Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:06:39 GMT

تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۹۴۸

تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، علی عسکری در اختتامیه هفدهمین اجلاس فناوری رسانه با قدردانی از همکاران فنی در تهران و مراکز استان‌ها یکی از اهداف این اجلاس را تجلی تلاش مهندسان فنی رسانه ملی دانست و گفت: برگزاری اجلاس هفدهم بر بستر فضای مجازی با در نظر داشتن شرایط کرونایی، نمونه این همت و تلاش وسیع همکارانم در حوزه فنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

صدا و سیما، در قله فناوری جهانی
رئیس صدا و سیما با ارج نهادن به تلاش متخصصان فنی رسانه در شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های داخلی سازمان متذکر شد: ما زحمات متخصصان فنی رسانه را در شرکت‌های دانش‌بنیان شایسته قدردانی می‌دانیم زیرا به موجب ارتباط با صنعتگران و دانش‌پژوهان خارج از سازمان صداوسیما، رسانه ملی اکنون در قله فناوری جهان در حوزه پخش صداوتصویر قرارگرفته است.
عسکری اچ‌دی (HD) سازی و تحقق اچ‌دی شدن شبکه‌ها را نقطه عطف تاریخی در صداوسیما دانست و گفت: این طرح رهاورد خوبی برای مردم ایران دارد و آغاز راهی است که حوزه‌های فنی ما باید آن را به‌درستی طی کنند تا به سر حد کمال آن برسند.
وی با اشاره به لزوم تجهیز استودیوها و استفاده از دیگر ملزومات فنی برای کامل شدن این راه بیان کرد: مردم ایران بیشترین بهره را از این فناوری خواهند برد، زیرا این فناوری به چرخه تولید با کیفیت بالاتر کمک می‌کند.
 

آرشیو مرکزی سازمان در مسیر اچ‌دیشدن
علی عسکری از اچ‌دی سازی منابع و محتوا به‌عنوان گام بعدی معاونت فنی یاد کرد و یادآور شد: آرشیو مرکزی سازمان قلب صداوسیماست و با جدیت تمام برای اچ‌دی سازی مخزن و گنجینه خود حرکت می‌کند. امیدواریم سال آینده این آرشیو را به گونه‌ای راه‌اندازی کنیم که همه شبکه‌های ملی، استانی و برون‌مرزی از آن استفاده کنند.
وی متذکر شد: در صورت راه‌اندازی این آرشیو، در تراز بالاتری از تولید محتوا قرار خواهیم گرفت و با همت همکاران فنی دستیابی به آن میسر خواهد شد.
عسکری گفت: همان‌طور که پیام در خدمت مردم است، فناوری آن‌هم رایگان به مخاطب عرضه می‌شود؛ در همین حال تلاش ما ارتقای ضریب کمی و کیفی محتواست تا در میدان جنگ رسانه‌ای رقابت شایسته‌ای داشته باشیم.
وی هدف صداوسیما را خدمت به آحاد مردم و مشارکت در ارتقای هنر و هویت ملت ایران دانست و گفت: کارهای فراوانی باید در مسیر تولید فیلم، مجموعه‌های تلویزیونی و پویانمایی صورت بگیرد. از سوی دیگر سازمان باید آگاهی‌بخشی کند و این مسئولیت عظیم همچنان بر دوش ماست.
 

توجه به برون‌سپاری در تولید
رئیس صدا و سیما همچنین بر تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: همچنان که حسن نیت ما برای شرکت‌های بیرون از سازمان ثابت‌شده و تعامل خوبی شکل‌گرفته، باید این مسیر در حوزه محتوا هم‌ شکل بگیرد و با اعتماد به تهیه‌کنندگان خوب، به مسیر برون‌سپاری در تولید هم توجه کنیم.
علی عسکری تعامل با رسانه‌های بیرون از سازمان را هم در این مسیر شریک دانست و گفت: در اینجا از همه متفکران و اندیشمندان فرهنگ و هنر تقاضا می‌کنم برای رشد فرهنگ و هنر با ایده‌های نو ما را یاری کنند و با ما همراه باشند. صداوسیما در فضای کرونایی به عنوان مجموعه‌ای فعال به لحاظ تولید محتوا عمل کرده و با اداره ۶۶ تلویزیون و ۹۰ رادیو به صورت ۲۴ ساعته، هرلحظه تولید محتوای موفق داشته‌ایم.
 

