Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نکتۀ حائز اهمیت این است که ساخت حساس‌ترین نوع والوهای کنترل هیدرولیکی در انحصار شرکت‌های MOOG آمریکا و REXROTH آلمان بود، اما اکنون در کشور ما بومی‌سازی شده و این موفقیت گامی در مسیر خودکفایی ملی است.

حمـــزه‌زاده در ادامــــه افــــزود: سرووالـــوها و پرپرشنال‌والوها از دقت و حساسیت زیادی برخوردارند و در صنعت هیدرولیک کاربرد فراوان و گسترده‌ای دارند؛ به همین علت در تولید فولاد بسیار مهم‌ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن اشاره به تحریم‌های چند سال گذشته و نیاز خط تولید به این نوع والوهای هیدرولیکی گفت: کارشناسان فولاد سبا با همکاری شرکت‌های داخلی بر آن شدند که تا این نوع والوها را بسازند. این پروژه در اواخر سال 96 با همکاری شرکت سامان صنعت پویا ناطق شروع شد و پس از مهندسی معکوس و انجام آزمایش‌های مختلف و همچنین پیگیری‌های فراوان، در شهریور ماه 98 اولین سرووالو تایپ D662 جهت ساید گاید دانکویلر شمارۀ 2 نوردمجتمع فولاد سبا ساخته و آماده بهره‌برداری گردید و در نهایت با انجام تست‌های گوناگون و حساس در آذر ماه 98 سرووالو مذکور بدون عیب شروع به کار کرد.

حمزه‌زاده، کارشناس تعمیرات مکانیک و هیدرولیک مجتمع فولاد سبا خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت بسیار زیاد این والو و عملکرد آن در خط تولید، جهت حصول اطمینان از پاسخ، والو مداوم تحت نظر و بررسی بود و خوشبختانه و با یاری خداوند، پس از سه ماه این اطمینان به دست آمد که تلاش‌ها و پیگیری‌ها به بار نشسته و والو مذکور بدون هیچ عیبی در حال کار است.

وی همچنین افزود: پس از اطمینان از موفقیت فرایند طی‌شده، ساخت والوهای دیگر در دستور کار قرار گرفت و دو تایپ سرووالو D791 و D792 و همچنین دو تایپ پرپرشنال 4WRTE و 4WRKE ساخته شد که خوشبختانه همۀ آن‌ها از ابتدای سال 99 بدون عیب در حال استفاده‌اند.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: قیمت ارزی این نوع والوها در حدود 50 درصد نمونۀ خارجی آن است و با توجه به شرایط کنونی کشور، تهیۀ آن‌ها به‌هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست. بنابراین باعث افتخار است که به لطف خداوند متعال و همراهی و حمایت‌های مدیریت شرکت و تمامی همکاران مشارکت‌کننده در واحدهای بومی‌سازی، اتوماسیون، هیدرولیک و همچنین شرکت پویا ناطق موفق به عبور از این جادۀ پرفرازونشیب شدیم.

کارشناس تعمیرات مکانیک و هیدرولیک مجتمع فولاد سبا در پایان از تلاش‌های مدیریت و کارکنان شرکت سامان صنعت نیز که با اعتمادبه‌نفس و تلاش شبانه‌روزی باعث به ثمر رسیدن این پروژه شدند تشکر و قدردانی کرد.

پربیننده ترین ریزش بازار فلزات گرانبها همزمان با دیگر بازارهای مالی/ تاثیرپذیری بازارهای مالی از افزایش موارد ابتلا به کرونا شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد ابلاغ شد پیش بینی رشد درآمد سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه با افزایش نرخ دلار نگاهی به بازار فلزات گرانبها در دوره پساترامپ/ آیا طلا سطح ۲هزار دلاری را در هفته جاری فتح می‌کند؟ احتمال قرنطینه قیمت طلا را افزایش داد/ ادامه روند رشد فلزات گرانبها با توجه به حجم نقدینگی در جهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید ملی خودکفایی تولید خارجی فولاد سبا سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، رسانه‌های انگلیسی نوشتند این انفجار ساعاتی پیش در کارخانه مهمات سازی"بی‌ای سیستمز" روی داد و نیرو‌های امدادی، پلیس و آمبولانس‌ها به محل انفجار فرا خوانده شده اند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان جنگ افزار در اروپاست. 
انفجار در کارخانه پر کردن گلوله‌های توپ و تانک با مواد منفجره روی داده که در منطقه گلسکود (Glascoed) واقع است و حدود ۵۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. 
سان نوشت به گفته مدیران "بی‌ای سیستمز"، کارخانه‌ای که این انفجار در آن روی داد، دور از مناطق مسکونی منطقه است. این مدیران افزوده اند در این انفجار، هیچ یک از کارکنان، آسیب ندیده اند و بررسی علت انفجار در این باره آغاز شده است. 
حامیان فلسطین و مخالفان رژیم صیهونیستی بار‌ها با برپایی تظاهرات برابر کارخانه‌ها و دفاتر شرکت جنگ افزار سازی بی‌ای ئی سیتمز انگلیس توقف صدور بمب و سلاح به اسرائیل را خواستار شدند که در حال نسل کشی فلسطینیان است. هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار منتشر نشده است.

 

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند