Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید ضیائیان‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سال گذشته دو هزار و ۵۲۰ کیلوگرم زعفران به‌صورت حمایتی و ۶۰۰ کیلوگرم به‌صورت توافقی از کشاورزان استان خراسان جنوبی خریداری شد.

وی از خرید حمایتی ۹۲۷ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خبر داد و بیان داشت: ارزش ریالی زعفران خریداری شده حدود ۱۲ میلیارد تومان است که از ۲۰۰ کشاورز استان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی  با اشاره به خرید حمایتی زعفران در چهار مرکز در سطح استان، تبیین کرد: این مراکز شامل اتحادیه تعاون روستایی استان، اتحادیه تعاون روستایی قاینات، شرکت تعاونی روستایی مطهری سرایان و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان فردوس است که در حال خرید زعفران از کشاورزان استان هستند.

ضیائیان‌احمدی با بیان اینکه امسال فقط دو نوع زعفران از کشاورزان خریداری می‌شود، مطرح کرد: زعفران امسال در دو رده پوشال مرغوب با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ میلیون تومان و زعفران نگین هر کیلوگرم ۱۳ میلیون تومان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید حمایتی زعفران به دو روش بورس کالا و فیزیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: کشاورزان طبق روال گذشته با مراجعه به مجموعه جهاد کشاورزی با دریافت معرفی‌نامه و همراه داشتن مدارک شناسایی و شماره حساب بانک کشاورزی مربوط به خود، به مراکز خرید مراجعه کنند.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی  با بیان اینکه خرید حمایتی زعفران از ۱۲ آبان‌ماه امسال در استان آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال خرید حمایتی به سه تن افزایش یابد و سقف خرید زعفران از هر کشاورز ۱۰ کیلوگرم است.

ضیائیان‌احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امسال ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار از مزارع استان  زیر کشت زعفران است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی خرید حمایتی زعفران طلای سرخ زعفران کشاورزان تعاون روستایی خراسان جنوبی خرید حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۷ روز ملی در حوزه مواد غذایی در کشور وجود دارد که اکثر این محصولات در استان نیز کاشت می‌شود و روز ملی گندم و نان مهم‌ترین روز است که همزمان با فصل برداشت گندم و جو در استان است.

او افزود: در این زمینه چه تولید کننده، چه کارخانجات و چه نانوایی‌ها نقش مهمی در تضمین سلامت و امنیت غذایی نان مصرفی مردم دارند و نظارت بر این حوزه‌ها باید بیشتر شود.

جعفری بیان کرد: در استان ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ۹۸ کمباین داخلی داریم که تعدادی از آنها پارسال خریداری شد و ۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر نیز به عملیات برداشت گندم و جو در استان کمک می‌کنند و ۲۲ عامل نظارتی نیز بر برداشت درست این محصولات نظارت دارند.

بیشتر بخوانید

کشت قراردادی گندم و جو در خراسان جنوبی گسترش می‌یابد

او عنوان کرد: برداشت‌ها باید به صورتی باشد که ریزش گندم به کمترین حالت خود برسد، زیرا یک درصد ریزش در کلان، ۴ همت به اقتصاد کشور صدمه می‌زند و به همین دلیل چه در صورت برداشت دستی که بسیار کم صورت می‌گیرد و چه برداشت با کمباین باید دقت زیادی شود و کمباین‌ها قبل از استفاده و بعد از برداشت اول می‌بایست تنظیم شوند تا حداقل ضایعات گندم را داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: ۱۷ مرکز خرید در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز دولتی هستند و قیمتی که دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم تعیین کرده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر گندم در تمیزترین نوع خود باشد تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان هم امکان خرید وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند