «نیوزویک» گفت انتقام ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان در وقت مناسب انجام خواهد شد.

میریوسفی گفت: انتقام ترور دکتر فخری‌زاده به وقت مناسب و در زمان و مکان انتخاب شده از جانب ما علیه عاملان این اقدام تروریستی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایران بر اساس منافع ملی خود درباره برنامه هسته‌ای تصمیم‌گیری می‌کند.

او در ادامه گفت: همانطور که می‌دانید، گام‌هایی که از زمان خروج آمریکا از برجام برداشته شد، مرحله‌ای بوده و تا زمانی که سایر طرف‌ها توافق را نقض می‌کنند و یا به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، اعمال خواهد شد.

خبرگزاری فارس دیروز گزارش داد مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس‌جمهور ایران به کشورهای اروپایی، در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساند. 

بر اساس ماده ۶ مصوب این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد از جمله کشورهای ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس،چین و روسیه) در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند (پروتکل) الحاقی را متوقف کند.

ساعاتی بعد از تصویب این طرح، خبرگزاری رویترز مدعی شد کشورهای اروپایی طی نامه‌ای در اواخر ماه اکتبر به دولت آمریکا هشدار داده‌اند که تحریم‌ها علیه بانک‌های ایرانی موجب ایجاد اخلال در مبادلات انسانی با ایران شده و به منافع مشترک آمریکا-اروپا لطمه وارد خواهد کرد. 

رویترز علاوه بر این به نقل از دیپلمات‌هایی که اشاره‌ای به نامشان نکرده مدعی شده بانک مرکزی آلمان یک تسهیلات سپرده چند میلیارد یورویی را برای بانک‌های ایرانی، از جمله دو بانکی که تحت تحریم‌های آمریکا بوده‌اند باز نگاه داشته تا نظام بانکی ایران در شریطی که ارتباطش با نظام مالی دنیا قطع شده مجرایی برای تنفس در اختیار داشته باشد. 

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفت.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/ ص

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن فخری زاده سازمان ملل برنامه هسته ای ایران برجام علیرضا میریوسفی ترور تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین "اسحاق هرتزوگ" رییس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای این رژیم درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران هشدار داد.

خبرگزاری دپ‌آ آلمان گزارش داد که هرتزوگ در گفت‌وگویی با روزنامه بیلد مدعی شد: مشخصا، بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات در جهان، تمایل ایران برای بمب است.

به نقل از ایسنا ادعای هرتزوگ در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با وجود عضو نبودن در معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای(ان‌پی‌تی) بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه را دارد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

رییس رژیم صهیونیستی خواستار اقدام جهانی علیه ایران در این زمینه، در صورت نیاز شد.

او بدون اشاره به فعالیت تخریبی رژیم صهیونیستی توسط برخی ریزبالگردها در روزهای اخیر در ایران که مقامات ایران آن را بی‌اهمیت تلقی کرده و پدافند دفاع هوایی نیز با موفقیت توانست با آن مقابله کند، گفت که در "بازی شطرنج سیاست جهانی موضوع این است که مسئولانه و با خویشتن‌داری عمل کنیم."

رییس رژیم صهیونیستی که تا کنون، علنا درباره این اقدام در ایران اظهار نظر نکرده است، با اشاره به این موضوع گفت: فکر می‌کنم بهترین کار این است که برای همه نامعلوم باشد.

هرتزوگ با نادیده گرفتن نقش ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در امنیت و ثبات منطقه به واسطه دهه‌ها اشغالگری، مدعی شد که ایران بی‌وقفه علیه تمدن غرب فعالیت می‌کند و به دنبال نفوذ بیشتر در خاورمیانه است و وحشت و نفرت را به سراسر جهان می‌پراکند.

او از اروپا خواست که به آنچه "تهدید واقعی علیه ثبات در جهان" و ناشی از ایران است توجه کند.

هرتزوگ در اظهاراتی ضدایرانی گفت که باید با ائتلاف ناتو با این کشور مقابله کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898157

دیگر خبرها

  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران