Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید شما هم قبلا چندین روش برای از کم کردن وزن به ویژه چربی از اطراف شکم، ران و برخی نقاط دیگر را امتحان کرده باشید و ممکن است علی رغم تلاش خود برای کاهش وزن از طریق ورزش و رژیم موفق به انجام آن نشده اید یا پس از مدتی دوباره وزن اضافه کرده اید. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

به گزارش شریان نیوز،یکی از دلایل اصلی این مسئله تلاش برای کاهش وزن به روش غیر اصولی است و نه تنها شایعات و اطلاعات غلط در این زمینه در دنیا بیداد می‌کند، بلکه اطلاعات متناقض زیادی که در این باره وجود دارد همواره افراد را گمراه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به چند دروغ بزرگی که نباید در پروسه کاهش وزن خود آنها را باور کنید، اشاره شده است.

 

 

دروغ ۱: می‌توانید چربی یک ناحیه را هدف گرفت و تنها همان جا را لاغر کرد

لاغر کردن قسمت‌هایی از بدن توسط رژیم‌های خاص غذایی یا روش‌های دیگر یک دروغ بزرگ است، در واقعیت میزان چربی سوزی به متابولیسم بدن و سطح کلی تناسب اندام شما بستگی دارد، به همین دلیل است که به جای لاغر کردن قسمت‌های خاصی از بدن تمرکز شما باید روی کاهش چربی در کل بدن باشد. تمرینات ورزشی بهترین راه برای از دست دادن چربی و رشد عضلات برای قدرت، استقامت و تناسب اندام است.

دروغ ۲: برای لاغری باید چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

اسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها بد در رفته چون مصرف زیاد چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های ساده با افزایش وزن، کلسترول بالا، چاقی و حتی بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. اما چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها نقش‌های دیگری هم دارند و بعضی از آنها در کاهش وزن سالم نقش مهمی ایفا می‌کنند.از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFA) و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) مانند امگا ۳ و امگا ۶ و کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل و منابع فیبر غذایی مانند میوه ها و سبزیجات که مصرف آنها برای سلامت ضروری است.

دروغ ۳: پیروی از یک رژیم خاص باعث می‌شود لاغر شویم
اکثر رژیم‌های غذاییعلی رغم جذابیت و تایید افراد مشهور و وعده‌ وعیدهای شیرین لاغری به شما قادر نیستند به شما کمک کنند که طور پایدار و دائمی وزن خود را کم کنید. این موضوع دو دلیل اصلی دارد: اول اینکه روند رژیم غذایی به ندرت مفید یا متعادل است و شما احتمالاً به زودی آن را رها خواهید کرد  و دوم اینکه بدن هرکسمتفاوت است و به این گونه رژیم‌ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.

به جای پیروی از یک رژیم غذایی جدید و مرسوم، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش چربی و متناسب با خود تهیه کنید. 

دروغ ۴: فقط باید مواد غذایی رژیمی و بدون چربی لاغر می‌شوید

هرگز به مواد غذایی که روی آنها عبارت رژیمی یا بدون چربی نوشته شده است، اعتماد نکنید به جای اعتماد کورکورانه به این برچسب‌ها فهرست مواد تشکیل دهنده و مغذی آن محصول که را بخوانید و ممکن است در این جدول چشمتان به مواد شیرین و فراورده‌های مصنوعی‌ای بخورد که همگی در افزایش وزن تاثیر گذارند. یادتان باشد خوردن غذای تازه ، فصلی و ساده پخته شده بهترین شرط شما در کاهش چربی مداوم است.

دروغ ۵: ورزش کن و هرچه دلت خواست بخور

بدن شما برای انجام صحیح فعالیت‌ها از جمله ورزش به انرژی غذاها نیازمند است. به طور طبیعی، اگر غذای سالم نخورید،  ورزش کردن کمک چندانی به شما نخواهد کرد. به یاد داشته باشید که کاهش وزن سالم فقط با ایجاد تعادل مناسب بین رژیم غذایی و ورزش ممکن است.

منبع: شریان

کلیدواژه: کربوهیدرات ها رژیم غذایی کاهش وزن چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییر جهانی از مصرف گوشت قرمز به مصرف برخی ماهی‌ها می‌تواند به طور چشمگیری میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را کاهش دهد.

ماهی‌های مانند شاه ماهی، آنچوی و ساردین منبع غنی امگا ۳ و سایر مواد مغذی ضروری هستند و همچنین از نظر زیست محیطی پایدارتر از گوشت قرمز هستند.

بر اساس یافته‌ها، جایگزینی گوشت قرمز با این نوع ماهی‌ها می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ از مرگ ۷۵۰۰۰۰ نفر و کاهش ناتوانی مرتبط با بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی جلوگیری کند.

محققان تاکید می‌کنند که این تغییر رژیم غذایی می‌تواند به‌ویژه برای کشورهای با درآمد پایین و متوسط به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و فراوانی این ماهی‌ها در آن مناطق، مفید باشد.

محققان سناریوهای متمایزی را برای ارزیابی اثرات جایگزینی گوشت قرمز با ماهی بر اساس روندهای غذایی پیش بینی شده در ۱۳۷ کشور تا سال ۲۰۵۰ ایجاد کردند.

آنها از یک چارچوب ارزیابی ریسک مقایسه‌ای استفاده کردند تا بررسی کنند که چگونه چنین جایگزینی می‌تواند بار جهانی بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با رژیم غذایی را در بزرگسالان کاهش دهد.

در میان سناریوهای پیشنهادی، اولویت توزیع ماهی در مناطق با مصرف کم ماهی، به ویژه در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، بیشترین امید را در کاهش بار بیماری‌های کلی نشان داد.

تجزیه و تحلیل جامع آنها نشان داد که جایگزینی گوشت قرمز با ماهی می‌تواند به طور بالقوه با کاهش بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی تا سال ۲۰۵۰ بین ۵۰۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰۰ زندگی را نجات دهد.

به گفته محققان، اجرای این تغییر همچنین می‌تواند به کاهش ۸ تا ۱۵ میلیون مورد زندگی با ناتوانی کمک کند، که در درجه اول به نفع کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد است.

محققان خاطرنشان می‌کنند که نزدیک به نیمی از مرگ و میرهای جهانی مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر به بیماری‌های مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت و سرطان کولورکتال نسبت داده می‌شود.

محققان این فواید را عمدتاً به اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی مانند EPA و DHA نسبت می‌دهند که در کاهش التهاب، فشار خون، کلسترول بد (LDL) و سطوح تری گلیسیرید موثرند.

کد خبر 6084904

دیگر خبرها

  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است