Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا حیدری با بیان اینکه دریافت سالانه واکسن آنفلوانزا یک روش ایمن و موثر برای پیشگیری از آنفلوانزا است، گفت: با تزریق این واکسن بدن آنتی بادی‌های مختلفی از سویه‌های ویروس آنفلوانزا تولید می‌کند که این آنتی بادی‌ها به محافظت از بدن در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه فصل شیوع آنفلوانزا اغلب از مهر تا اردیبهشت سال بعد، به طول می‌انجامد، افزود: بهترین ماه‌ها برای استفاده از واکسیناسیون آنفلوانزا فصل پاییز است، اما پس از این زمان هم می‌تواند واکسن تزریق شود.

حیدری ادامه داد: به طور کلی واکسن آنفلوانزا، بسیار ایمن و عوارض جانبی آن اغلب خفیف بوده و خود به خود از بین می‌رود، اما در موارد نادر، افراد واکنش‌های شدیدتری را نیز تجربه می‌کنند.

او در پاسخ به این پرسش که «آیا همه بچه‌ها باید در برابر آنفلوانزا واکسینه شوند؟»، توضیح داد: نیازی نیست که همه کودکان را در فصل سرد سال در برابر آنفلوانزا واکسینه کنیم، تزریق این واکسن پیشگیرانه، در حالت عادی برای کودکان سالم که هیچ بیماری یا مشکلی ندارند، توصیه نمی‌شود، اما وقتی بیماری‌های زمینه‌ای در کودک وجود داشته باشد و ممکن باشد ابتلا به آنفلوانزا سبب تشدید بیماری آن‌ها شود، تزریق این واکسن توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری ریوی، آسم، بیماری قلبی و کلیوی را از جمله بیماری‌های زمینه‌ای عنوان کرد و گفت: البته واکسن آنفلوانزا در این کودکان نیز باید در شرایطی تزریق شود که بیماری شان کنترل شده باشد.

از تصمیم خودسرانه برای تزریق واکسن آنفلوانزا در کودکان خودداری کنید!

حیدری در ادامه تاکید کرد: برای تشخیص اینکه فرزندمان به این واکسن احتیاج دارد یا نه، باید از پزشک متخصص کمک گرفته شود تا با در نظر گرفتن شرایط جسمی و عادات تغذیه‌ای و بیماری‌های پیش زمینه ای، در خصوص تزریق واکسن تصمیم گیری شود.

تهیه واکسن آنفلوانزای کودکان از مراکز معتبر

معاون غذا و داروی دانشگاه هشدار داد: ممکن است انواع سوء استفاده‌ها از نگرانی والدین در خصوص سلامتی فرزندانشان به وجود بیاید و عده‌ای متقلب، دارو‌های ناسالم یا تاریخ مصرف گذشته را به آن‌ها عرضه کنند، بهتر است برای تزریق هر نوع واکسنی از جمله واکسن آنفلوانزا در کودکان، تنها به داروخانه ها، درمانگاه‌ها و منابع معتبر مراجعه شود تا از سلامت واکسن تزریقی اطمینان کافی داشته باشیم.

او با اعلام اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا اقدام به توزیع واکسن آنفلوانزا ویژه کودکان زیر پنج سال (متولدان ۱۳۹۴ به بعد) کرده است، تاکید کرد: پدر‌ها و مادر‌ها می‌توانند با همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی کودک از ساعت ۸ تا ۱۳ برای دریافت واکسن به داروخانه ویژه واقع در چهار راه خیرات، نبش درمانگاه «اعتماد کسائیان» و یا داروخانه «هلال احمر» نرسیده به میدان نمازی شیراز مراجعه کنند.

حیدری در مورد شرایط نگهداری و حمل و نقل این واکسن نیز توصیه کرد: خانواده‌ها می‌توانند به شرط محافظت از یخ زدگی واکسن، آن را را دمای ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد یا همان دمای نگهداری در یخچال به عنوان مطلوب‌ترین حالت نگهداری، قرار داده و توضیحات تکمیلی را از مسوول فنی داروخانه‌های یاد شده نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو علوم پزشکی شیراز واکسن آنفولانزا واکسن آنفلوانزا واکسن آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، اواخر اسفند ماه سال گذشته اخباری مبنی بر بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آب آلوده در مناطق سیل زده توسط برخی از رسانه‌ها مخابره شده که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی علت این عوارض پوستی به محل‌های اعلامی اعزام و نسبت به نمونه‌برداری‌ از آب و آزمایش‌ مجدد اقدام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • آمادگی توزیع نیروی برق فارس، برای تامین برق مطمئن و پایدار در ایام نوروز
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند