Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی مناسب‌سازی شده امسال به معلولان استان گیلان تحویل داده می‌‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین نحوی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان گیلان حدود 43 هزار معلول در سازمان بهزیستی استان دارای پرونده هستند و همه این عزیزان معلولیت متوسط به بالا دارند، از این مقدار 35 درصد را خانم‌ها و 65 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: در بحث شدت معلولیت به جز 10 درصد خفیف، مابقی متوسط، شدید و غیرشدید هستند؛ 40 درصد این افراد در گروه جسمی و حرکتی 25 درصد در گروه ذهنی که شامل ذهنی‌های خفیف تا شدید که نیاز به مراقبت دائمی دارند، 15 درصد کم‌شنوا و ناشنوا و حدود 10 درصد دارای اختلالات بینایی بوده و مابقی در گروه بیماران روانی با اختلالات گفتاری و سایر معلولیت‌ها قرار دارند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه در استان گیلان حدود 35 درصد از معلولیت‌ها ژنتیک یا مادرزادی است تصریح کرد: این‌ گونه معلولیت‌ها یا به‌دلیل ارث از خانواده و یا وجود اختلالاتی در دوران بارداری و حین تولد برای نوزاد به‌وجود آمده به‌همین دلیل ضرورت مشاوره‌های ژنتیک خدمات و آزمایش‌های ژنتیک، خودش را نشان می‌دهد.

تأکید شهردار تهران بر مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولانبرای 1457 معلول در استان چهارمحال و بختیاری اشتغالزایی شد480 شغل جدید برای معلولان استان خراسان جنوبی ایجاد شده استوی خاطرنشان کرد: درباره بحث مشاوره‌های پیش از ازدواج چند برنامه در دستور کار بهزیستی قرار گرفت و از نیمه سال 94 آن را آغاز کردیم و تا نیمه سال موفق شدیم تقریباً به 10 هزار زوج گیلانی به‌ صورت رایگان مشاوره دهیم؛ در سال 98 این مسئولیت به دانشگاه علوم پزشکی گیلان واگذار شد و از آن پس ما وارد بحث غربالگری شدیم.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: طبق محاسبات ما در استان گیلان حدود 2 هزار خانوار داریم که از دو معلول به بالا دارند و هزار و 700 تا از این خانواده ها دو معلوله و مابقی دارای 3، 4 و به بالا معلول هستند به همین دلیل ما در سال 98 موفق شدیم همه این خانوارها که 3، 4 و به بالا معلوم دارند را غربالگری کنیم و برای امسال هم غربالگری هزار و 700 خانواده که دو معلوله هستند را در برنامه داریم.

نحوی‌نژاد افزود: افرادی که تحت پوشش بهزیستی نباشند ولی فرد جزو طبقات پایین درآمدی باشد تا 75 درصد هزینه‌ها را بهزیستی متقبل می‌شود و اگر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند خدمات کاملاً رایگان است؛ کسانی که سابقه معلولیت یا بیماری مادرزادی در خانواده دارند می‌توانند به مراکز مشاوره ژنتیک سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

وی عنوان داشت: برای افرادی که دارای معلولیت شدید بوده و باید از خدمات استفاده کنند در استان گیلان 100 مرکز فعال است که به‌ صورت روزانه، شبانه‌روزی و خدمات در منزل فعالیت می‌کنند و حدود 5 هزار معلول از این خدمات بهره می‌برند؛ 38 هزار معلول از مستمری استفاده می‌کنند که به‌ صورت حقوق ماهیانه و اگر فرد دچار ضایعه نخاعی باشد علاوه بر آن حق پرستاری هم پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان ابراز داشت: خیلی از معلولان و خانواده‌‌هایشان از کافی نبودن خدمات گلایه دارند و ما نیز به این عزیزان حق می‌دهیم و امیدواریم با سیاست‌هایی که در پیش گرفته شده و سیاست‌های بیمه‌ای که از سال آینده اجرایی می‌شود شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که بیمه‌ها به میدان بیایند و به آن سقف مطلوبمان در ارائه خدمات برسیم.

نحوی‌نژاد گفت: با پیگیری‌های انجام شده امسال برای یک مرحله 300 میلیارد تومان به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرده تا تعدادی از این خدمات مثل کاردرمانی و گفتاردرمانی به بیمه منتقل شود و اگر این طرح خوبی پیش رود، ابعاد حمایتی کنار رفته و ابعاد قانونی و بیمه‌ای جای آن را می‌گیرد و شرایطی ایجاد می‌شود که فرد به‌دلیل معلولیتش خود به خود از خدمات بهره ببرد.

وی افزود: تعدادی از معلولان هستند که با وجود معلولیت شدید خود باید مراقب یک عضو معلول دیگر از خانواده‌شان باشند برای این مشکل طرح مراقبان رسمی و غیررسمی ارائه شد؛ مراقبان رسمی که داوطلب بوده و آموزش می‌ببینند که به 2 یا 3 معلول سرکشی کرده و حقوق دریافت می‌کنند و مراقبان غیررسمی از افراد خانواده هستند که آنها هم آموزش دیده و مراقبت‌ها را انجام می‌دهند و به آن‌ها نیز مبلغی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های بهزیستی مناسب سازی محل سکونت، محل اشتغال و خودرو معلولان است که در همین رابطه در 9 ماهه امسال 2 هزار مورد مناسب‌سازی مسکن، خودرو و محل کار داشتیم از جمله شرایطی که برای به‌کارگیری معلولان نزد کارفرماهایی که از تسهیلات ما استفاده می‌کنند این است که محیط از نظر ارگونومی به‌گونه‌ای باشد که آسیب معلول بیشتر نشود.

وی گفت: 500 واحد مسکونی امسال در گیلان تحویل معلولان می‌‌شود و شرایط را طوری فراهم کردیم که ورودی‌ها برای این عزیزان قابل دسترس باشد؛ با توجه به شیوع کرونا از اسفندماه 98 سیستم سامانه آموزش آنلاین راه‌اندازی شد و تمام افراد معلول در مراکز اکنون هر روز توسط آموزش مجازی آموزش داده می‌شوند در مورد ضدعفونی مراکز شبانه‌روزی شرایط ایده‌آلی داریم و آمار مرگ و میر در مراکز بهزیستی گیلان از متوسط جامعه کمتر است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان درباره تمدید کارت معلولیت عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا کارت ‌های همه معلولان تا تیرماه سال آینده اعتبار دارد که این مسئله به همه استانداری‌ها نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان گیلان استان گیلان مناسب سازی نحوی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حیوانات تاکسیدرمی شده در رشت

مرکز اطلاع رسانی پلیس گیلان اعلام کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در اجرای دستور قضایی مبنی بر بازدید از منزل مسکونی مردی ۶۵ ساله، جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

مأموران در بازدید از این منزل مسکونی ۲۴ قطعه انواع حیوانات شکار ممنوع به صورت تاکسیدرمی شده کشف کردند.

بر پایه این گزارش؛ پس از هماهنگی لازم موضوع صورت جلسه و جهت طی مراحل قضایی تحویل مأموران محیط زیست استان گیلان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشف حیوانات تاکسیدرمی شده در رشت
  • باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • تحویل یک واحد مسکونی به یک مددجو در روستای جندان ورزنه
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند
  • آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر / ۲ تا ۳ درصد تالاب گاوخونی آب‌گیری شد
  • ساخت واحد مسکونی برای شهروندی نیازمند در تکاب