Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@07:28:31 GMT

جزئیاتی ازطرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۸۱۶

کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری جلسات طرح خود را برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بررسی می کند و احتمال دارد دیدار‌های رفت و برگشت مرحله گروهی را به تک بازی تغییر دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از مهر، هنوز مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا به پایان نرسیده است که گمانه زنی‌ها و خبر‌ها از نحوه و زمان برگزاری فصل آینده این مسابقات شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد. از منطقه غرب، پرسپولیس ایران فینالیست شده است و مسابقات شرق در حال برگزاری است. دیدار فینال روز ۲۹ آذر در قطر برگزار می‌شود.

سیستم برگزاری متمرکز در قطر به این شکل بود که مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت (در همان کشور قطر) برگزار شد و بازی‌های مرحله حذفی به صورت تک بازی بود.

با این حال روزنامه «الاتحاد» امارات در شماره امروز چهارشنبه خود در گزارش کاملی به بررسی راهکار‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا پرداخته است.


دیدار پرسپولیس و السد قطر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰

این روزنامه با تاکید بر اینکه رقابت‌های فصل آینده احتمالاً در ماه‌های آپریل و یا اوایل می ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبشهت ۱۴۰۰) آغاز شود، اعلام کرد AFC با توجه به برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها در ماه دسامبر به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است.

الاتحاد همچنین اعلام کرد کنفدراسیون آسیا در جلسات آینده خود با کمیته مسابقات راهکار‌های جدید و نحوه برگزاری و تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان را بررسی می‌کند.

این روزنامه اماراتی به نقل از منابع آگاه نوشت: «تغییر تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تنها چیزی نیست که در جلسات بررسی شود. پیشنهادی برای برگزاری ترکیبی مسابقات (حذف دیدار‌های رفت و برگشت و برگزاری یک بازی) وجود دارد، اما فقط برای دور اول، زیرا زمان کافی برای اتمام مسابقات وجود ندارد. در صورتی که لیگ قهرمانان آسیا به ماه آپریل یا می‌موکول شود، مسابقات مرحله گروهی به صورت ترکیبی برگزار می‌شود به شرطی که مراحل بعدی به صورت رفت و برگشت صورت بگیرد. به طوری که مسابقه پایانی فینال در شرق قاره خواهد بود.»

الاتحاد به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد و نوشت: «AFC امتیازات ارزیابی لیگ قهرمانان آسیا را برای سال جاری ۲۰۲۰ لغو کرد و برای سال ۲۰۲۳ به سیستم ارزیابی سال ۲۰۲۱ اعتماد می‌کند.»

این روزنامه در پایان اعلام کرد که در صورتی که مسابقات دور اول لیگ قهرمانان آسیا به صورت ترکیبی برگزار شود، باید سیستم جدید پیاده شود و این امکان برای کشور‌هایی که قصد میزبانی دارند، فراهم باشد تا درخواست خود را ارائه بدهند. برچسب ها: جزئیات ، طرح AFC ، لیگ قهرمانان آسیا ، کنفدراسیون فوتبال آسیا ، دیدراهای رفت و برگشت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جزئیات طرح AFC لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ قهرمانان آسیا رفت و برگشت فصل آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد

سرمربی پرتغالی الهلال اشتباه‌های داوری را دلیل ناکامی تیمش برابر العین و حذف از لیگ قهرمانان آسیا دانست.

به گزارش مشرق، الهلال، مدعی بزرگ و شانس اصلی قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بود اما این تیم پرستاره و متمول عربستانی از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماند. الهلال در دیدار برگشت برابر العین در بازی برگشت دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید اما شکست چهار بر دو در بازی رفت باعث شد تا تیم پرستاره عربستانی بر خلاف پیش‌بینی‌ها از صعود به فینال بازبماند.

به نوشته سعودی‌اسپورت، ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال، در نشست خبری پایان بازی برابر العین گفت: داوری پنالتی ما را در دقیقه ۴۶ نگرفت که اگر آن پنالتی گرفته می‌شد روند بازی کاملا تغییر می‌کرد. اشتباه‌های داوری باعث شد تا به هدفمان نرسیم.

او ادامه داد: ۱۰ فرصت مسلم گلزنی در این دیدار داشتیم اما تنها دو گل به ثمر رساندیم. بازیکنان برای صعود به فینال نهایت تلاش‌شان را به کار گرفتند. ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم اما بدشانس بودیم. نبود میتروویچ و نیمار در این بازی تاثیر داشت و با این دو بازیکن شرایط خط حمله تیم متفاوت می‌شد. تغییراتی را در ترکیب تیم به وجود آوردم. با آنکه فرصت‌های خوبی را خلق کردیم اما از آنها استفاده نکردیم.

ژسوس همچنین به انتقاد از بازیکنان العین پرداخت و آنها را به وقت‌کشی متهم کرد. او گفت: بازیکنان العین برای کشتن وقت بازی خود را به زمین می‌انداختند و ریتم بازی را خراب کردند. بخش زیادی از وقت بازی به خاطر چنین حرکاتی گرفته شد. از این ناکامی واقعا ناراحتم؛ با این حال به بازیکنان گفتم که سرتان را بالا بگیرید.

سرمربی الهلال در پایان گفت: هر چند که در لیگ قهرمانان آسیا ناکام بودیم و حذف شدیم اما هنوز فرصت کسب دو جام را داریم. در لیگ عربستان شانس اصلی قهرمانی هستیم و در جام حذفی هم می‌توانیم به قهرمانی برسیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • خلاصه‌بازی الهلال و العین + فیلم
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • خلاصه بازی الهلال 2-1 العین (لیگ قهرمانان آسیا - ۲۰۲۳/۲۴)
  • العین با عبور از الهلال به فینال رسید
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • الهلال (4) 2-1 (5) العین؛ فرش قرمز فینال آسیا برای شگفتی‌سازان
  • اوسمار قید استادیوم استادیوم آزادی را زد
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین