Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@23:50:56 GMT

محدودیت های کرونایی درهفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۵۰۹

محدودیت های کرونایی درهفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در هفته آینده، توضیحاتی ارائه داد. ناطقان:  علیرضا رئیسی، با عنوان این مطلب که در شهرهای نارنجی فقط فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوع است، گفت: در این دو گروه شغلی، بیشتر کسب و کارها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند به جز مراکزی مانند پاساژهای سرپوشیده، تالارهای مراسم، سینماها و برخی از اماکن فرهنگی و مذهبی که امکان تجمع در آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!







وی افزود: با محدودیت‌هایی که از اول آذر ۹۹ اعمال شد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد که روند بستری‌های بیماران کرونایی در ۱۶۰ شهر قرمز (سطح هشدار ۳)، کاهشی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴ شهر در وضعیت قرمز باقی مانده‌اند و مابقی شهرها نارنجی شده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با عنوان این مطلب که شهرهای اردبیل، مشهد، بجنورد، زاهدان، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت و ساری هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: تهران و بسیاری از مراکز استان‌ها از وضع قرمز خارج شده‌اند.

وی درباره کسب و کارهای مجاز در شهرهای قرمز کرونایی، اظهار داشت: در این شهرها محدودیت‌ها مانند گذشته برقرار است البته فعالیت کسب و کارهایی مانند تعمیرگاه‌ها که جنبه پشتیبانی از زندگی مردم را دارند مجاز است و مراکزی که ارتباط مستقیم با سلامت، امنیت و تغذیه مردم دارند در شهرهای قرمز همیشه باز بودند و مابقی مشاغل تعطیل هستند.

رئیسی درباره محدودیت‌های تردد هم گفت: تردد در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان با محدودیت روبرو است و پیشنهاد اعمال منع تردد داخل شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را حتی در شهرهای نارنجی داده‌ایم که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره فعالیت ادارات و بانک‌ها نیز افزود: بانک‌ها حتی در وضع قرمز هم به فعالیت خود ادامه دادند و در وضع نارنجی هم با همان شرایط انجام می‌شود و کارکنان ادارات هم حداکثر با ۵۰ درصد نیروها فعالیت خواهند کرد.

رئیسی با اشاره به ردیابی بیماران کرونایی با تلفن همراه، گفت: ردیابی از طریق تلفن همراه تنها یک هشدار است، ولی موضوع اصلی کنترل افراد با کد ملی برای ورود به ادارات است و در چند روز گذشته از سوار شدن بیش از ۳ هزار و ۴۱۶ نفر از افراد کرونا مثبت در هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری جلوگیری شده است.
منبع: مهر برچسب ها: کرونا ، ناطقان ، محدودیت ، ستاد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا ناطقان محدودیت ستاد محدودیت ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود. 

عمده فعالیت این سامانه روز‌های سه‌شنبه تا پنج شنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود. 

با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ در استان؛ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • پیش‌بینی سیل در کرمان با هشدار نارنجی هواشناسی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها