Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:39:01 GMT

شتاب توسعه روستایی قائمشهر زیر چتر طرح هادی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۵۱۷

شتاب توسعه روستایی قائمشهر زیر چتر طرح هادی

عمران عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۱۱ روستا است افزود: اجرای طرح هادی از جمله اقدامات موثر دولت برای توسعه و عمران روستاها و همچنین کاهش مهاجرت روستاییان به شهر است که خوشبختانه در یک سال اخیر ۴۰ روستای این شهرستان میزبان اجرای کامل طرح هادی بودند.

وی توسعه راه های روستایی از مهم‌ترین اقدامات طرح هادی عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح هادی در روستای ملک کلا با یکهزار و ۴۰۰ متر جدول گذاری و سه هزار و ۵۰۰ متر آسفالت با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیون تومان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بخشداری قائمشهر ادامه داد: اجرای طرح هادی در روستاهای آهنگرکلا بیشه‌سر نیز با جدول گذاری به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر و آسفالت ریزی به میزان یکهزار و ۷۲۰ تن را در یکسال اخیر انجام دادیم که برای این منظور  یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان از محل اعتبار دولت هزینه صرف شد.

عباسی با بیان اینکه طرح هادی در روستاهای کروا، موارم کلا، المشیر و چفته کلا با بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شد، گفت: اجرای جدول گذاری فاز نخست روستای میدانسر به طول یکهزار و ۴۰۰ متر، آسفالت به میزان ۲ هزار متر مربع و هزینه ایی بالغ بر یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و همچنین اجرای فاز اول جدول‌گذاری روستای سراج‌کلا به طول یکهزار و ۹۰۰ متر و هزینه ایی بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان اجرا شد.

وی به اجرای جدول گذاری روستای قادیکلای بزرگ به طول یکهزار و ۳۰۰ متر، آسفالت به میزان سه هزار و ۲۵۰ متر مربع و هزینه ایی بالغ بر یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هادی در روستاهای دیوکلاسفلی، جنید و لاکپل، فندری و واکی کلا با بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

سرپرست بخشداری قائمشهر با اشاره به اینکه طرح هادی در روستاهای باغدشت، خرماکلا، ریکنده، شهرودکلا و میدانسر با بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شد، افزود: این طرح در روستای حاجیکلا صنم ، قراخیل، شامی کلا، رستم کلا و شاخ گلی نیز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان انجام شد. 

عباسی گفت: طرح هادی در روستاهای فندری، کوتنا، افراتخت، دینه سر، رکن‌کلا، تالارپشت سیمرغ، برج خیل، نوکلا، جمال کلا و شهرود کلا با بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اجرا شده است که شامل جدول گذاری، دیوار سنگی، اجرای کانیو یا جوبکشی، خاکبرداری و غیره بوده است.

وی همچنین تامین اعتبار برای اجرایی شدن طرح های هادی را در یک سال اخیر بی سابقه توصیف کرد و گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساختی روستاهای قائمشهر اختصاص یافت که به طور کامل هزینه شد. 

عضویت ۶۴۰ نفر در صندوق توسعه روستایی قائمشهر

بخشدار مرکزی قائمشهر صندوق توسعه روستایی نمونه بارز در توانمندسازی روستا عنوان کرد و گفت: یک سال اخیر صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی با تعداد ۶۴۰ نفر عضو و اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال تشکیل شده است. این صندوق ها علاوه بر ایجاد اشتغالزایی، نقش بسزایی هم در ایجاد صنعت گردشگری ایفا کرد.

عباسی به تخصیص اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومانی تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ۱۱۳ نفر از عشایر شهرستان خبر داد و افزود: به منظور دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ۲۲ طرح به بانک عامل معرفی شدند که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شد.

وی سیل سال ۹۸ را یکی از بزرگ ترین چالش برای زندگی مردم روستایی قائمشهر توصیف کرد و گفت: علاوه بر کمک های مردمی و ترمیم سریع روستاها، ۲۴۶ نفر نیز برای برخوداری از تسهیلات سیل به بانک‌های عامل معرفی شدند که خشبختانه تقریبا بخش قابل توجهی از آنها موفق به اخذ وام ارزان قیمت شدند.

بخشدار قائمشهر از میزان هشت میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان در خوسات تسهیلات سیل تاکنون مبلغ هفت میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان جذب شد و همچنین به منظور دریافت تسهیلات سیتا ۶۸ طرح به بانک عامل معرفی شدند که منجر به جذب بیش از هفت میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان شده است.

تامین آب کشاورزی روستایی قائمشهر در طرح هادی 

عباسی از اجرای طرح "لاینینگ" آب کشاورزی به طول ۵۳ هزار و ۱۶۰ متر و هزینه ایی بالغ بر چهار میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان خبر داد و افزود: اجرای طرح مرمت و لایروبی آب بندان در سطح ۸۰ هکتار و هزینه سه میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان و لایروبی انهار هم در سطح ۵۶ کیلومتر و هزینه ایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی اجرای این طرح ها را برای تامین آب در بخش کشاورزی روستاهای قائمشهر بسیار حیاتی توصیف کرد و گفت: مدیریت آب در این شهرستان همواره یکی از چالش ها بوده است. 

عباسی با بیان اینکه طرح حفر و تجهیز چاه در سطح ۲۸ روستا با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان اجرا شده است، افزود: این طرح نیز در راستای تامین آکشاورزی نجام شد تا در فصول گرم سال بر بخش کشاورزی دغدغه ای برای تامین آب وجود نداشته باشد. 

بخشدار قائمشهر ادامه داد: در راستای طرح هادی یکسال اخیر طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در بخش روستایی شهرستان انجامشد که برای آن بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شد.

عباسی همچنین گفت: طرح تعریض و اصلاح سردهنه ها نیز به حجم ۵۰۰ متر مکعب و اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان، طرح کانال انتقال آب به طول چهار هزار و ۵۵۰ متر و هزینه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی در پایان از احداث گلخانه لیموترش در سطح ۱۱ هکتار خبر داد و گفت: روستای خرماکلا قائمشهر بعنوان دهکده لیموترش گلخانه ای ایران شناخته شده است. 

بخشدار قائمشهر اظهارداشت: توسعه زیرساخت های روستایی و همچنین تامین نیازهای ارتباطی ، خدماتی و همچنین مطالبات بخش کشاورزی روستاها نه تنها می تواند از مهاجرت جلوگیری کند، بلکه در ارتقا اقصادی رستایی و تامین نیازهای اساسی کشور نیز اثرگذار است. 

عباسی روستاها را رگهای حیاتی اقتصاد مازندران توصیف کرد و گفت: اجرای طرح هادی و دیگر طرح های توسعه روستایی به نوعی سرمایه گذاری پرسود برای دولت و بخش خصوصی است که مزایای آن شامل همه اقشار جامعه می شود. 

برچسب‌ها مازندران توسعه روستایی قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران توسعه روستایی قائم شهر مازندران توسعه روستایی قائم شهر اخبار کنکور میلیون تومان اجرا شده طرح هادی در روستاهای میلیون تومان اجرا شد روستایی قائمشهر توصیف کرد و گفت اجرای طرح هادی توسعه روستایی یک میلیارد متر و هزینه جدول گذاری ۲ میلیارد سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

محمد اطهری گفت: از این بین ۲۰ هزار و ۳۷۰ جلد سند در اراضی کشاورزی روستایی و سه هزار و ۴۱ سند کشاورزی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بوده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به اهمیت اجرای طرح صدور سند برای اراضی روستایی، تصریح کرد: عدم وجود سند و تداخل در مرزبندی قطعات اراضی کشاورزی همواره به یکی از مشکلات اصلی روستائیان استان تبدیل شده‌بود.

اطهری عنوان کرد: روستائیان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان برای سنددار کردن اراضی کشاورزی خود می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد دولت یا مراجعه حضوری به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کرده و روند اداری تعریف شده را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند و از سه سال گذشته بازنگری طرح هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته‌است.

اطهری با بیان اینکه دوره طرح‌های هادی روستایی ۱۰ ساله است، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰، بازنگری طرح هادی روستایی به پیشنهاد دهیاری‌ها وشورا‌های اسلامی روستا‌ها انجام و تغییرات لازم بنا بر درخواست مسوولان محلی انجام گرفته‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: تأیید کمیته‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • اجرای طرح هادی روستایی در بهشهر نیازمند توجه است
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • بالاترین خدمت به مردم ، کمک به خانه دارشدن خانواده ها
  • افتتاح 3 طرح هادی در شیروان
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد