Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@07:03:51 GMT

افزایش قیمت بلیت مترو و دیوار کوتاه مردم

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۶۷۰

افزایش قیمت بلیت مترو و دیوار کوتاه مردم

به گزارش فارس، محمد خزائی در یادداشتی با توجه به بحث افزایش قیمت بلیت مترو در روزهای اخیر به این موضوع پرداخته است:

یک ماه پس از عقب نشینی شورای شهر تهران از مصوبه افزایش قیمت بلیت مترو و بی آرتی، دوباره در روزهای اخیر اظهار نظرهای متعدد و گاه متناقض مسؤولان شهری تهران در خصوص افزایش قیمت بلیت مترو خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته بود که پس از اظهارنظر سید مناف هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص لزوم افزایش قیمت بلیت مترو به ۵ هزار تومان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با تصریح بر اینکه با افزایش قیمت بلیت مترو مخالف است، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از کرونا دچار آسیب‌های زیادی شده ولی جبران این مشکلات مالی باید توسط دولت و شهرداری انجام گیرد و اینکه موضوع افزایش نرخ در حال حاضر مطرح شود اقدام درستی نیست.

اما صبح امروز زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه واقعی استفاده از بلیت مترو ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود، گفت: طبق قانون یک سوم قیمت بلیت مترو بر عهده دولت، یک سوم بر عهده شهرداری و یک سوم دیگر بر عهده مسافر است.

وی با بیان اینکه اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به‌تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید، گفت: وقتی پرداخت چنین هزینه‌ای برای مردم مقدور نیست، مجلس باید مصوب کند که هزینه آن را دولت پرداخت کند، زیرا در غیر این صورت توسعه و تجهیز مترو امکان‌پذیر نخواهد بود.

این در حالی است که مهرماه امسال نیز یک فوریت لایحه اصلاح نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوس و مینی‌بوس در شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا به تصویب رسید که به‌موجب آن نهاد شهرداری تهران خواستار افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل به میزان ۲۵ درصد شده بود.

این مصوبه در حالی تصویب شد که طبق قانون، شهرداری تنها یکبار در سال به میزان ۲۵ درصد امکان افزایش نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی را دارد و شهرداری خردادماه امسال یک‌مرتبه قیمت بلیت حمل‌ونقل عمومی را ۲۵ درصد افزایش داده بود.

البته پس از چند روز به علت مغایرت با قانون و فشار رسانه‌ها و افکار عمومی، شورای شهر با عقب‌نشینی از مصوبه خود آن را لغو کرد، لکن دوباره شاهد تلاش‌های شهرداری و شورای شهر برای افزایش قیمت مترو هستیم.

برای شفاف شدن اینکه افزایش قیمت مترو به مبلغ ۵ هزار تومان چه هزینه‌ای به چند میلیون مسافر مترو وارد می‌کند، کافی است تصور کنیم یک کارمند تهرانی که برای رفت و آمد به محل کارش روزانه دوبار از مترو استفاده می‌کند در حال حاضر مبلغ ۳ هزار تومان در روز هزینه می‌کند و این رقم در یک ماه بالغ بر ۸۰ هزار تومان می‌شود. حال با افزایش قیمت مترو به ۵ هزار تومان این کارمند باید در ماه مبلغی بالغ بر ۲۶۰ هزار تومان هزینه هزینه حمل‌ونقل خود به محل کار کند؛ یعنی ۱۸۰ هزار تومان بیشتر!

این در حالی است که دولت اعلام کرده است قصد دارد به منظور کمک به معیشت مردم، به ۶۰ میلیون نفر ماهانه تنها ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند!

حال باید پرسید آیا بهتر نیست به جای مطرح کردن راه حل‌هایی مانند افزایش تقریباً دو برابری قیمت بلیت مترو و بی آرتی به منظور تأمین هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی، مسؤولان شهری تهران به طور جدی سراغ مطالبه ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری از دولت بروند؟

منبع: الف

کلیدواژه: افزایش قیمت بلیت مترو حمل ونقل عمومی ۵ هزار تومان بلیت مترو شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ساعت فعالیت مترو پایتخت در شب‌های قدر

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: زمان خدمات‌رسانی در تمام خطوط درون‌شهری مترو تهران در شب‌های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، رضا محمد نژاد اظهار کرد: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آن‌ها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت ۲ بامداد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس‌دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین‌ماه) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه مترو تهران در دیگر شب‌های قدر نیز گفت: در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان (یکشنبه ۱۲ و سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳) هم سرویس‌دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: مترو تهران در شب‌های قدر در خط پنج تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات‌رسانی شبانه ندارد.

کد خبر 739543

دیگر خبرها

  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو پایتخت در شب‌های قدر
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه