Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی اعلام کردند که حریری قصد دارد پس از کنفرانس بین‌المللی پاریس درباره لبنان که امروز برگزار می‌شود ترکیب دولت جدید با ۱۸ وزیر را تحویل عون دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره منابع آگاه سیاسی لبنان اعلام کردند که «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور تصمیم گرفته پس از پایان کنفرانس بین المللی که امروز در پاریس برای ارائه کمک های بین المللی به لبنان ل برگزار می‌شود، ترکیب دولت جدید متشکل از 18 وزیر را تحویل «میشل عون» رئیس جمهور لبنان بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منابع سیاسی لبنان گزارش دادند که سعد حریری در تشکیل دولت جدید لبنان از مشخصات ارائه شده توسط «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در ابتکار خود برای نجات لبنان از فروپاشی مالی و اقتصادی الگوبرداری کرده است.

به گفته این منابع، حریری کاملاً به مطالبات فرانسه در تشکیل دولت لبنان پایبند است و امور را به پاریس واگذار کرده تا مشخص شود آیا ساختار دولت مورد نظر حریری مطابق با ویژگی های سیاسی که ماکرون اخیراً از طریق فرستاده های خود به بیروت اعلام کرده بود هست یا نه.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که حریری همچنین فرصتی برای رایزنی ها در نظر گرفته تا طرف های مربوطه درباره ساختار دولت به توافق برسند؛ اما با وجود اینکه اتلاف وقت در این مرحله اصلا به نفع لبنان نیست نخست وزیر مکلف این کشور قصد دارد فرصت رایزنی های مربوط به تشکیل دولت را مجدداً تمدید کند.

اعلان جنگ آمریکا علیه لبنان با تهدید بانک مرکزی

منابع سیاسی لبنان اعلام کردند که ساختار مورد نظر حریری برای تشکیل دولت راه را برای افزایش تحرکات فرانسه در امور لبنان باز می کند. در این میان پاریس اعلام کرد که روند انتخاب وزرا با مشورت و موافقت میشل عون انجام می شود و اصلاح کردن برخی گزینه‌ها مشکلی ندارد؛ مشروط به اینکه بازگشت به نظام سهمیه ای در دولت لبنان منجر به دور زدن ابتکار فرانسه نشود.

طبق اطلاعات منابع مذکور، حریری معتقد است که هیچ جایگزینی برای ابتکار فرانسه وجود ندارد و او نمی خواهد روند رایزنی‌ها با میشل عون درباره ساختار دولت به گونه‌ای پیش برود که بن ‌بست سیاسی لبنان تکرار شود.

با وجود شکست‌های پی در پی طرح فرانسه برای نجات لبنان از وخامت اوضاع مالی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و سیاسی و کاهش پویایی آن بعد از انفجار بندر بیروت، پاریس امروز (چهارشنبه) میزبان دومین کنفرانس گروه حامیان لبنان است.

این نشست با نظارت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای فراهم کردن کمک‌های انسانی بیشتر برای لبنان برگزار می‌شود.

قرار است دست کم 30 رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و تعدادی از وزرا و نهادهای اقتصادی و مالی بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول شرکت کنند.

این نشست از طریق ویدئوکنفرانس برگزار و از کاخ الیزه اداره خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان سعد الحریری لبنان سعد الحریری سیاسی لبنان تشکیل دولت بین المللی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات اعتراضی در پاریس به خاطر حواشی المپیک

در فاصله حدود ۱۲۰ روز مانده تا برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در محل انجام این بازی‌ها تجمعاتی اعتراضی صورت گرفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فعالان جنبش SOS Racisme برای حمایت از شرکت «آیا ناکامورا» خواننده فرانسوی مالی‌ تبار در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 که در 26 جولای (5 مرداد) برگزار می‌شود، به خیابان‌های پاریس آمدند.

پیش از این گزارش شده بود که ناکامورا می‌تواند در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 اجرا کند. در ادامه مارین لوپن رهبر حزب ملی فرانسه از احتمال حضور ناکامورا در این مراسم انتقاد کرد و آن را تلاشی برای تحقیر مردم فرانسه خواند و خاطر نشان کرد، ناکامورا به زبان فرانسوی نمی‌خواند.

هراس غربی‌ها از تبدیل شدن المپیک پاریس به هدفی تروریستی

در واکنش به این اقدام، فعالان جنبش SOS Racisme مقابل مقر این حزب در پاریس دست به اعتراض زدند و شعار می‌دادند: «فرانسه توسط سیاهپوستان تحقیر نمی‌شود، فرانسه توسط نژادپرستان تحقیر شده است».

همچنین تجمعی در حومه پاریس صورت گرفت که هدف آن جلب توجه به وضعیت بی‌خانمان‌ها و گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه بود. بالغ بر سه و نیم هزار نفر در خیابان‌ها و هزار نفر در سالن‌های ورزشی پاریس می‌خوابند به همین خاطر این فعالان خاطرنشان کردند، باید مراقب آنها بود تا مسابقات المپیک برای همه زیبا و شایسته باشد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازیکن جوان هندبال ساحلی ایران به همراه ستارگان جهان در المپیک پاریس
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • فرانسه - شیلی؛ ترکیب رسمی
  • تجمعات اعتراضی در پاریس به خاطر حواشی المپیک
  • رامین رضاییان بازیکن استقلال را نیمکت‌نشین می‌کند؟