بی‌اثر کردن تحریم
علی عسکری با بی‌اثر خواندن تحریم‌ها در فضای توسعه فنی رسانه و مقتدرتر شدن رسانه ملی با وجود این تحریم‌ها بیان کرد: برخی تصورشان این بود که تحریم‌ها ما را متوقف خواهد کرد، اما دستاوردهای سازمان نشانی از پیشرفت و خوداتکایی است که آن‌ها را باعث افتخار خود و ملت ایران می‌دانیم.
وی با بیان اینکه گرچه تحریم بر مردم فشار وارد آورده است، بر ضرورت تلاش بیشتر مسئولان جهت رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و افزود: همه تلاش داریم این فشارها کمتر شود اما در عین حال  امروز جلوه‌های زیبای اقتدار را در تمام زمینه‌های صنعتی و صنایع مختلف کشور و فرصت‌هایی را که از دل این فشار پدید آمده است، مشاهده می‌کنیم و این هم در نهایت حاصل مقاومت و تلاش ملت ایران است.
 

شهادت دکتر فخری‌زاده؛ انگیزه تقویت ملت ایران
رئیس سازمان صدا و سیما همچنین با تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده گفت: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی یک‌عمر با گمنامی تمام برای عظمت و عزت ملت ایران تلاش کرد و دیدید که در پایان عمرشان چگونه با عزتمند شدنش، خداوند زحماتش را جبران کرد؛ او یکی از مشکورترین و مشهورترین شهدای انقلاب اسلامی‌شد.
وی افزود: این شهید بزرگوار اکنون در محضر خداوند رزق دارد و ما را می‌بیند. دشمنان بدانند ملت ما هرروز قوی‌تر می‌شود و ملتی که سختی‌ها را تحمل می‌کند، پاداش فداکاری‌هایش را می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش انتخابات اخیر آمریکا را نمونه‌ای از افول اخلاق و سیاست دانست و گفت: فرآیند افول آمریکا که از سال‌ها پیش آشکار شده بود؛ نقطه عطف جدیدتری پیدا کرده است. دنیا  امروز دیگر نه به جمهوری خواه و نه به دموکرات در آمریکا اعتماد نمی‌کند.

برچسب‌ها صدا و سیما رسانه ملی مرکز رسانه های دیجیتال رسانه علی عسکری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی مرکز رسانه های دیجیتال رسانه علی عسکری صدا و سیما رسانه ملی مرکز رسانه های دیجیتال رسانه علی عسکری اخبار کنکور دانست و گفت صدا و سیما ملت ایران علی عسکری فنی رسانه رسانه ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم

معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت: جهان اسلام و سازمان همکاری‌های اسلامی متعهد به همکاری و کمک با افغانستان است و اعضای این سازمان تصمیم گرفته‌اند که یک هیئت را با هدف کمک‌رسانی، به کابل اعزام کند.

وی افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی می‌خواهد در زمینه‌های کمک افغانستانی‌ها و تعامل میان افغانستان و جهان تلاش کند.

در ادامه همچنین، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در این دیدار با تأکید بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه به افغانستانی‌ها، از این سازمان خواست تا نقش مثبت در توسعه روابط افغانستان و دیگر کشورها داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اکنون در افغانستان یک نظام کامل اسلامی و مستقل حاکم است، حکومت با همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی روابط نیک دارد و خواهان گسترش‌ همکاری‌ها، تعامل و ثبات منطقه‌ای است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • سکانس‌هایی از فیلم لوپتو
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن «طرح نور: هستند